Etävanhempi ei halua nähdä toista lapsistaan.
Olen surun murtama lapsen puolesta. Hän ei toki vielä ymmärrä asiaa, mutta kun ymmärtää se on varmasti lapselle vaikea paikka, kun toinen vanhempi näkee ja viettää pitkiäkin aikoja sisaruksen kanssa, ostelee tavaroita/vaatteita toiselle, mutta ei halua edes tavata häntä.
Kommentit (236)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei tuota oikein voi ymmärtää mutta ei kai sille voi oikein mitään tehdäkään.
Itse en pakottaisi isää tapaamaan toista lastaan, jos se on niin "vaikeaa". En haluaisi lapseni olevan tekemisissä ihmisen kanssa joka tuntee häntä kohtaan vastenmielisyyttä.
Antaisin sen toisen lapsen olla "iskän kulta" ja korvaisin sen tälle toiselle lapselle esim. jos toinen lapsi pääsee huvipuistoon iskän kanssa, veisin sen toisen lapsen itse huvipuistoon kun toinen lapsi on isän seurassa.
Onko lapsella isoisää, joka voisi olla "varaisä" ja puuhailla lapsen kanssa kaikkea kivaa?
Ei isän hyljeksintää voi korvata millään materialla tai huvipuistokäynneillä. No, ehkä se ihan vähän lievittää.
Kuule jos on paska isä niin sen korvaa jo kotirauha yksistään!
Vierailija wrote:
Onko täällä keskustelemassa jotain ylilautajonneja? En voi uskoa, että ainakaan äitejä. Tosissaan ehdotetaan että anna isän olla vanhempi omalla tavallaan. Eli ei vanhempi vain toiselle, eikä ollenkaan toiselle lapselle? Syyllistetään ap:ta joka vaikuttaa tunne-elämältään normaalilta, toisin kuin suuri osa keskustelijoista?
Menepäs takaisin omiesi joukkoon.
Christiiina wrote:
No ei se isäkään ihan skarppi ole, jos hän laittaa omat lapsensa eriarvoiseen asemaan.
Joskus se on lapsille parempi. Suosittelen laajentamaan ajatusmaailmaa, kaikki ei ole todellakaan mustavalkoista.
Vierailija wrote:
Christiiina wrote:
No ei se isäkään ihan skarppi ole, jos hän laittaa omat lapsensa eriarvoiseen asemaan.
Joskus se on lapsille parempi. Suosittelen laajentamaan ajatusmaailmaa, kaikki ei ole todellakaan mustavalkoista.
Tarkoitatko, että mielestäsi on ihan ok, että isä haluaa olla tekemisissä vain osan omista lapsista kanssa ja joidenkin lasten kanssa ei halua olla tekemisissä?
Christiiina wrote:
Vierailija wrote:
Christiiina wrote:
Tarkoitatko, että mielestäsi on ihan ok, että isä haluaa olla tekemisissä vain osan omista lapsista kanssa ja joidenkin lasten kanssa ei halua olla tekemisissä?
En tietenkään, keskity olennaiseen ja voit löytää vastauksia lasten eduksi. Koko ketju on keskustelua täynnä, en viitsi toistaa samoja totuuksia.
Unohda tuo jätkä, äläkä kotiisi ota.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ikävä homma. Miten vanhempi perustelee asian? En voi käsittää tuollaista toimintaa ja lähivanhempana ottaisin yhteyden lastensuojeluun ja pyytäisin kirjaamaan asian ja sanoisin etten tule tukemaan vain toisen lapsen tapaamisia mitenkään.
Miksi kirjaamaan asian? Pääasia että tapaa sitten ainakin toista mutta syy täytyisi tietää miksi on näin sekä huolehtia toisen lapsen hyvinvoinnista sekä turvasta sekä oikeuksista.
Yk n ihmisoikeuksissa lukee, että lapsella on oikeus äitiin ja isään.
Jos näin lukee, se on hyvä esimerkki mitä lastenoikeuksissa mättää. Tosin epäilen.
Ap voisi aloittaa kertomalla edes ihan perusasiat tapauksesta, kuten lasten iät, miten kauan erosta on jne jne.
Kun tällaiset asiat jätetään kertomatta ainakin minulle tulee ensimmäisenä ajatus, että ap tietää tasan tarkkaan, mistä isän käytös johtuu, mutta ei halua kertoa sitä. Onko nuorimmainen vielä imetysikäinen ja ei suostu syömään pullosta? Tuliko ero jo raskausaikana ja isälle ei ole syntynyt suhdetta vauvaan? Onko isyydestä epäselvyyttä? Jotain muuta?
Ap:n tavoite oli tietenkin saada aikaan isän haukkumisketju ja siinä hän onnistui hienosti.
Ilmeisesti lapsi on vielä niin pieni, että kaipaa isän kanssa ollessaan äidin luokse. Haastava tilanne, isän ja lapsen suhdetta pitäisi tukea, mutta ymmärrän isän toivottomuuden, jos tuntuu, ettei pärjää lapsen kanssa. Toimisiko lyhyemmät ajat? Isompi lapsi voisi olla normaalilla rytmillä isällään ja pienempi vain päiväsaikaan tai yhden yön näin aluksi. Millaiset välit teillä on isän kanssa? Pystyttekö viettämään aikaa yhdessä?
Perheneuvolaan tai lastenvalvojalle voisi olla hyvä varata aika. Ei isää syytellen vaan konkreettisia vinkkejä tilanteeseen hakien.
Lastensuojelussa ei saa molemmat vanhemmat tukea eikä oikeuksia. Kiusaavat hyviä äitejä kateellisina. Suomen naisviha on todellakin pilannut koko maata. Lapsia kuolee lastensuojelun virheiden takia. Kuka kehtaa enää edes myöntää olevansa töissä lasten"suojelussa"? Kierrä kaukaa!
Vierailija wrote:
Ilmeisesti lapsi on vielä niin pieni, että kaipaa isän kanssa ollessaan äidin luokse. Haastava tilanne, isän ja lapsen suhdetta pitäisi tukea, mutta ymmärrän isän toivottomuuden, jos tuntuu, ettei pärjää lapsen kanssa. Toimisiko lyhyemmät ajat? Isompi lapsi voisi olla normaalilla rytmillä isällään ja pienempi vain päiväsaikaan tai yhden yön näin aluksi. Millaiset välit teillä on isän kanssa? Pystyttekö viettämään aikaa yhdessä?
Perheneuvolaan tai lastenvalvojalle voisi olla hyvä varata aika. Ei isää syytellen vaan konkreettisia vinkkejä tilanteeseen hakien.
Syyttelijät pilaavat myöskin itse perheen välejä sekä lasten elämää. Itse hyysäsin lasteni isää aina ja eron jälkeen alkoi olla hyvin katkera omien virheidensä takia, kääntyi täysin minua vastaan ja on valehdellut minusta paljon kaikkialla. Kateelliset sekä tyhmät uskovat eikä tilannetta helpota tämä naisviha tässä maassa. Aivan järkyttävää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itse en pakottaisi isää tapaamaan toista lastaan, jos se on niin "vaikeaa". En haluaisi lapseni olevan tekemisissä ihmisen kanssa joka tuntee häntä kohtaan vastenmielisyyttä.
Antaisin sen toisen lapsen olla "iskän kulta" ja korvaisin sen tälle toiselle lapselle esim. jos toinen lapsi pääsee huvipuistoon iskän kanssa, veisin sen toisen lapsen itse huvipuistoon kun toinen lapsi on isän seurassa.
Onko lapsella isoisää, joka voisi olla "varaisä" ja puuhailla lapsen kanssa kaikkea kivaa?
Ei isän hyljeksintää voi korvata millään materialla tai huvipuistokäynneillä. No, ehkä se ihan vähän lievittää.
No joo onhan se näinkin -ap
Vierailija wrote:
Unohda tuo jätkä, äläkä kotiisi ota.
No täähän se ois.
Vierailija wrote:
Ap voisi aloittaa kertomalla edes ihan perusasiat tapauksesta, kuten lasten iät, miten kauan erosta on jne jne.
Kun tällaiset asiat jätetään kertomatta ainakin minulle tulee ensimmäisenä ajatus, että ap tietää tasan tarkkaan, mistä isän käytös johtuu, mutta ei halua kertoa sitä. Onko nuorimmainen vielä imetysikäinen ja ei suostu syömään pullosta? Tuliko ero jo raskausaikana ja isälle ei ole syntynyt suhdetta vauvaan? Onko isyydestä epäselvyyttä? Jotain muuta?
Ap:n tavoite oli tietenkin saada aikaan isän haukkumisketju ja siinä hän onnistui hienosti.
Arvioit tavoitteen väärin. En ala kaikkia yksityiskohtia kertomaan, kun en halua, että kukaan tunnistaa. Nuorimmaisen ei olisikaan EDELLEENKÄÄN tarkoitus jättää ilman lähivanhempaa etälle, vaan haluaisin, että etä tapaa edes vähän häntä ja tutustuu. Etä ei halunnut vauvaa ja epäilee isyyttään ilman syytä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ota yhteys lastensuojeluun ja vaadi molemmille lapsille samat oikeudet. Onko iso ikäero vai mikä on tilanne? Mitä olet tehnyt asian edistämiseksi? Ostatko sitten toiselle itse vai miten hoidat asiaa lapsen etu edellä?
En halua sotkea lasua tähän. Siitäkös vasta toinen vanhempi riemastuisi.
Hoitakaa aikuiset sitten keskenänne ja pistäkää ne pershedelmänne etusijalle. Kiva provo ja kiva vastailla.
Minkäs mä teen, jos toinen ei halua olla vanhempi?
Ota yhteys lastenvalvojaan ja vaadi yksinhuoltajuus. Oletteko tyhmiä?
Eihän tuo ole mikään ratkaisu ap:n ongelmaan. Hän haluaisi, että isä välittäisi lapsistaan. Miten virallinen yksinhuoltajuus edistäisi tätä?
Vierailija wrote:
Olen sanonut jo monta kertaa, että lastenvalvojalle on aika ja vielä useammin, että pienempi ei ainakaan alussa kävisikään etällä ilman lähivanhempaa eikä öitä. Välit on vaihtelevat ja itseä suututtaa, että toinen ei välitä lapsestaan, joka on mulle niin rakas.
Vierailija wrote:
Lastensuojelussa ei saa molemmat vanhemmat tukea eikä oikeuksia. Kiusaavat hyviä äitejä kateellisina. Suomen naisviha on todellakin pilannut koko maata. Lapsia kuolee lastensuojelun virheiden takia. Kuka kehtaa enää edes myöntää olevansa töissä lasten"suojelussa"? Kierrä kaukaa!
Kyllä olen koittanut jo kauan kiertää kaukaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Syyttelijät pilaavat myöskin itse perheen välejä sekä lasten elämää. Itse hyysäsin lasteni isää aina ja eron jälkeen alkoi olla hyvin katkera omien virheidensä takia, kääntyi täysin minua vastaan ja on valehdellut minusta paljon kaikkialla. Kateelliset sekä tyhmät uskovat eikä tilannetta hel
Vähän sama tilanne -ap
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Joo kuule älä muuta sano. Toivo vain että eron jälkeen ei ole katkeruutta sillä se voi jopa tappaa.
Joo tämän jo tiesin.