Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla etunimi + sukunimi kaimaa?

Vierailija
27.10.2023 |

Googlaamalla tai facebookista selviää, löytyykö sinulta kaimoja, jos et ennestään tiedä. Oletko tavannut kaimaasi/mitä heistä tiedät?

Minä olin pitkälle ainoa tällä nimiyhdistelmällä, kun etunimeni oli ikätoverieni joukossa harvinainen. Sittemmin etunimeni yleistyi kovasti. Joskus aikuisuuden kynnyksellä kuulin, että eräs pieni tyttö on kaimani ja satuimme asumaan vierekkäisillä paikkakunnilla. Sittemmin olen muuttanut kauas. Kaimojakin on nykyisin jo puolisenkymmentä. Koskaan en ole ketään heistä tavannut, mutta työn kautta tuli kerran vastaan asiakas, joka tunsi juuri tuon pienen tytön. Tyttö oli tosin välissä kasvanut aikuiseksi. :D

Ap

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita vissiin ainakin pari kymmentä. Ei kyllä haittaa yhtään. Helpompi pysyä "anonyyminä".

Vierailija
22/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On useampi. Yhden kanssa asutaan samassa kaupungissa. Hän on ollut työtön, koska olen saanut hänelle tehdyn päätöksen postitse kaupungilta, missä oli mun hlötiedot. Ihmettelin miten tällainen on mahdollista, mutta niin tosiaan kävi kun tiedustelin mikä päätös tämä oikein on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tunnettu käsityöläistaiteilija oli nimikaima tyttönimelläni, kauniita töitä olikin hänellä. Nykynimellä olen ainoa Suomessa.

Vierailija
24/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Etunimi on melko yleinen, mutta tätä sukunimeä on vain noin 70:llä eikä niiden joukossa ole ketään samalla etunimellä.

Vierailija
25/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole, koska samaa sukunimeä ei ole kellään muulla ainakaan Suomessa. Etunimikaimoja lienee 20 - 30000.

Vierailija
26/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme löytyy minun lisäkseni, tai siis ne tiedän.  Yksi on saman optikon asiakas, siellä asioidessani aina täsmennän että olen Maija Mehiläinen Kotikadulta. 

Vierailija
27/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaksi asti. Jatkuvasti saa sotkuja selvitellä, kun luullaan toiseksi.

Vierailija
28/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Suomessa sellaista kaimaa, Ruotsissa kyllä muutama. Hieman harvinaisempi nimiyhdistelmä vaan.

Vierailija
29/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytyy koska etunimi on super yleinen vaikkei sukunimi olekaan.

Vierailija
30/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä hautaustoimistossa, tuli asiakas ostamaan arkkua kuolleelle läheiselleen, kysyin vainajan nimeä, oli samanniminen kuin minä.

Vierailija
31/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisestä nimestäni en tiedä, mutta tyttönimelläni ei täyskaimoja ollut. Tyttönimeni on niin harvinainen, että sen kantajia ei Suomessa ole kuin kolmisenkymmentä ja nekin kaikki sukulaisiani. 

Vierailija
32/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä nimisiä sitten olette?

Vierailija
33/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttönimellä ei ollut. Naimisiin mentäessä tuli yksi. Häntä varmaan ärsyttänyt kun menetti mun takia sen ettei ole enää ainut.

Selkkausten takia ollaan facessa kavereita 😅

Vierailija
34/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin yksi ja hän asuu samassa kaupungissa. Meillä molemmilla oli myös lemmikki, sillä käytimme samaa lemmikkieläinkauppaa. Jouduin siellä aina sanomaan, että olen se xx- osoitteen tyyppi. 

Tyttönimellä oli myös useita, jopa täyskaimoja. Siskollani oli yksi kuuluisa laulajakaima. 

Vierailija
35/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, kaksi samaa etunimeä, sama sukunimi, sama syntymäpäivä ja syntymävuosikin! Samassa kaupungissa kerran saatiin kunnon sekaannus aikaan lääkärille molempien ollessa menossa vastaanotolle miltei samaan aikaan, eri lääkäreille kuitenkin.

Vierailija
36/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus googlasin ja heti löytyi viisi, joten ties kuinka monta on oikeasti. Molemmat tavallisia nimiä.

Vierailija
37/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kerran sisätautien osastolle (keskisuuri kaupunki.) Hoitaja katsoi jotenkin oudosti ja kysyi hetun erityisen tarkkaan. Lopulta kertoi että on vähän aikaa sitten hoitanut toista samannimistä, siis toisetkin nimet samat, samaa ikäluokkaa ja kuulemma samaa näköäkin  Olen törmännyt terveydenhuollossa toistekin tähän samaan asiaan, se tästä vielä puuttuisikin että olisi sama sairauskin heh. Koko nimirimpsuni ei varmaan ole superharvinainen mutta ei mikään tavallisinkaan. Sinänsä nyt kun mietin niin eihän tuollaista saisi potilaalle edes kertoa kai, siis että hei kaimasi on ollut täällä hoidossa myös

Vierailija
38/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikka nimi melko tavallinen.

Vierailija
39/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimikaimoja monta. Muuten ei yhtään.

T: tuntematon 

Vierailija
40/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimi koht yleinen. Kokonimikaimoja 3 kappaletta ja pari sellaista joilla sukunimi kirjoitetaan hiukan eri tavalla mutta äänetään samoin.

Ei ole muita sattumuksia kuin että Trafi lähettelin aikanaan erään kokonimikaiman autojen autoverolaskuja minulle. Ihmettelin. Olis kuitenkin ollut rekkarit ja hetut.

Trafin selityksen mukaan kokonimikaimayrittäjä oli laskua maksaessaan valinnut vahingossa minun tilini maksutiliksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän