Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi puhelinmyyjät eivät kunnioita suoramarkkinointikieltoa?

Vierailija
29.10.2023 |

On soitettu remonttifirmasta ja Veronmaksajien keskusliitosta. En minä suotta tuota kieltoa ole tehnyt.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Hohde-kosmetiikka kunnioita/Terveysravinto.

Vierailija
2/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kyllä soita kukaan. Olen tehnyt tarvittavat estot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alan toimijat ei noudata alan sääntöjä. Ja toisaalta: se myyjä soittaa työnantajansa antaman listan mukaan, se on se firma joka ei kieltoja seuraa. Eli älä missään nimessä syyllistä itse myyjää!

Vierailija
4/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään palvelu EI takaa sitä, ettei kukaan myyjä enää koskaan soita. 

Vierailija
5/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikki alan toimijat ei noudata alan sääntöjä. Ja toisaalta: se myyjä soittaa työnantajansa antaman listan mukaan, se on se firma joka ei kieltoja seuraa. Eli älä missään nimessä syyllistä itse myyjää!

Se myyjähän siihen työhön on itse hakenut. Myyjän syy ettei ole järkevissä tuottavissa töissä. Ellei sitten ole esim. vähäjärkinen. Ja onhan se jos puhelintyötä tekee.

Vierailija
6/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain asialliset firmat noudattavat kieltoa, kuten suuret lehtikustantajat ja operaattorit. Eli kielto ei suojaa just niiltä firmoilta, jotka todennäköisesti muutoinkin ovat myyntimoraaliltaan joustavia

Vierailija
7/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mikään palvelu EI takaa sitä, ettei kukaan myyjä enää koskaan soita. 

Niin, läheskään kaikki asiakasmarkkinointi yritykset eivät kuulu järjestöön jotka ovat sitoutuneet järjestön sääntöihin. 

Vierailija
8/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä voi olla sekin, että suoramarkkinointi tarkoittaa vain niitä osoitteellisia mainoksia ja sähköisiä viestejä, jotka sinulle tulevat. Puhelinmarkkinointikielto on ihan eri juttu

Vierailija
9/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin olet tehnyt sen kiellon? Ja milloin? Tietääkseni pelkkä Digi- ja väestötietovirastoon tehty kielto ei riitä ainakaan kaikkien puhelinmyyjien kohdalla. Lisäksi kiellon välittymisessä puhelinmyyjille saattaa kestää enimmillään kuukausi siitä hetkestä, kun sen tekee.

Vierailija
10/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vain asialliset firmat noudattavat kieltoa, kuten suuret lehtikustantajat ja operaattorit. Eli kielto ei suojaa just niiltä firmoilta, jotka todennäköisesti muutoinkin ovat myyntimoraaliltaan joustavia

höpö höpö, isot  ne vasta vähät välittää.

Vierailija
11/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihme kuvitelma, että myyjät plaraa jotain listoja ja näpyttelee numeroita. Kyllä soittaminen on automatisoitu, ollut jo iät ja ajat,  ei ne mitään näpyttele eikä vastauksia odottele. Soitto-ohjelmat soittavat ja puhelu yhdistyy myyjälle, kun asiakas vastaa

Vierailija
12/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mihin olet tehnyt sen kiellon? Ja milloin? Tietääkseni pelkkä Digi- ja väestötietovirastoon tehty kielto ei riitä ainakaan kaikkien puhelinmyyjien kohdalla. Lisäksi kiellon välittymisessä puhelinmyyjille saattaa kestää enimmillään kuukausi siitä hetkestä, kun sen tekee.

Johonkin maksulliseen numeroon, noin vuosi sitten,  mihin piti vastaajaan sanoa kyllä. Aluksi se toimikin, mutta nyt noita puheluita on alkanut lisääntyvästi tulla.

Vierailija
13/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan soittajalle että on ja että voi lisätä jos ei näy. Mutta sehän on voimassa vain määräajan että on saattanut umpeutua. 

Vierailija
14/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

höpö höpö, isot  ne vasta vähät välittää.

Mulla on puhelinmyynnin rajoituspalvelu (se ainoa toimiva eli ilmainen) ja puheluita ei tule. Paitsi joku outo sukkamyyjä joskus soittelee. Tietty jos on ostanut tollouksissaan niitä vuosimaksullisia höpörajoituspalveluita niin nehän on ihan rahastusta vaan eivätkä taatusti toimi

Vierailija
15/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku myyjä soittaa ja kerron, että minulla on kielto, yleensä jättävät siinä vaiheessa rauhaan. Tämä on hyvää käytöstä myyjältä. Mutta kerran joku alkoi jankkaamaan että mulla ois väärästä firmasta hankittu kielto jne. Mitä hemmettiä? Ihan sama mistä se kielto on niin luulisi myyjänkin tajuavan, että minä en halua puhelinmyyntiä!

Vierailija
16/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan ettet sinäKÄÄN ole riittävän huolellisesti lukenut kun olet luovuttanut niitä omia tietojasi mihin niitä luovutat. Eilenkin citymarkissa oli joku lastentapahtuma ja äidit innokkaina osallistuivat eri palveluntarjojien arvontoihin. 

Vierailija
17/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Johonkin maksulliseen numeroon, noin vuosi sitten,  mihin piti vastaajaan sanoa kyllä. Aluksi se toimikin, mutta nyt noita puheluita on alkanut lisääntyvästi tulla.

Tarkistin vielä ja se oli ASML. Kolme vuotta pitäisi olla voimassa, ja ei tuosta ole kuin vuoden verran aikaa kuin tuonne soitin. En tajua miksi ei enää toimi. En ole myöskään tilannut mitään.

Vierailija
18/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä isommilla on valmiit listat, että voi kysyä mistä on lähde,mutta ei ole pakko noudattaa muuta kuin itse asetettua rekisterinpitäjälle. Jotkut nyrkkipajat saattaa soitella suoraan puhelinluettelon perusteella mutta niillekin se sama että pyytää kiellon samantien, soittajan on otettava se vastaan.

Vierailija
19/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ihme kuvitelma, että myyjät plaraa jotain listoja ja näpyttelee numeroita. Kyllä soittaminen on automatisoitu, ollut jo iät ja ajat,  ei ne mitään näpyttele eikä vastauksia odottele. Soitto-ohjelmat soittavat ja puhelu yhdistyy myyjälle, kun asiakas vastaa

Missä tossa lukee, että listalta numeron näpyttelee? Lista se automaattilistakin on, vaikka manuaalinen toiminta välistä puuttuu.

Vierailija
20/22 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salainen numero