Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla etunimi + sukunimi kaimaa?

Vierailija
27.10.2023 |

Googlaamalla tai facebookista selviää, löytyykö sinulta kaimoja, jos et ennestään tiedä. Oletko tavannut kaimaasi/mitä heistä tiedät?

Minä olin pitkälle ainoa tällä nimiyhdistelmällä, kun etunimeni oli ikätoverieni joukossa harvinainen. Sittemmin etunimeni yleistyi kovasti. Joskus aikuisuuden kynnyksellä kuulin, että eräs pieni tyttö on kaimani ja satuimme asumaan vierekkäisillä paikkakunnilla. Sittemmin olen muuttanut kauas. Kaimojakin on nykyisin jo puolisenkymmentä. Koskaan en ole ketään heistä tavannut, mutta työn kautta tuli kerran vastaan asiakas, joka tunsi juuri tuon pienen tytön. Tyttö oli tosin välissä kasvanut aikuiseksi. :D

Ap

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sukunimi on vain meidän suvulla, ja meitä on vain n. tusina. Ei ole kuin etunimikaimoja.

Vierailija
82/94 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Etunimeni ei ole kovin yleinen, ja naimisiin mennessäni otin itselleni pitkän, varsin pöljän kuuloisen yhdistelmänimen. Olen siis tyyliin "Anneke Tuppurainen-Mäki-Piippola". 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

On.

Kerran yksi gorilla yritti puhelimessa periä velkoja, mutta lopulta tajusi että olen väärä tyyppi. Mitä lie huumekauppoja tms. kyseessä.

Itse olin kuulemma huijannut joissain kaupoissa. Soittaja itsekin epäili, etten ole sama henkilö, mutta olin ainoa tämän niminen, jolla oli julkinen puhelinnumero.

Vierailija
84/94 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi samanniminen asuu melkein naapurissa saman kadun varrella. Facebookista löytyy n. 20. 

Monesti on sattunut, kun olen esittellyt itseni, että vitsinä kysytään, koska seuraava kirja ilmestyy tai etkös sinä olekaan kuollut.

Vierailija
85/94 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä löytyy hyvin paljon kun on hyvin yleinen sukunimi ja etunimi.joskus on ollut väärikäsityksiäkin sen takia kun minua pidettiin eräänä saman nimisenä ja samana vuonna syntyneenä henkilönä kun kävin hammaslääkärissä, täyskaima nimittäin sattui asumaan vielä samalla paikkakunnalla.

Vierailija
86/94 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

On yksi ja on vielä sattumoisin samalla alalla kuin itsekin. Mitään sukua ei kuitenkaan ole.

Minulla myös yksi ja on samalla alalla kuin minä. Tosin minulta löytyy myös julkiterhikistä toinenkin ammatti. 

Hassua jos se olisitkin sinä? :)

Vierailija
87/94 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimeni on ulkomaalainen ja sielläkin harvinainen, että vaikka etunimeni on todella yleinen, etu+sukunimi kaimaa ei ole

Vierailija
88/94 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On montakin. Ja jopa muutama samalla toisella nimelläkin. Samoin kumppanilla on lukemattomia kaimoja.

Vierailija
89/94 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaima on joku muusikko. En ole tavannut, mutta saan hänelle tarkoitettuja puhelinsoittoja ja sähköpostia aika ajoin. Puhelinnumero varmaan saatu numeropalvelusta, mutta sähköpostia ihmettelen.

Vierailija
90/94 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään, johtuu siitä, että minulla on kaksoinimi (siis suku-).

Vierailija
91/94 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mikä on sinänsä erikoista että sukunimeni on kaksoisnimi jonka toinen osa on ulkomaalaisen mieheni sukunimi. Eli siis on olemassa toinen samanniminen tyttönimeltään, joka on mennyt naimisiin samasta maasta olevan kanssa kuin minä ja päätynyt ottamaan kaksoissukunimen, joka on sama kuin minulla. Sain tämän sattumalta vuosia sitten selville asioidessani Suomen konsulaatissa mieheni kotimaassa. 

Vierailija
92/94 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei ketään, johtuu siitä, että minulla on kaksoinimi (siis suku-).

Tyttönimellä tiedä yhden kaiman, samoin miehen sukunimellä.

Vierailija
93/94 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä kuoli 70-luvulla eräs täysin samanniminen.

Vierailija
94/94 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vihittäessä harvinainen sukunimi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä