Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro tosielämän "first world problem" eli mitätön asia, jonka olet kokenut suurena ongelmana?

Vierailija
28.10.2023 |

Kertokaa!

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena ilo kertoa, ei miehen kaljuuntuminen haittaa. Avatkaa vaikka telkkari ja joku ajankohtaisohjelma pyörimään. Hiukset voi oheta, mutta sormus on sormessa. Suurinta osaa naisia ei miehen tukka kiinnosta, vaan se mitä siellä pääkopassa liikkuu. Jos on kiva empaattinen ihminen, sellaiseen on kiva tutustua. Exällä tukkaa pukkaa, on exä luonteensa takia. Toivottoman ihastustunut olen ihanaan hauskaan empaattiseen mieheen, voi sen kun saisi. Ja kyllä, hänen kanssa ei tarvis hiustenhoitoaineista tapella, mut kiinni jos saisin, pulloon pistäisin, kotiin kiikuttaisin, enkä ikuna päästäisi pois 😍

Vierailija
22/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miten tämä ei ole oikea ongelma? Tällaisen takia moni käy terapiassakin ja olisi ahdistavaa kenelle vain. Firs world problem on kynnen katkeaminen tai pikkarit aina peppuvaossa yms. ärsytys.

Kommentoin siis kaljuuntumiseen.

Olet oikeassa, että kaljuuntuminen voi olla oikeasti isompikin ongelma. 

Mutta itse ymmärsin, että kaljuuntumiseni on jostain muusta kiinni ja riippuvainen kuin minusta itsestäni. Se ei siis ollut merkki muusta kuin, että olin saanut kaljuuntumiseen johtaneet geeniperimän. Sinänsä tylsää kun kukaan muu sisaruksistani tai kumpikaan vanhemmist ei ole kaljuuntunut. Ja tietysti olin kaveri piirissäni se, joka osoitti kaljuuntumisen merkkejä...

En onnekseni ole eriityisen lyhyt (en tosin myöskääm erityisen pitkäkään, - Tämä tuli mieleen kun olen laittanut merkille, kuinka tällä palstalla kirjoitellut joitain kertoja mies, joka on kertonut että on paitsi lapsuuden perheestään ainoa kaljuuntunut ja tämän lisäksi vielä muihin -siis myös muihin perheenjäseniinsä nähden verrattuna huomattavan lyhyt ja saanut / saaneet kuulla hvinkin loukkaavaa huomauttelua ja uteluita.   

Sekä pituus että kaljuuntuminen ovat tai voivat olla oikeasti ongelma tai sanosin mieluummin käsimystä aiheuttavia asioita. - On hämmästyttävää kuinka alkukantaisilla asioilla on edelleen merkitysä(!)

Ite yritän aatella, että onneksi lähinnä vain tällä paslatlla olen kohdannut heitä, joille molemmat ovat vain omaa valintaa ja päätöstä. Ja koska en ole itse voinut kaljuuntumistani valita, niin yritän vain sopeutua ja elää sen kanss.

Ei kaljuuntumsieni, aina, eikä vallankaan nuorempana  helppoa ole ollut mutta on sitä varttuminen antanut vähän ymmärrystä siitä, että ihmisillä on isompiakin ongelmia ja hankaluuksia joten minun on turha hirttäytyä vain kaljuuntumiseni vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sim-kortin koko vaihtuu kun puhelin vaihtuu ja joutuu tilaaman uuden kortin.

Vierailija
24/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaljuuntumisen kanssa samaan kategoriaan menee lapsettomuus, eli voi olla ihan oikeasti iso kriisi.

Enemmän kuin lapsettomuuteni minua on satuttanut ulkopuolisten utelut ja mahd. hyvää tarkoittavat kyselyt siitä, että milloinkas minun on aika löytää ja saada kumppani. - Vai olenko mahd. homoseksuaali kun ei ole löytynyt rinnalle emäntää....Vaikka on useampikin naispuolien muka kaveri tai ystävä. Vai olenko vaan tuhkamuna. Va kärsinkö erektio vaikeuksista tai olenko joku hih-huli.

- Joo tiedän, että varmasti on enempi naisten kohtaamia asioita kun sitä toisaalta saatetaan tuhahtaa, että no miehethän voi saada lapsia vaikka vanhainkoti iässä..... Se onkin sitten kiva kun toinen meistä on -jos elän- vanhainkodissa ja toinen päiväkodissa.

Mutta joo. Lapsia saadaa jos saadaan, eikä se meitä kaiklta ole onnistunut ja tapahtunut niinkuin olisimme halunneet ja toivoneet.

Vierailija
25/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossa jossa asun, hissin oven sulkeutuminen kestää hissiin astumisen jälkeen n. viisi sekuntia ja se tuntuu iäisyydeltä ja ärsyttää, koska eräässä toisessa taloyhtiössä jossa aika usein käyn vierailulla, ovi sulkeutuu jo n. kahden sekunnin kuluttua. Joka päivä manaan tuota oman taloni hissiä.

Vierailija
26/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woltin ja Foodoran tilausten priorisointi kassalla kun olet kävellyt sinne mäkkäriin omin jaloin tekemään tilauksen henk. koht.

Vierailija
27/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirankakka.

Vierailija
28/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdottomuus löytää tyttöystävää vuosikymmeniin itsensä kehittämisestä ja aktiivisesta etsimisestä huolimatta.

Vierailija
29/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Posti vaihtaa pakettien noutopaikan jonnekin skuttaan.

Minulla on postin noutopaikkana s-market johon kotiovelta 100 metriä. Kun tilaan tuotteen se menee kauemmaksi kuin itse kivijalkakauppa mistä tilasin (n.6-10km)

Autottomana on siinä kiva miettiä pitäisikö itkeä vai nauraa kun haen pakettia.

Vierailija
30/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikataulustaan jätättävät bussit. On kuormittavaa pitkän työpäivän jälkeen odottaa räntäsateessa 30 min. myöhässä olevaa bussia, kömpiä märissä vaatteissa bussiin istumaan seuraavaksi reiluksi 1,5h. Oikeastaan koko julkinen liikenne ottaa päähän. Pitkä työmatka ottaa päähän. 

Mutta tosiaan.. ei tarvitse väistellä luotisadetta ja saada harva se päivä uutisia väkivaltaisesti menehtyneistä omaisista eli helpolla pääsen.

Vierailija
31/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mahdottomuus löytää tyttöystävää vuosikymmeniin itsensä kehittämisestä ja aktiivisesta etsimisestä huolimatta.

Ulkomailta kannattaa ottaa.

Vierailija
32/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sillä, että moottoripyörän asukaspysäköintunnuksen hinta on noussut alueellani 15 vuodessa nollasta kuuteenkymppiin kuussa, on minulle dramaattiset vaikutukset. Tuloni ovat reilun tonnin kuussa.

Onko jossain tosiaan elin joka keksii erilaisia maksuja ihmisille ja korottelevat niitä sitten mielivaltaisesti? Jos on, niin osoittakaa se minulle että voin hoidella ne päiviltä.

Vierailija
33/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Työskentelen kotona. Tiimini päätti aikaistaa päivittäisen stand-upin puoli kymmenestä kello yhdeksään. Tämä tarkoittaa sitä, että joudun heräämään vähän ennen yhdeksää sen sijaan, että nukkuisin noin puoli kymmeneen. Vääryyttä! :D

Menisit oikeisiin töihin.

Vierailija
34/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Aikataulustaan jätättävät bussit. On kuormittavaa pitkän työpäivän jälkeen odottaa räntäsateessa 30 min. myöhässä olevaa bussia, kömpiä märissä vaatteissa bussiin istumaan seuraavaksi reiluksi 1,5h. Oikeastaan koko julkinen liikenne ottaa päähän. Pitkä työmatka ottaa päähän. 

Mutta tosiaan.. ei tarvitse väistellä luotisadetta ja saada harva se päivä uutisia väkivaltaisesti menehtyneistä omaisista eli helpolla pääsen.

Lisäksi se bussi ei ole mitään halpaa lystiä.

Vierailija
35/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona n.22-25 astetta lämmintä. Bussissa, metrossa, kaupoissa 22-25 astetta lämmintä.

Ulkona melkein pakkasta. Menee mihin tahansa niin tulee hiki ellei ota takkia pois mutta mihin sen voi laittaa?

Kun liikuin metrolla aikoinaan, otin toppatakin pois ja alla t-paita. Kannoin mukana isoa kassia mihin sain takin survottua jos kävin prismassa jne.

Olen sanonut että Suomessa on aina kuuma.

Vierailija
36/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaljuuntumiseni. - Joo ehdoton ja varma kiinnostuksen tappaja joidenkin naisten mielestä mutta minkäs teet. - No miksi oikeastaan haluaisin kumppaniksein itse näin ennakkoluulosita ihmistä(?)

Ei ole "1st world problem", vaikka ei olekaan mikään henkeä uhkaava ongelma. Kyllä se on meistä jokaiselle jonkinlainen identiteettikriisi ja itsetunnon tutkiskelun paikka. Enempi tai vähempi. Hienoa jos / kun pääset asian yli, mutta älä (turhaan) vähättele "ongelmaa". T. Kaljuuntuva

Mun 1st world ongelma oli se, että hakukone ei puoleen vuoteen indeksoinut mun nettisivuja, vaan mun piti lopulta opetella tekemään se itse, ou mai gaad. Ehdin jo luulla, että internet on minua vastaan.

Vierailija
37/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisillahan ei voi olla ensimmäisen maailman ongelmia, koska Suomi kuuluu kolmansiin maihin.

Vierailija
38/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pakko vielä heittää ihan varmuuden vuoksi: ymmärretäänköhän me kaikki tämä 1st world problem ihan samalla tavalla?

Siis joillekin se tuntuu olevan "kaikki mikä ei tapa ja ei uhkaa henkeä", kun taas mun käsittääkseni kyseessä on "läppä" juurikin todella pikkumaisen turhista asioista, joista valittaminen on "absurdia".

Mä olisin halunnut lukea niitä hassuja juttuja.

Vierailija
39/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kotona n.22-25 astetta lämmintä. Bussissa, metrossa, kaupoissa 22-25 astetta lämmintä.

Ulkona melkein pakkasta. Menee mihin tahansa niin tulee hiki ellei ota takkia pois mutta mihin sen voi laittaa?

Kun liikuin metrolla aikoinaan, otin toppatakin pois ja alla t-paita. Kannoin mukana isoa kassia mihin sain takin survottua jos kävin prismassa jne.

Olen sanonut että Suomessa on aina kuuma.

Kaupoissa ja metroissa ei ole 22-25 astetta lämmin. Kaupoissa yleistä on 19 astetta.

Vierailija
40/84 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuorellisia prinssinakkeja ei tahdo saada mistään...

Tämä! Nakki ilman kuorta ei ole nakki ollenkaan.

Vähän samaan kategoriaan meni sarvimakaronin puute. Siis mikään riisi tai vastaava halpa ja helppo ei tuntunut samalta silloin kuin se saakelin putkipasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän