Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avomies rikastui, nyt tuntuu vähän kummalta.

Vierailija
27.10.2023 |

Tähän asti ollaan oltu aika samanlaisia, kummallakin hyvä palkka mutta ei kummempaa perintöä tai muuta omaisuutta. Kyseessä avoliitto, joten ei tietenkään mitään oikeutta toisen omaisuuteen, eikä pidäkään olla.

Mies myi yrityksensä tällä viikolla ja nettosi siitä melkoisesti. Mikä todella hienoa hänelle, olen iloinen ja ylpeä hänen puolestaan ja tiedän enemmän kuin hyvin, että on todellakin työllään kaiken ansainnut.

Mietityttää vain vähän, että miten tämä vaikuttaa kenties meidän suhteeseemme, että olemmekin nyt yhtäkkiä hyvin erilaisissa taloudellisissa asemissa.

Onko outoa kokea epävarmuutta tästä? Enkä siis tarkoita epävarmuutta niin, että lähtisi nyt vaihtamaan minut rahoillaan tai mitään sellaista hölmöä. Saa toki ihan vapaasti tehdä niin jos haluaa. Vaan yksinkertaisesti sitä, että tuntuu oudolta kun olemmekin nyt eri tilanteissa taloudellisesti. 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No meillä ehkä vähän samanlainen tilanne, mutta olemme naimisissa ja on teini-ikäiset lapsetkin.

Rahat on toistaiseksi käytetty yhteisiin projekteihin. Mitään luksusta ei ole hankittu ainakaan vielä. Varmasti isommat sijoitukset katsotaan yhdessä (ja omistetaankin yhdessä). "Taskurahallaan" mies tekee juuri, kuten haluaa. 

Tämä antaa toivottavasti mahdollisuudet vetäytyä pois työelämästä huomattavasti ennen eläkeikää. 

Jotta ristiriitaisuuksia ei pääse syntymään, niin makselette kuluja suhteessa omaisuuteen/tuloihin eli sinullekin jää tulevaisuudessa toivottavasti mahdollisuus sijoittaa rahaa jne. hieman enemmän käyttörahaa. 

Jos tasa-arvoisuuteen ei pysty raha-asioissa, niin se on aika huonon suhteen merkki. 

Mutta toisaalta en katselisi hyvällä, jos mies alkaa tuhlaamaan luksustuotteisiin ja en itsekään aio. Elämän puitteet kuntoon ja sitten vapaa-ajasta nauttimaan...

Siinä yrittää nainen sanella miten miehen tulee rahansa käyttää. Ja miksei mies saisi ostaa luksustuotteita, jos niistä nauttii. Eihän se sinulta pois ole. Eikä niitä tarvitsisi sinulle ostaa samassa suhteessa, kun ethän sinä niitä edes halua.

Vierailija
22/22 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hitto tajusin että mun mies on varmaan sellainen joka olisi ihan kauhea rikastuttuaan.

Alkuaikoina minä olin se varakkaampi, asia oli ihan ok, maksoin enemmän juttuja. Sitten oltiin yhtä hyvätuloisia. Sitten minulla petti terveys ja kaikki tietää mitä se tekee taloudelle... Vieläkin ihan ok homma suhteessa tämä. Mutta nyt mies vaihtoi työpaikkaa ja tienaa taas uudella levelillä. Viimeinen vuosi on ollut joka riidan yhteydessä vihjailua "elättämisestäni". Vaikka hän se leveää elämää elää meistä jos kuka, kalliit harrastukset nimittäin, itse käyn lähinnä koiran kanssa lenkillä. Venytetään senttiä kotona terveellä tavalla. Mies syö ulkona aika säännöllisesti ja käy myös viihteellä, minä juon joskus muutamat lonkerot kaverin kanssa kotona. Menotkin on siis ihan eri tasoa. Mutta nämä puheet, että ne satuttaa! Onko mies unohtanut kokonaan sen, että kolme ekaa vuotta hän eli käytännössä minun rahoillani enkä ikinä siitä pahaa

Miksi ihmeessä et muistuta häntä noista vuosista! Pieni todellisuuspläjäys voisi olla paikallaan ukolle. Nosta kissa pöydälle, tuollainen puhe häneltä ei ole rakastavan kumppanin puhetta. Älä vain siedä hiljaa vaan nosta äläkkä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla