Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä ystäviä, joilla voi kestää jopa päiviä vastata tekstariin?

Vierailija
28.10.2023 |

Muiden kohdalla huolestuisin. Tämä yksi on vain sellainen.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Samoin WA-viesteihin ei välttämättä reagoi ollenkaan, vaikka käyttää ko. mediaa.

Vierailija
2/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, enkä mäkään välttämättä vastaavä viesteihin kovin nopeasti. Riippuu ihan asiasta ja kiireellisyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

On. Samoin WA-viesteihin ei välttämättä reagoi ollenkaan, vaikka käyttää ko. mediaa.

Ja sepä vasta ärsyttääkin.

Vierailija
4/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja olen itsekin sellainen. Olemme introverttejä kaikki. Tiedämme olevamme toisillemme tärkeitä ja tuomme sen esiin usein, eri tavoin. Emme ole puhelimen orjia ja näpyttele jatkuvalla syötöllä. Kun tulee tarpeeksi ikävä, soitamme monta tuntia kestävän puhelun. 

Vierailija
5/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sä oikeasti lähettelet tekstareita, niin ei mikään ihme. Itselläni on tekstarit mykistettyinä, kun ei sinne tuu kuin jotain ilmoituksia ja mainoksia.

Whatsappiin vastaan nopeammin.

Vierailija
6/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi heti vastata? Eikö ystävillä ole muka omaa aikaa lasten, puolison, muiden kavereiden kanssa? Oletko aina mielestäsi se tärkein hänelle? Mene jonnekin hoitoon, nopeasti! 

Vierailija
7/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut vastaavat normaalisti. Ap

Vierailija
8/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se mene niin ap, että asiasi ollessa tärkeä niin soitat. Jos käytät muita kanavia viestinnäsi, varaudut samalla pitkiinkin vastausaikoihin.

Vierailija
9/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta riippuen vastaan hyvinkin hitaasti. Kun on tiettyjä ihmisiä, jotka ottavat yhteyttä vain kun kyseessä on kriisi tai katastrofi, niin rehellisesti en aina jaksa olla intensiivisesti läsnä. Toki jos vastaisin reilusti, että "ikävää, että elämässäsi on haasteita, mutta juuri nyt oma kalenterini on täynnä omia kriisejäni, palataan kun olen uiskennellut läpi oman pskalammikkoni ja kahlataan sitten sinun" -tyyppisesti, en ehkä enää saisi niin taajaan viestejä. Keltään.

Vierailija
10/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, entisiä tosin. 

Vierailija
11/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

On, entisiä tosin. 

Oikein! Minäkään en odottele näiden itseään ylempiarvoisena pitävien vastauksia.

Vierailija
12/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harvoin vastaan viesteihin. Soittelen sitten takaisin päin kun on kiireetön hetki tai vaihdetaan kuulumiset kun tavataan.

Vierailija
13/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tuollainen. Monesti se viestittely jatkuu ja jatkuu eli pitää varata noin tunti siihen viestittelyyn. Työssäkäyvänä ja perheellisenä sitä tuntia ei pysty ottamaan ihan aina niin vastaan kun tulee hetki että ehdin kunnolla paneutua asiaan.

Johonkin nopeaan kysymykseen vastaan kyllä mutta jos pitää pitkästi vastata ja jatkaa kirjoittelua niin kestää.

Oletko ap sellainen että odotat että kanssasi viestitellään sitten pitkään? Jos kirjoitat pitkiä viestejä niin niiden lukemiseenkin pitää varata aikaa eli vastaaminen voi senkin takia kestää.

Vierailija
14/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan sitten kun jaksan ja huvittaa. 

Ja niin tekevät mun ystävätkin.

Puhelin on joka tapauksessa melkein aina äänettömällä. 

Vierailija
15/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on monesti äijien kanssa tapana olla vastaamatta yhtään mitään jos tekstari tai viesti on luonteeltaan sellainen että siihen on aivan turha vastata. En ole ikinä tajunut tyyliä kuinka joka viestiin pitää vastata vaikka se OK tai peukku, jos muuta ei keksi, miksi ei voi vain olla vastaamatta.

Vierailija
16/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en harrasta sellaista että heilun viestimissä linjoilla vastaten yhden viestiin ja jätän muut viestit kokonaan noteeraamatta, koska itsestäkin sellainen on ärsyttävää. Jos en jaksa lainkaan viestitellä niin sitten en mene sinne viestisovellukseen lainkaan.

Vierailija
17/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä on se ystävä. Vituttaa s-posti, wa, tekstarit, puhelimen merkkiäänet ja turhat viestit. Suurin osa on turhia viestejä. Puhelin, myös duuni, on koko ajan äänettömällä, jotta ei tarvi kuunnella kilkatusta. Enkä todellakaan lue esim. wa-viestejä heti. Ne saa odottaa, vaikka päiviä. Henkilökohtaista s-postia jaksan katsoa max. kaksi kertaa viikossa. Omia wilma-tunnuksia ei ole. Lapset ja mies kertoo, jos on jotain tietämisen arvoista.

Vierailija
18/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sellainen. Mulla on kyllä kännykkä melkein 24/7 kädessä, mutta siltikin välillä sivuutan kaikki viestit ja puhelut. Joskus, jos joku soittaa, saatan vaan tuijottaa sitä ja odottaa, että se lakkaa. Soittelen myöhemmin takaisin kun kiinnostaa. Viesteissä sama. Ei vaan jaksa aina. Viestien kanssa on myös helppo yläpalkista katsoa, onko se tärkeä viesti vai jotain höpöhöpä, joten ei edes näy kellekään että olen lukenut sen. 

Olen luonteelta aika erakko ja tykkään olla omissa oloissani, enkä tosiaan jaksa jos puhelin tuuttaa sellaista asiaa koko ajan, jossa pitää vuorovaikuttaa.

Vierailija
19/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse en harrasta sellaista että heilun viestimissä linjoilla vastaten yhden viestiin ja jätän muut viestit kokonaan noteeraamatta, koska itsestäkin sellainen on ärsyttävää. Jos en jaksa lainkaan viestitellä niin sitten en mene sinne viestisovellukseen lainkaan.

Mun on esimerkiksi töissä katsottava pomon ja muiden työntekijöiden lähettämät viestit, kun liittyvät töiden hoitamiseen, mutta en mä silti ehdi vastata kavereiden viesteihin, vaikka saatan äkkiä vilkaista ne samalla. Vastaan sitten myöhemmin.

Vierailija
20/41 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla voi kestää, kun se puhelin lojuu milloin missäkin ja voi olla unohtunut esimerkiksi autoon tai mökille. Vastaan siksi nopeiten s-postiviesteihin. Tabletti kun ei kulje mukana eri laukuissa tai taskun pohjalla.

Kaikki tietää tämän eikä kukaan ole kaveruutta pätkäissyt sen takia, että pitää kirjoittaa meili, jos on asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän