Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla etunimi + sukunimi kaimaa?

Vierailija
27.10.2023 |

Googlaamalla tai facebookista selviää, löytyykö sinulta kaimoja, jos et ennestään tiedä. Oletko tavannut kaimaasi/mitä heistä tiedät?

Minä olin pitkälle ainoa tällä nimiyhdistelmällä, kun etunimeni oli ikätoverieni joukossa harvinainen. Sittemmin etunimeni yleistyi kovasti. Joskus aikuisuuden kynnyksellä kuulin, että eräs pieni tyttö on kaimani ja satuimme asumaan vierekkäisillä paikkakunnilla. Sittemmin olen muuttanut kauas. Kaimojakin on nykyisin jo puolisenkymmentä. Koskaan en ole ketään heistä tavannut, mutta työn kautta tuli kerran vastaan asiakas, joka tunsi juuri tuon pienen tytön. Tyttö oli tosin välissä kasvanut aikuiseksi. :D

Ap

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen ja nykyisen nimen kokonimikaimoja on vaikka entisen sukunimisiä on vain parikymmentä ja nykyisiä n, 160.

Nykynimellä on vieläpä samalla paikkakunnalla kokonimi kaima.

Vierailija
42/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, hän on hieman minua vanhempi. Ollaan samalla alalla, opiskeltu samassa kaupungissa, harrastettu samaa lajia ja jopa pelattu samassa joukkueessa yhtä aikaa. :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatusti on useampiakin. Yhden kokonimikaiman kanssa olen jopa ollut aiemmin samassa organisaatiossa töissäkin, joskin eri yksiköissä. Sain ajoittain työsähköposteja, jotka oli tarkoitettu tälle toiselle.

Vierailija
44/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama googlettamalla,

oli mm. gmailin kerennyt ensin ottaa...

Vierailija
45/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä pari maailmassa. T. Ali Hassan

Vierailija
46/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kaimasi on?

Vierailija
47/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen työpaikkahakemukseen pitää laittaa nimeksi etunimi sukunimi

Vierailija
48/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tavannut 4 täyskaimaa. Ja on niitä ainakin 4 muuta.

Vierailija
49/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kymmenen. Helpompi säilyttää yksityisyys näin. 

Vierailija
50/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi täysnimikaima. Vanhempi nainen mutta on ollut samalla alalla kuin minä nykyään. Olen saanut hänelle tulevaa postiakin koska asumme samassa kaupunkiosassa. Minun nimeni on vanhan kuuluinen, vanhaa perua.

Vierailija
51/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy. Mun etunimi on tosi yleinen tietyssä ikäpolvessa, mutta sukunimi on sen verran harvinainen, ettei kaimaa oo. Nimikirjaimetkin on aika harvinainen yhdistelmä, veljeni lisäksi tiedän yhden ihmisen samoilla nimikirjaimilla.

Vierailija
52/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama täyskaima on, yhden kanssa ollaan Facebook-kavereita ihan vaan siksi, että ollaan kaimoja :)  Toinen täyskaimani jakaa mun gmail-osoitettani omanaan, mistä en sanottavammin tykkää. Soitin hänelle kerran siitä, kun mulle tuli hänelle tarkoitettu aika luottamuksellinen sähköposti, mutta en saanut häntä  lopettamaan osoitteen jakelua.

Vierailija
53/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa googlettamalla löytyi kaksi etunimi + sukunimi kaimaa. Toisen kanssa olen puhunut puhelimessa. Työskentelin hotellissa ja hän varasi huoneen. Harmi, etten ollut työvuorossa, kun hän majoittui.

Vierailija
54/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi. Ja se ärsyttää, koska sukunimeni on aika harvinainen niin miten juuri on sattunut toinen samanniminen! Tämä kaimani on nainut sukuun eli on saanut sitä kautta sukunimensä.

Vierailija
55/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtäkään. Etumeni on vähän yli 200:lla naisella, sukunimikin alle 300:lla ihmisellä. Ei ihme ettei kaimoja löydy ja minusta se on vaan hauskaa.

Vierailija
56/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
57/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päälle 20. Kolme, joilla sama etu-, toinen- ja sukunimi. Yhden heistä olen tavannut. Vain yhden kanssa ollaan etäisesti sukua. 

Vierailija
58/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Sukunimeni on harvinainen, vain n.120 henkilöllä. Koskaan, missään, ei ole tullut samalla sukunimellä varustettua ihmistä vastaan. Etunimeni taas on ikäluokallani yleinen ja heitä löytyy.

Vierailija
59/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnasta löytyy sellainen.

Vierailija
60/94 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ja isäni veljen vaimo olisivat tuollaisia täyskaimoja, jos isäni veljen vaimo olisi vaihtanut avioituessa sukunimensä. Molempien naisten sukunimi on ikäluokassaan yleinen, tyyliä Raija. 

Luulen, että isäni veljen vaimo jätti sukunimensä vaihtamatta osittain siitä syystä, että hänestä olisi tullut äitini täyskaima.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi