Mitä te laitatte tortillojen sisään? Ajattelin tehdä niitä, mutta tämä on eka kerta. Neuvoja kyselen teiltä, av-kokit :)
Kommentit (7)
Mä laitan ainakin jauhelihaa tai kanaa johon laitetaan se mausteseos mitä on kaupassa. Sitten sitä taco kastiketta, myös valmista kaupassa, salaattia, tomaattia, juustoraastetta, kermaviiliä ja jos haluaa niin guacamolea, siis avocadomössöä. Toi kermaviili on tosi hyvä raikastus siellä välissä. Ja vihje käärimiseen, taita ensin pääty umpeen ja sitten sivut, ei tipu täytteet pois. eli siis vain se yksi pääty jää auki josta aloitat syömisen:)
Oliko riittävän sekavaa...:)
Amerikan salaattia suikaleina
tomattia pieninä kuutioina
tuorekurkkua kuutioina
fetajuustokuutioita
Nämä kylmänä ja päälle heitän
Pasitettua jauhelihaa johon olen lisännyt salsakastiketta ja kiehautan
sen
Kääräisen rullaksi niin että toinen pää on kiinni ja eikun syömään
Käryytä pannulla jotain lihaa, kanaa, katkarapuja, lisäksi sipulia paprikaa, kesäkurpitsaa, sieniä, munakoisoa.....
Sit meil on ollu ranskankermaa, guacamolea, rapeaa salaattia, raakaa sipulia, jalopenoja, tuoretta tomaattia , keitettyä riisiä...
Ihan omien makumieltymysten mukaan sinne voi tunkea sisälle mitä vaan!
rapeaa salaattia
kirsikkatomaattia
kurkkua
herne-maissi-paprikaa
paistettuja kanasuikaleita/jauhelihaa
juustoraastetta
majoneesia
nam.. =)
meillä laitetaan:
-paistettua jauhelihaa & sipulia
-ranskankermaa
-salsaa
-jäävuorisalaattia
-maissia
-parmesanjuustoa
(-kurkkua, tomaattia)
täytä ne valmiiksi jauhelihalla (paistettu ja maustettu tacomaustepussilla) ja paistettu kaalilla. Kääri ne ja laita uunivuokaan vierekkäin, päälle juustokastiketta ja juustoraastetta ja uuniin 15min, NAM. Näin laitetaan usein, joskus kyl täytetään itse ja silloin voi laittaa mitä haluaa pöydälle mut näin ne tulevat oikein mehukkaiksi ja hyvää on. Sit viereen laitat salaattia ja sipulia ja tortillan päälle sitä tacokastike.
- jauhelihaa (se kaupan tortillamausteseos siihen paistettaessa mukaan)
- juustoraastetta
- salaatinlehtiä pilkottuina
- kurkkua, joko tuoretta tai herkkukurkkua, kuutioituna
- salsaa
joskus olen tehnyt myös broilerista sen sörsselin sinne sisään, mutta eikö sen nimi sitten ole fajita? ja myös papumuhennosta olen laittanut.