Onko sinulla etunimi + sukunimi kaimaa?
Googlaamalla tai facebookista selviää, löytyykö sinulta kaimoja, jos et ennestään tiedä. Oletko tavannut kaimaasi/mitä heistä tiedät?
Minä olin pitkälle ainoa tällä nimiyhdistelmällä, kun etunimeni oli ikätoverieni joukossa harvinainen. Sittemmin etunimeni yleistyi kovasti. Joskus aikuisuuden kynnyksellä kuulin, että eräs pieni tyttö on kaimani ja satuimme asumaan vierekkäisillä paikkakunnilla. Sittemmin olen muuttanut kauas. Kaimojakin on nykyisin jo puolisenkymmentä. Koskaan en ole ketään heistä tavannut, mutta työn kautta tuli kerran vastaan asiakas, joka tunsi juuri tuon pienen tytön. Tyttö oli tosin välissä kasvanut aikuiseksi. :D
Ap
Kommentit (94)
Ei ole yhtään. Minulla on harvinainen suomalainen etunimi ja melko harvinainen ulkomaalainen sukunimi, eli aika epätavallinen yhdistelmä.
Tusinoittain, jos googlaan oman nimeni tulee kokonimikaimoja vastaan. Etunimi on ollut suosittu naisen nimi niin kauan kun Suomessa on kirjaa pidetty ja sukunimikin on melko tavallinen, ei ihan suosituimpia, mutta ehkä top 50-100 listalta löytyy.
On kaima olemassa ja jopa samalla paikkakunnalla ja vielä samanikäinenkin. Olin varannut ajan kosmetologille ja mennessäni paikalle kosmetologi hämillään ilmoitti että olen perunut ajan eilen... En ollut perunut ja kävi ilmi että tänä toinen kaimani oli perunut minun aikani. Ei itseasiassa ollut varannut edes aikaa oikeasti vaan muistanut jotenkin väärin/sekaannus että olisi ihan samana päivänä ja kellonaikana ollut se varaus. Outo yhteensattuma. Ja oli saanut kuulemma lahjakortin myös mieheltään joululahjaksi kuten minäkin. Onneksi pääsin kuitenkin lopulta aikani käyttämään kaikesta huolimatta.
Ei tietääkseni ole entisellä eikä nykyisellä sukunimellä, jotka molemmat harvinaisia, etunimi sitten taas yleisempi.
En ole koskaan törmännyt saman nimiseen, siis että etu- ja sukunimi olisi sama. Siitä huolimatta, että molemmat nimet on ihan suomalaisia. Ei kauhean yleisiä, mutta ei mitään harvinaisuuksia kuitenkaan.
Ja sitten kerran törmäsinkin, mutta yllätys yllätys, Inkerinmaalla. Siis Venäjällä, inkerinsuomalaisten keskuudessa. Oli vielä ihan itseni ikäinenkin tämä henkilö.
Isä oli nuorena miehenä sotien jälkeen työpaikassa, jossa oli työkavereina Väinö Pekkala ja Pekka Väinölä. Ne meni aina sekaisin, jos piti mainita molemmat nimet. Kaiken huipuksi molempien toinen nimi oli Johannes. Tästä se jaksoi aina meille naureskella.
On.
Kerran yksi gorilla yritti puhelimessa periä velkoja, mutta lopulta tajusi että olen väärä tyyppi. Mitä lie huumekauppoja tms. kyseessä.
Minä ja moni sukulaiseni olemme ilman nimikaimoja. Sukunimemme on suomalainen, mutta ei yleinen. Enkä nyt todellakaan aio sitä tässä sanoa. :)
Olo on kuin uniikilla lumihiutaleella. :D
On montakin. Joskus on sattunut hassuja sekaannuksia.
Yksi on - hän asuu 100km päässä muttei ole mitään sukua. Hällä on nykyisin minun entinen vanha puhelinnumero (numero oli tyyliin 0401234567, joten tosi helppo muistaa ulkoa) ja lemmikkinäkin vieläpä saman rotuinen koira mitä itsellä oli!
Löytyy muutamia Facebookista. Lisäksi tiedän, että löytyy myös yksi pieneltä paikkakunnalta, josta olen kotoisin. Toinen nimi oli hänellä sentään eri. En tosin häntä henkilökohtaisesti tunne.
Ei ole, koska etunimeni ei ole mikään yleinen ja sukunimeämin on vain meidän perheellä Suomessa. Ulkomaillakaan ei taida olla nimikaimoja.
Ei ole. Sukunimi kohtuu harvinainen ja aikoinaan eivät sukulaiset ole antaneet samoja etunimiä. Ja aika kauan pitää todennäköisesti elää ennenkuin nämä 70-luvun ylikäytetyt nimet tulee jälleen muotiin :)
Ei ole kaimoja, koska olen keksinyt itselleni uuden sukunimen ja vaihtanut sen.
Tyttönimelläni luulin pitkään olevani ainoa, kunnes sain puhelun kansallisesta liikeketjusta. Siellä pikaisesti esittäytynyt nainen kyseli mitä nykyään teen jne, kunnes väärinkäsitys persoonastani selvisi. Kyseli sitten tunnenko tätä kaimaani, johon vastasin että en. Puhelu ei päättynyt, vaan lopuksi hän tarjosi työpaikkaa minulle. Hyvissä merkeissä toivottelimme hyvät syksynjatkot, kun kiitin tarjouksesta ja kerroin, ettei minulla ole sen tasoiseen työhön mitään eväitä. Toivottavasti kaima sai paikan. Nykyisellä nimellä löytyy yksi kaima, joka on aiheuttanut hämmennystä isolla työpaikallani. Emme tee onneksi samaa työtä, joten se on hiljalleen alkanut vähentää yhteydenottoja.
Oli, ennen kuin vaihdoin nimeni. Vieläpä aika tunnettu henkilö. Nykyään ei ole yhtään etunimi-kaimaa.
Samalla sukunimellä on alle 200 ihmistä ja kuitenkin etu- ja sukunimikaimoja on 2. Emme tunne toisiamme, mutta kaikki olemme syntyneet 8 vuoden sisällä. Minulle on tullut toiselle kaimalleni kuuluneita puheluita, tekstareita ja virallisia kirjeitä, vaikka emme asu samalla paikkakunnalla emmekä ole samalla alalla. Toinen täyskaima asuu ulkomailla.
Vierailija wrote:
Jossain vaiheessa googlettamalla löytyi kaksi etunimi + sukunimi kaimaa. Toisen kanssa olen puhunut puhelimessa. Työskentelin hotellissa ja hän varasi huoneen. Harmi, etten ollut työvuorossa, kun hän majoittui.
Minulle kävi niin, että, kun lähdin hotellista, virkailija sanoi veljensä olevan samanniminen ja hän luuli veljensä majoittuneen hotelliin. Nimi ei kuitenkaan ole kaikkein yleisimpiä, joskaan ei keksitty uniikkikaan.
Avioliiton kautta saamani sukunimi on alle 170 ihmisellä käytössä. Ei siis ole yleinen. Kaimaa ei nykyisin minulta löydy. En ihmettele, kun tämä sukunimi on niin harvinainen. Ehkä joku kaima joskus tulee, etunimeni on nuoremmalla polvella tasainen kestosuosikki.
Tyttönimellä ollessani kaimoja oli useita, mutta kaikki heistä olivat minua 10-20 v nuorempia. Asutaan ilmeisesti eri puolilla Suomea ja kun ikäeroa on, niin emme menneet sekaisin keskenään. Hauska nähdä vaikka jossain lehtijutussa oma nimensä, vaikka kyse on ihan toisesta henkilöstä.