Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa rehellisesti, kannattaako opiskella sairaanhoitajaksi?

Vierailija
29.10.2023 |

Onko se sen arvoista? Olen kuullut kauhutarinoita sairaanhoitajien työpaikoista, miten huonosti kohdellaan jne, miten on raskas työ

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannataa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa, jos on terve eikä muualle pääse.

Vierailija
4/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin että jos nimetön on pidempi kuin etu sormi on tunneihminen. Mun äidin puolella suvussa on sairaanhoitajia ja mielisairaalan sairaan hoitajia ja isän puolella matemaattisia ihmisiä. Mulla sormet ovat miltein saman pituisia.

Vierailija
5/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kannataa!

Miksi?

Vierailija
6/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ja lähitulevaisuudessa tehtävien Sote uudistusten myötä sairaanhoitajien työllisyystilanne tulee heikkenemään merkittävästi.

Vierailija
7/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennemmin terveenhoitajaksi

Vierailija
8/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sosionomi ja samassa koulussa koulutettiin sairaanhoitajia, muutama kaverikin opiskeli. Kaikilla on töitä riittänyt, kouluttautuvat koko ajan lisää, kolmivuorotyö, palkka nousee lisien vuoksi yli 3k, mutta ei paljoa jää vajaaksi ilmankaan. Eli siis, jos et pelkää työtä etkä ilta- ja yövuoroja niin alalle vaan! Eivät erityisemmin valita töistään.

Vierailija
9/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan ajatella kaikkein vastemielisintä ihmistä jonka tunnet tai voisit kuvitella ja sen jälkeen itsesi tilanteeseen jossa joudut hoitamaan tätä ihmistä. Jos kykenet siihen niin ehkä sinusta voisi tulla sairaanhoitaja. Toki suurin osa ihmisistä on normaaleja hoidettavia mutta niitä naapurin persupenoja tulee varmasti vastaan urallasi.

Vierailija
10/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko tehdä sitä työtä? Sairaanhoitajalla on paljon työllisyysmahdollisuuksia. Itse olen vaihtanut sosiaalipuolelle. En aio sairaanhoitajan työhön näillä näkymin palata. Tykkäsin työstäni 10 vuotta. Sitten tuli muutosta niin paljon, mikä vaikutti työhyvinvointiin. 

Vierailija
11/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, raskasta on.

Vierailija
12/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin  hyvä palkka on. Ja itse teen paljon ylimääräistä joista saan kyllä todella hyvät hälyrahat lisäksi. Hyvät lomat myös.

Vierailija
13/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuva työstä tulee julkisuudesta ja saippuasarjista niin mielestäni ei kannata. Se kuva on nykyisin kaukana todellisuudesta ja usein vanhentunutta. Ammatinvalinta testeistä saa paremman kuva siitä mitä työssä vaaditaan.

Vierailija
14/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nyt ja lähitulevaisuudessa tehtävien Sote uudistusten myötä sairaanhoitajien työllisyystilanne tulee heikkenemään merkittävästi.

Mutta me omaiset ei osallistuta eläkeläisten hoitoon. Hallitus leikkaa meiltä bensarahat ja linja-autorahat. 

Vierailija
15/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka on varma ja kaikki normaalit ja fiksut ihmiset arvostaa ko. työtä. Tarvitseeko sitä välittää niiden mielipiteistä, jotka suhtautuu ylimielisesti tai ovat niin syrjäytyneitä etteivät kykene päihteiltään tai mt-ongelmiltaan muunlaista mielipidettä muodostamaan.

Vierailija
16/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mutta me omaiset ei osallistuta eläkeläisten hoitoon. Hallitus leikkaa meiltä bensarahat ja linja-autorahat. 

Miten tuo liittyy tähän keskusteluun. Hallitus ei myöskään anna rahaa hoitajien pakkaamiseen. Eläkeläiset jää ilman hoitoa jos heillä ei ole siihen hoitoon rahaa.

Vierailija
17/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
18/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae mieluumin lääkikseen.

Vierailija
19/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opiskella. Sairaanhoitajille riittää vaihtoehtoja työelämässä. Ei ole pakko mennä sairaalaan, tai vanhainkotiin, jos ei halua. Voi valita myös yksityisen puolen, tai lähteä vaikka Norjaan, rahapatojen ääreen. Norjassa sairaanhoitajat tienaavat vähintään kaksinkertaisen palkan Suomeen verrattuna. Vaihtoehoja on!

Vierailija
20/30 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, tässä työssä ei onnelliseksi tule. Ja jos opiskelet kumminkin suuntaa ulkomaille töihin.