Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä ystäviä, joilla voi kestää jopa päiviä vastata tekstariin?

Vierailija
28.10.2023 |

Muiden kohdalla huolestuisin. Tämä yksi on vain sellainen.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 70-lukulaiset valittavat, ettei heti vastata tekstiviesteihin, vaikka elivät ennen aikaa jolloin kaikilla oli matkapuhelimet...

Taidatte olla vaan addiktoituneita piipaaviin dopamiini kapuloihinne, ettekä enää pysty olla hetkeäkään ilman stimulointia

Vierailija
22/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt kohteliasta vastata mahdollisimman pian 😶

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla paljon erityisherkkiä joita häiritsee viestien äänet joten se ääntelevä puhelin saa suorastaan raivon valtaan

Vierailija
24/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä enemmän vihaan puheluita! Mikä pakko minun on olla 24/7 tavoitettavissa niin että kuka vaan soittaa, olen pakotettu keskeyttämään oman tekemisen ja vastaamaan, kuuntelemaan sitä yksinpuhelua soittajan asioiden parissa ja sitten taas jäämään hyllylle. Juu en ole enää tavoitettavissa viesteinkään. Rajani on liian pahasti ylitetty.

Vierailija
25/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vastaa viesteihin kun ehtii tai jaksaa. Myös minä. Useimmiten soittelen tai odotan tapaamista viestien sijaan. 

Vierailija
26/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan itse päättää milloin katson viestit puhelimestani. Olen laittanut monet sovellukset mutelle. En jaksa olla koko ajan tavoitettavissa. Rasittaville ihmisille en aina vastaa ollenkaan

Vierailija
27/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset "mitä kuuluu viestit" on ärsyttäviä, vaikka ajatus taustalla onkin varmasti hyvää tarkoittava. Minusta viestittely on ok jos on jokin ytimekäs ja yksinkertainen asia, kuten "tervetuloa synttäreilleni" tai "lähdetkö perjantaina leffaan". Muut asiat hoidan mieluusti soittamalla, koska en jaksa mitään liirumlaarumeita kirjoitella.

Vierailija
28/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Taitaa olla paljon erityisherkkiä joita häiritsee viestien äänet joten se ääntelevä puhelin saa suorastaan raivon valtaan

Höpöti höpöti taas, miksi pitäisi vapaaehtoisesti kuunnella 24/7 piippaus ja hälytysääniä. En ole ikinä tajunut tuota, eikö voi olla hetkenkään rauhaa ilman että puhelin piippaa tai hälyyttää, onko se nykyään luokiteltu oikein sairaudeksi kun sellaista ei jaksa kuunnella. Minusta on huomattavasti sairaampaa altistua jatkuvalle häiriölle, niin että ei välillä kuule omia ajatuksiaan.

Vierailija
29/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti viesteillään pommittavat ihmiset ovat raskaita. Varsinkin nykyiseen some-hässääkään tottuneet jotenkin ihmeellisesti odottavat jotta kaikki ovat kiinnostuneet tekemistään 24/7. Sama some-tason kärsimättömyys on ikävä kyllä valunut myös muualle :(  Jos jollakulla ei ole edes aikaa soittaa kertoakseen asiansa niin vastaan sitten kun viitsin, saattaa helposti mennä viikko-parikin jos riittääkään.

Vierailija
30/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo. Deittaillessa oli ja eipä siitä jutusta koskaan mitään tullut :D

N

Vierailija
31/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onhan se nyt kohteliasta vastata mahdollisimman pian 😶

Ei ihmisillä ole enää mitään rotia. Paljon tärkeämpää vahdata jotain netflixiä ja pöpöttää protstupirtelöä kuin olla ihmisiksi. 

Vierailija
32/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mun wa-viestit on luokkaa Lähdetkö koirapuistoon tänään tai Mihin aikaan mennään koirapuistoon tai En pääsekään puistoon. Niin että vähän myöhäistähän se olisi seuraavalla viikolla vastata. En harrasta muita tekstiviestejä enkä soittele puhelimella. Vastailen soittoihin kyllä yleensä jos olen lähellä puhelinta, takaisin en soita. Laittakoon soittaja viestiä, jos on tärkeää.

Vierailija
33/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, yksi kaveri saattaa olla kuukauden katsomatta whatsapin viestejä (tai ainakin minun lähettämiäni). Pakko myöntää että on vaikuttanut väleihimme, pidän vähän sellaista virallisetäistä suhtautumista tähän henkilöön, vaikka olemme olleet kavereita ala-asteesta saakka. Mutta jos yhdellä menee kuukausi avata viestit ja vielä kaksi viikkoa vastata, niin kyllähän se kertoo ettei kovin kiinnosta. 

Onneksi on tiiviimpi kaveriporukka, joiden kanssa whatsapp laulaa joka päivä. Ollaan huolissaan jos jostain ei kuulu päivään. 

Vierailija
34/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikki muut vastaavat normaalisti. Ap

No sinun normaalina pitämä ei ole sitä sen yhden mielestä.

Hänen mielestä on ehkä normaalia vastata useamman päivän päästä.

Syy on ehkä siinä, että sinä oletat kaikkien elävän kännykkä kädessä koko ajan -- se on sinun ja muiden kavereidesi elämäntapa. Mutta on muitakin tapoja elää.

Minulla menee usein päiviä, etten koske koko puhelimeen, joka on lähes aina keittiössä ikkunalaudalla laturissa kun en sitä käytä. En minä päivystä kännykkä kädessä mahdollisia viestejä. Minulla on läppäri (tai no useita niitä on) ja tabletti, joita käytän useimmin kun lueskelen jotain ja kirjoittelen verkossa, kuten tässä. Sähköpostin katson kerran päivässä, se riittää ja vastailen kun on aikaa sille. Nämä ovat minulle ja myös muutamalle minun kavereilleni aivan normaaleja tapoja -- ei niitä kummeksu kukaan. Ei ole koskaan kummeksunut.

Minä olen elänyt internetin kanssa yli 30v, sen ja siihen liittyvien palveluiden rakentaminen on ollut työtäni varsin pitkään, joten verkko on luonnollinen osa elämää eikä siinä ole enää pitkään aikaan ollut mitään jännittävää jota tai josta pitäsi vahdata asiota peläten että jää jostain paitsi. JOMO (joy of missing out) on paljon palkitsevampi tunne kun FOMO josta moni kännykästä riippuvaiseksi tullut selvästi kärsii.

Kaikkea mitä maailmaassa eri puolilla tapahtuu ei voi käytännössä kukaan nähdä ja kokea, joten joka tapauksessa sellaisen teeskentely itselle ja ympäristölle on mahdolista vain ihmiselle joka ei ymmärrä elävänsä kuvitteellisessa kuplassa jonka ulkopuolella tapahtuu aina hyvin paljon asioita joita ei kukaan voi eikä ehdi seurata livenä ja joista hän voi kuulla ja tulla tietoiseksi vasta  myöhemmin. Looginen päätelmä edellisestä on ymmärtää oma ja muiden rajallisuus, sopeutua siihen mikä on järkevää teknologian käyttöä omalle kohdalle.

Edellisen oivaltamisesta sitten siihen, että kännykässä koko ajan roikkumisen sijaan voisi käyttää aikaansa muuhunkin ja yrittää kehittyä ihmisenä -- muutenkin kuin vain ymmärtämään, että on erilaisia tapoja elää ja joku ehkä ei jaksa vahdata kännykän viestejä ja vastailla vielä niille jotka ei ehkä ole tuota edellistä oivaltaneet.

Vierailija
35/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi pitäisi heti vastata? Eikö ystävillä ole muka omaa aikaa lasten, puolison, muiden kavereiden kanssa? Oletko aina mielestäsi se tärkein hänelle? Mene jonnekin hoitoon, nopeasti! 

Ai luulet että otettais hoitoon tuolla perusteella, hoito muutenkin ruuhkautunut. Ap ei edes vaatinut vastaamaan heti, jos luit aloitusta.

Vierailija
36/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa kestää joskus. Ja ihan perheetön olen, samoin kaverini jolla voi kestää vielä pidempään vastata.

Vierailija
37/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon se tyyppi. Ei se ole mitään henkilökohtaista, en vaan jaksa olla aina tavoitettavissa ja mulla on perhe. Oikeat ystävät ymmärtää ja jos ei ymmärrä niin yksinkin voin olla.

Vierailija
38/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleille ihmisille ja normaalisti käyttäytyville vastaan. Mutta sitten on niitä sarjatulella viestittelijöitä, joilta tulee koko ajan viestitulvaa. 

Vierailija
39/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin netissä jo vuosia ennen nettiselaimen keksimistä bbs/gopher-aikana, trollaus nähtiin jo tuolloin ongelmaksi. Nykyisin ongelmana ovat lähinnä venäläiset trollit jotka yrittävät luoda erimielisyyttä kaikkeen jota putin-hallintonsa pitää ongelmana.

Yleensä yrittävät siirtää keskustelua pois käymästään Ukrainan hyökkäys-sodasta. Tämä hamas-vetoinen hyökkäys Israeliin on nimenomaan samaa toimintaa jota venäjä iranin avustuksella nyt puuhaa.

Vierailija
40/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi ystävä, joka saattaa vastata päivien viiveellä tai joskus ei ollenkaan. Muut ystävät, kaverit, työkaverit yms vastaa hyvinkin nopeasti, kuten teen itsekin. Se on tämän päivän kulttuuria samalla tavalla, kuin ennen oli normaalia pistäytyä kylään kutsumatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi