Saako jossain tehtyä testamentin ilmaiseksi?
Kommentit (23)
Itse voi tehdä mutta kannattaa ottaa mallia jostain.
Kun mikään ei saa maksaa mitään silloin lusikka kauniiseen käteen ja teet itse.
Mitä haluat määrätä testamentilla? Yksinkertaisen testamentin voi hyvin tehdä itse netistä löytyvän mallin avulla. Mutta jos on yhtään monimutkaisempi juttu, niin asiantuntijaa käyttämällä varmistat, että testamentti oikeasti vastaa sitä, mitä haluat.
Onko pohjaa joissain? Täytyy laittaa tämä asia kuntoon, vaikka ei kovin iloinen ole.
Jos testamenttaa yhdistykselle, sieltä voi saada apuja. Jos on vähävarainen, niin oikeusaputoimistoon voi mennä. Itse ei kannata tehdä, jos ei ole raudanlujaa luottoa omaan osaamiseen.
Jos sä olet niin köyhä, ettei sulla ole varaa lakimieheen, niin onko sulla sellaista omaisuutta., että siihen kannattaa edes testamenttia tehdä?
Osuuspankki.
Jos olet Osuuspankin jäsen niin saat tuonkin palvelun ilmaiseksi.
Palvelu on ilmainen siis vain Jäsenille,pelkkä pankin asiakkuus ei riitä.
Vierailija wrote:
Mitä haluat määrätä testamentilla? Yksinkertaisen testamentin voi hyvin tehdä itse netistä löytyvän mallin avulla. Mutta jos on yhtään monimutkaisempi juttu, niin asiantuntijaa käyttämällä varmistat, että testamentti oikeasti vastaa sitä, mitä haluat.
Annan kaiken veljelleni, minulla ei ole lapsia. Minulla on arvokkaita soittimia ja muuta arvokasta joidenka arvon haluan kertoa ja neuvoa kuinka nämä saa myytyä. Haluan, että veljeni saa mahdollisimman suuren korvauksen omaisuudestani.
Vierailija wrote:
Onko pohjaa joissain? Täytyy laittaa tämä asia kuntoon, vaikka ei kovin iloinen ole.
Eli joku vanhus on kuolemassa ja ajattelit sitten pikaisesti värkätä testamentin itsellesi. Kätevää eikö totta?
kun on lähinnä rahaa ja on vain muutamia joille jättää, niin testamentin teko voi olla kohtuullisen helppoa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Annan kaiken veljelleni, minulla ei ole lapsia. Minulla on arvokkaita soittimia ja muuta arvokasta joidenka arvon haluan kertoa ja neuvoa kuinka nämä saa myytyä. Haluan, että veljeni saa mahdollisimman suuren korvauksen omaisuudestani.
Onko sinulla puolisoa, vanhempia elossa tai muita sisaruksia? Jos ei ole (sanoit jo olevasi lapseton), niin veljesi perii sinut ilman testamenttiakin.
Säkert, kvalitén tenderar visserligen att korrelera med priset.
Kuten jo sanottu. Kynä käteen ja keittiön pöydän ääreen. Kun olet tännekin löytänyt niin osannet googlata pohjan asiakirjalle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tollaseen ei mitään testamenttia tarvitse. Kirjoita listaan noi asiat ja anna lista veljellesi. Tai myy itse ne, jos et niitä enää tarvitse.
Saa kun tekee itse.. Netissä hyvät ohjeet miten se tehdään.
Voi sen tehdä itse. Otat vaan kaksi todistajaa siihen.