Jos mies ei halua käyttää kondomia, miksi naisen pitää huolehtia ehkäisystä?
Miksi ehkäisy jää usein naisen kontolle? Miksi naisen pitäisi popsia pillereitä, ottaa sisuksiinsa kierukka tai liimata ihoonsa laastari, vaikka mies voisi helposti vetäistä vehkeensä päälle kumin?
Jos yhteistuumin ei löydy sopivaa ehkäisymuotoa, niin miksi mahdollinen raskaus on naisen vika?
Selibaatti varmasti seksuaalisesti aktiiviselle naiselle mahdoton vaihtoehto..?
Kommentit (159)
Vierailija wrote:
Olen nuoresta lähtien käyttänyt e-pillereitä ja en ymmärrä mikä asiakka on monille naisille vaikeaa. Itselle sopii, että mies käyttää kumia, mutta ei ole pakollista. Minusta miehellä on oikeus nautintoon. Jos mies ei halua käyttää kortsua, niin minusta meidän naisten tulisi kunnioittaa sitä ja käyttää itse pilleriä.
Terveisin, mies
Vierailija wrote:
Olen nuoresta lähtien käyttänyt e-pillereitä ja en ymmärrä mikä asiakka on monille naisille vaikeaa. Itselle sopii, että mies käyttää kumia, mutta ei ole pakollista. Minusta miehellä on oikeus nautintoon. Jos mies ei halua käyttää kortsua, niin minusta meidän naisten tulisi kunnioittaa sitä ja käyttää itse pilleriä.
Ne sivuvaikutukset niistä pillereistä. Ne ovat myös aika kalliita ja nainenhan ne joutuu maksamaan. Pillerit ovat lääkeaineita, jotka vaikuttavat kehoon monin tavoin. Joillekin ne sopivat ja tekevät elämästä parempaa, joillekin taas vuosien kokeilurumbassa mikään ei sovi vaan aina sivuvaikutukset pilaavat elämää. Kortsuja saa lähikaupasta eivätkä aiheuta pitkäkestoisia sivuvaikutuksia, kun latexittomiakin on allergisille.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En käytä kortsua. Nainen käyttää ehkäisyä, näin tämä menee. En tosin tarkista käyttääkö nainen, ei ole ongelmani mikäli nainen tulee paksuksi. Jos nainen tulee raskaaksi eikä suostu aborttiin (en halua lapsia) häviän olemattomiin. Oikeaa nimeä/henkilöllisyyttä nainen ei tiedä koska en hae tosissani mitään vakavaa vaikka niin esittäisin naisen mieliksi. Nainen joutuu elättämään lapsensa yksin, vaikea todistaa kuka on isä kun ei nainen tiedä henkilöllisyyttä. Dna-testi pitäisi tehdä jokaiselle suomalaiselle miehelle.
Eli naiset, miehet voittavat tämän.
Ei tuommoiset ole miehiä, vaan selkärangattomia kokovartalokyrpiä.
Voi voi, olet väärässä.
Minä olen mies enkä mikään nykyajan femiNISTIEN luoma femiininen mies joilla olisi tunteita ja ajattelisi tippaakaan
Tällaisten kirjoitusten jälkeen ei kannata huudella sitten miesvihaa, itse tällaiset miehet ovat sen aiheuttaneet.
Vierailija wrote:
Naisen ei pidä, mutta nainen saa käyttää ehkäisyä. Minulle lapsi on tervetullut.
Ai kenen kanssa vaan? Mitä jos se sun uudehko tuttavuus selviääkin vuoden päästä sekopääksi, onko sitten hienoa kasvatella lasta sellaisen kanssa?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei kumia, ei seksiä.
Ja kakksoseen tuuppajat voivat olla miesten kanssa. 👍
Kumi on tuoreessa suhteessa välttämätön, mutta pitkään suhteeseen itse en taas suostu ollenkaan kumin kanssa leikkimään. Seksi on kuitenkin kumin kanssa pidemmän päälle vähän kuin se kuuluisa vertaus marianne-karkin syömisestä papereineen. Ja saat ihan vapaasti inhota mielipidettäni, mutta pitkässä suhteessa tilanne on itselleni vain se, että ennemmin lähtee nainen vaihtoon kuin kumin käyttöä vuosikaudet harrastaisin.
Teetä itelles vasektomia, niin kumia ei tarvi pitkässä suhteessa.
Miehet eivät tosiaan ymmärrä juuri mitään muuta kuin omaa munaansa. Miehet eivät ymmärrä, että kun nainen alkaa käyttämään hormonaalista ehkäisyä, se usein vaikuttaa myös naisen halukkuuteen. Siinä on toki tuplaehkäisy, kun hormonien lisäksi naisen ei tee mieli harrastaa seksiä enää ollenkaan. Sitten mies kitisee kun oma nainen on haluton, ja se baarinainen ei ole kun baarinaisen ehkäisymenetelmä on kondomi. Ja sitten kun kumppani vaihtuu, sama kuvio toistuu juuri samasta syystä. Tulee elämässä kalliiksi erota säännöllisin väliajoin. Mutta kun ajattelu tapahtuu munalla.
Vierailija wrote:
Ihan pakko kommentoida tähän, että en ole koskaan voinut sietää kortsuja. Yhdyntä ei vaan tunnu hyvältä kortsun kanssa. Siksi käytin itse ehkäisyä.
N. 67v.
En ymmärrä miksi alapeukut. Enhän mitenkään sanonut, että kaikkien pitäisi olla kanssani samaa mieltä. Tämä on omalla kohdallani totta, ehkä olen sitten tuntoherkempi kun kumi tuntuu pahalta. Kai nyt oman mielipiteensä saa sanoa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei kumia, ei seksiä.
Kalataistesi ahdasmielisten nunnien takia puran paineet tekopilluun paljon mielummin
Ahdasmielinen koska en halunnut mahdolista tautia satunnaiselta tyypiltä? :D
Olen parisuhteessa ja emme käytä kumia. Parisuhde on eri asia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ihan pakko kommentoida tähän, että en ole koskaan voinut sietää kortsuja. Yhdyntä ei vaan tunnu hyvältä kortsun kanssa. Siksi käytin itse ehkäisyä.
N. 67v.
En ymmärrä miksi alapeukut. Enhän mitenkään sanonut, että kaikkien pitäisi olla kanssani samaa mieltä. Tämä on omalla kohdallani totta, ehkä olen sitten tuntoherkempi kun kumi tuntuu pahalta. Kai nyt oman mielipiteensä saa sanoa.
Ei saa. Täällä on av mammojen totuus ja siihen ei mahdo miehen nautinto myöskään.
Mahoja mammoja voi polkea paljaalla
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei kumia, ei seksiä.
Kumi on tuoreessa suhteessa välttämätön, mutta pitkään suhteeseen itse en taas suostu ollenkaan kumin kanssa leikkimään. Seksi on kuitenkin kumin kanssa pidemmän päälle vähän kuin se kuuluisa vertaus marianne-karkin syömisestä papereineen. Ja saat ihan vapaasti inhota mielipidettäni, mutta pitkässä suhteessa tilanne on itselleni vain se, että ennemmin lähtee nainen vaihtoon kuin kumin käyttöä vuosikaudet harrastaisin.
Teetä itelles vasektomia, niin kumia ei tarvi pitkässä suhteessa.
Miehet eivät tosiaan ymmärrä juuri mitään muuta kuin omaa munaansa. Miehet eivät ymmärrä, että kun nainen alkaa käyttämään hormonaalista eh
Tämäpä tämä. On niin kivaa, kun nainen syö pillereitä ja saa panna paljaalla. Mutta kuinka käykään. Tulee epäsäännöllisiä vuotoja ja tiputteluita, aknea, kipuja, libido täysi nolla.... ja mies kitisee kun nainen ei ole hehkeä ja himokas. No kaikkea ei voi saada. Edes sillä munalla.
Vierailija wrote:
Maho mamma? 🙄
Kuka sun kanssa on ilman kumia? Tiedä mikä tautipesäke sä olet.
100% ehkäisy on niillä jotka harrastaa seksiä saman sukupuolisen kanssa. Vai oletteko erimieltä?
Vierailija wrote:
Hormonaalinen ehkäisy oli kyllä loistava ehkäisykeino, kun se vei kaikki halutkin. Aikansa mies sitä katseli kunnes hakeutui vasektomiaan. Itselle ei vielä ollut sterilisaatio mahdollista.
Mutta toki, käyttäköön pillereitä ne keille ne sopii. Mikään yleismaailmallinen ja kaikille toimiva ratkaisu ne ei kuitenkaan ole.
Vierailija wrote:
Ei voi. Paitsi sp-testien jälkeen.
T. Maho mamma
Vierailija wrote:
100% ehkäisy on niillä jotka harrastaa seksiä saman sukupuolisen kanssa. Vai oletteko erimieltä?
Lasten teon suhteen kyllä, mutta tautien ehkäisemiseksi tarvitaan kumikerrosta väliin
Sivistymätöntä porukkaa täällä...
Tauteja ei voi saada heteroseksistä. Taudit ovat homojen, lesbojen, eläimiin sekaantuvien yms. vitsaus.
Nykyajan naisilla on onneksi vapaus valita. Jos ei halua lapsia, voi joko pidättäytyä seksistä, etsiä sellaisen seksipartnerin jolle kondomi on ok tai voi käyttää niitä pillereitä tai kierukkaa. Sama valinnanvapaus toki pätee miehiinkin. Kenenkään ei ole pakko luottaa sen toisen osapuolen kykyyn tai haluun ehkäistä, kun voi huolehtia siitä omalta osaltaan.
Vierailija wrote:
Väärin. Jokainen saa itse valita haluamansa ehkäisyn eikä miehellä todellakaan ole oikeutta vaatia ketään käyttämään pillereitä. Naisilla on oikeus päättää mitä kroppaansa tunkee ja se oikeus on aina suurempi kuin "miehen oikeus nautintoon". Toki jos ehkäisyasiasta ei päästä yksimielisyyteen niin ei kannata seksiä harrastaa.
Oma mies käyttää sangen tyytyväisenä kumia, sillä on menty jo vuosikaudet. Pienempi paha se kondomi on, kuin hormoniehkäisyn takia haluton vaimo. Näin naisena koen, että pillereissä on hyviäkin puolia, mutta haitat on (omalla kohdalla) sen verran isot että olen ilman.
En ole enää niin tyhmä, että jättäisin raskaudenehkäisyn miehen vastuulle. Mahdollinen raskaus vaikuttaa minun kroppaan ja minun elämään, ei miehen. Yksi abortti teinivuosina riitti, kyllä tämä asia kannattaa pitää omissa käsissä: pillerit on käytössä. Tosin olen siitä onnekas, että heti eka merkki oli sopiva eikä ole koskaan tullut mitään sivuvaikutuksia.
Kumpi maksaa enemmän elatusmaksuja?