Kerro tosielämän "first world problem" eli mitätön asia, jonka olet kokenut suurena ongelmana?
Kommentit (84)
Mieheni tekee remppaa, mutta kun se maalin käry saa pikkurouvan pään kipeäksi. Vaikka olen sanonut, että käyttäisi Helmiä eikä muita pahalta tuoksuvia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kotona n.22-25 astetta lämmintä. Bussissa, metrossa, kaupoissa 22-25 astetta lämmintä.
Ulkona melkein pakkasta. Menee mihin tahansa niin tulee hiki ellei ota takkia pois mutta mihin sen voi laittaa?
Kun liikuin metrolla aikoinaan, otin toppatakin pois ja alla t-paita. Kannoin mukana isoa kassia mihin sain takin survottua jos kävin prismassa jne.
Olen sanonut että Suomessa on aina kuuma.
Kaupoissa ja metroissa ei ole 22-25 astetta lämmin. Kaupoissa yleistä on 19 astetta.
Ai? sitten minun 200€ mittari on ollut rikki.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kotona n.22-25 astetta lämmintä. Bussissa, metrossa, kaupoissa 22-25 astetta lämmintä.
Ulkona melkein pakkasta. Menee mihin tahansa niin tulee hiki ellei ota takkia pois mutta mihin sen voi laittaa?
Kun liikuin metrolla aikoinaan, otin toppatakin pois ja alla t-paita. Kannoin mukana isoa kassia mihin sain takin survottua jos kävin prismassa jne.
Olen sanonut että Suomessa on aina kuuma.
Kaupoissa ja metroissa ei ole 22-25 astetta lämmin. Kaupoissa yleistä on 19 astetta.
Oletko +19 asteessa toppatakki päällä? Vai haihatteletko?
En voinut ajaa cabrio-urheiluauton katto auki, koska iso matkalaukku täytti tavaratilan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Työskentelen kotona. Tiimini päätti aikaistaa päivittäisen stand-upin puoli kymmenestä kello yhdeksään. Tämä tarkoittaa sitä, että joudun heräämään vähän ennen yhdeksää sen sijaan, että nukkuisin noin puoli kymmeneen. Vääryyttä! :D
Menisit oikeisiin töihin.
Kaikki me ohjelmistokehittäjät voitaisiin mennä oikeisiin töihin. Onnea elämään, kukaan ei rakenna sinulle enää appeja puhelimeen. Miten pankkiasiat hoituisi digitaalisesti? Ruuan kotiin tilaaminen? Vauva.fi:stäkin pitäisi luopua! :(
Harmittaa, kun graavilohen suolauksen aikana painona käyttämäni muovipussi ( vedellä täytetty pakastepussi) ei sovellu muovinkeräykseen ja joudun laittamaan sen roskiin.
Siis oikeesti.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kuorellisia prinssinakkeja ei tahdo saada mistään...
Tämä! Nakki ilman kuorta ei ole nakki ollenkaan.
Vähän samaan kategoriaan meni sarvimakaronin puute. Siis mikään riisi tai vastaava halpa ja helppo ei tuntunut samalta silloin kuin se saakelin putkipasta.
Mikään ei voita #Myllyn parasta...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kuorellisia prinssinakkeja ei tahdo saada mistään...
Tämä! Nakki ilman kuorta ei ole nakki ollenkaan.
Vähän samaan kategoriaan meni sarvimakaronin puute. Siis mikään riisi tai vastaava halpa ja helppo ei tuntunut samalta silloin kuin se saakelin putkipasta.
Mikään ei voita #Myllyn parasta...
Teen juuri makaronilaatikkoa - myllyn parhaan makarooneista 😆
Vierailija wrote:
Miten tämä ei ole oikea ongelma? Tällaisen takia moni käy terapiassakin ja olisi ahdistavaa kenelle vain. Firs world problem on kynnen katkeaminen tai pikkarit aina peppuvaossa yms. ärsytys.
Niin mikä "tämä"?
Vierailija wrote:
Se että Jussi Halla-aho on Suomessa zumban kasvot. Harmittaa miten hyvä harrastus on mennyt pilalle.
Eikait edes Halla-ahon kaltainen mies pysty pilaamaan kokonaista lajia?
Jos menee lenkille metsään, ja joku kaakattaa suureen ääneen puhelimessa. Jostain syystä alkaa ärsyttää tosi pahasti. Tai jos joku kaveriporukka juoruaa ja kailottaa kovaäänisesti samaisessa metsässä.
Minua ärsyttää kun vessanpytyn huuhtelulevyn väri on alumiini. Haluaisin mustan.
Jos olisin Gazassa kranaattisateessa niin tuskin ärsyttäisi.
- Tilaan viikottaiset ruokaostokseni netin kautta kotiinkuljetuksella. Muuten hyvä, mutten tällöin voi itse valkata yksittäisiä hedelmiä ja vihanneksia kuten kaupassa käydessäni. Välillä on mukaan tullut keskenään hyvin erikokoisia omenoita tai sitten banaaneita joissa on väärä kypsyysaste. Se harmittaa, mutta pakko sietää kun en itse jaksa kauppaan mennä.
- Olen huollattanut rannekellojani aina samalla henkilöllä. Hän on jäänyt eläkkeelle, ja oli melkoinen vaiva etsiä uusi ja luotettava kelloseppä. Sama homma meinasi olla edessä kun hammaslääkärini muutti toiseen kaupunkiin. En halunnut vaihtaa hammaslääkäriä, joten käyn nyt hänen luonaan 200 km päässä (onneksi käyntejä kertyy vain 1-2 vuodessa)
- Vaikea löytää sukkia, jotka tuntuvat jalassa hyvältä. Sitten kun löydän, niin ostan 30 paria kerralla. Viimeeksi ostin sukkia 6 vuotta sitten.
Älylamppu surisee/vinkuu päivänvaloasetuksella
Asunnossani korvausilma on lämmittämätöntä, eli tuntuu viileä veto.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Työskentelen kotona. Tiimini päätti aikaistaa päivittäisen stand-upin puoli kymmenestä kello yhdeksään. Tämä tarkoittaa sitä, että joudun heräämään vähän ennen yhdeksää sen sijaan, että nukkuisin noin puoli kymmeneen. Vääryyttä! :D
Menisit oikeisiin töihin.
Kaikki me ohjelmistokehittäjät voitaisiin mennä oikeisiin töihin. Onnea elämään, kukaan ei rakenna sinulle enää appeja puhelimeen. Miten pankkiasiat hoituisi digitaalisesti? Ruuan kotiin tilaaminen? Vauva.fi:stäkin pitäisi luopua! :(
Kuulostaa paratiisilta
Vierailija wrote:
Harmittaa, kun graavilohen suolauksen aikana painona käyttämäni muovipussi ( vedellä täytetty pakastepussi) ei sovellu muovinkeräykseen ja joudun laittamaan sen roskiin.
Siis oikeesti.
Maitopurkki tai ketsuppipullo painoksi
Toisinaan suihkusta helposti vain hanaa kääntämällä tuleva täydellisen puhdas juomakelpoinen pesuveteni on vain lämmintä vaikka haluaisin, että olisi kuumaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siis oikeesti.
Maitopurkki tai ketsuppipullo painoksi
Eivät ole yhtä näppäriä. Muovipussi painautuu tasaisesti sen kalan päälle, ei jää yhtään paljaaksi.
Ja moni olisi ihan tyytyväinen, jos saisi ihan mitä tahansa kalaa syödäkseen.
Se, että mies ostaa minulle kalliita lahjoja ja tämä harmittaa, kun en haluaisi, että hän tuhlaa rahojansa minuun :D Toki arvostan ja olen onnellinen, mutta aina kamala morkkis asiasta.