Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisin halunnut syntyä Sveitsiin, Norjaan tai Monacoon

Vierailija
29.10.2023 |

Näissä maissa ihmisillä on parempi elintaso. Esimerkiksi Monacoon syntyneillä, saavat vuokra-asunnon itselleen ja perheelleen ensisijaisesti ennen muita. Eivät joudu kuitenkaan pulittamaan siitä mitään ökyhintaa, vaan ihan normaalin hinnan mitä nyt tavallinen ihminen muutenkin joutuisi maksamaan vaikka täällä Suomessa. 

Suomi on muuttunut köyhäläksi, vai onko aina ollutkin sitä. Täällä tavallinen ihminen ei pysty rikastumaan tuloillaan, kun valtio ryövää kaiken. Tämän lisäksi pitää vielä elättää kaikenmaailman kulkijoita maailmalta. Mielestäni Suomen kuuluu antaa hyvä elintaso ja varakkuus omille kansalaisilleen, ei muille.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minusta yhteiskunnan ei kuulu antaa hyvää elintasoa kellekään. Minusta ihmisen tulee hankkia se itse. Väitteesi siitä, että se on mahdotonta, on vale. Valtio on antanut minulle ilmaisen koulutuksen, jonka olen hyödyntänyt työllistymällä, säästämällä ja sijoittamalla.

30 vuodessa on eläkekertymä jo yli 2000€ ja omaisuutta vähän vaille miljoona. Sama on ollut mahdollista suurimmalle osalle muistakin ihmisistä, jos olisivat olleet ahkeria ja pitkäjänteisiä. 

Ja ihan turha väittää, että suurin osa ihmisistä on saanut huonot eväät kotoaan ja ovat sairaita tai muuten kyvyttömiä. Toki heitäkin on, mutta pieni vähemmistö. Jos se onnistui minulta, köyhän yksinhuoltajan lapselta, se onnistuisi monelta muultakin.

Vaan kun ihmiset ovat malttamattomia. Eletään velaksi yli varojen ja sitten ihmetellään, kun ollaan köyhiä.

Et ole saanut valtiolt

Koulutus on käytännössä ilmaista käyttäjälle. Ja jos sitten pääset myöhemmin niin hyville liksoille, että veroja menee tuohon malliin, niin on jo nettokin aika korkea. Toki verotusta voisi mielestäni keventää, mutta ei pienistä tuloista mene paljon veroa, ja isommista pystyy jo maksamaankin.

-eri

Vierailija
62/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisin halunnut syntyä vaikka Sveitsiin. Keskipalkkahan maassa on noin 7000 euroa kuussa, joten kyllähän siellä elellään herroiksi. Elintaso on erittäin korkea, siitäkin huolimatta, että elinkustannukset ovat korkeammat. Plussana vielä leudompi ilmasto ja lyhyet matkat muualle Keski-Eurooppaan. Ja Sveitsi on todella kaunis maa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, valtiolla ei ole mitään tekemistä ihmisten köyhyyden kanssa. Valtion ansiosta sinä et ole täysin kapitalistipossujen vinkuleluna, ja sinulla on olemassa jonkinlainen suoja, jos putoat työttömyyteen tai tulee terveys- tai mielenterveysongelmia sinulle tai rakkaallesi. Menepä Jenkkeihin katselemaan miltä touhu näyttää vaikka Skid Rowlla, kun ei ihmisillä ole mitään valtion tukea ja kapitalistit saa mellestää miten tykkää. Kaikissa noissa sinun ihannemaissasi on vahva valtio myös, varsinkin Norja on nimenomaan pohjoismainen hyvinvointivaltio. 

Suomen pahoinvoinnista voit kiittää psykopaatteja ja narsisteja, joita täällä riittää vaikka muille jakaa, on aina riittänyt. Täällä herrat lypsää kaikki mehut irti järjestelmästä, jossa työntekijällä ei ole kohta enää mitään oikeuksia, mutta sitäkin enemmän velvollisuuksia.

Vierailija
64/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä olisin halunnut syntyä vaikka Sveitsiin. Keskipalkkahan maassa on noin 7000 euroa kuussa, joten kyllähän siellä elellään herroiksi. Elintaso on erittäin korkea, siitäkin huolimatta, että elinkustannukset ovat korkeammat. Plussana vielä leudompi ilmasto ja lyhyet matkat muualle Keski-Eurooppaan. Ja Sveitsi on todella kaunis maa. 

Miksi et muuta sinne? En siis kysy mitenkään kettuiluna, itse olen muuttamassa ulkomaille. Mutta ihmettelen aina miksi ihmiset vaan sanoo, että olisivat halunneet syntyä jonnekin, ihan kuin ei olisi mitään muuta keinoa päästä kyseiseen maahan. Ei meistä kukaan ole sidoksissa ikuisesti maahan, johon satuimme syntymään.

Vierailija
65/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syntynyt Sveitsissä ja mulla on maan passi. En kylläkään halua asua tai työskennellä siellä. Hyvää on "ilmainen" peruskoulutus+lukio ja aika kohtuulliset yliopistomaksut. 

Asuin itse pienessä kylässä, joka oli aika hengetön, koska niin kansainvälinen. Ihmisiä tuli ja meni työn/rahan perässä. Ei meillä saatu edes kasattua kunnanvaltuustoa, koska ulkomaalaisia oli niin paljon eikä heitä kylän asiat hevonhumppaa kiinnostaneet.

Vierailija
66/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utpressning, hot, mutor

Vierailija
67/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Utpressning, hot, mutor

Menar du att dessa är receptet för ett lyckligt land?

Vierailija
68/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, Suomi ei välttämättä ole paras maa elää. 

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008745114.html