Tulisitko toimeen 2 000 e/kk nettotuloilla?
Kommentit (156)
Nuo ovat olleet omat nettotuloni viimeiset 4 vuotta ja hyvin on mennyt tähän asti, juuri ostin pienen asunnon, jotta pääsee vuokralta asumasta ja ostamaan jossain vaiheessa isompaa kun jää rahaa säästöön enemmän.
Tulisin toimeen loistavasti. Nettotuloni ovat pitkään olleet 555e/kk.
Tulen toimeen paljon vähemmälläkin, kun meitä on kaksi ja aika vaatimattomasti eletään. Kun on lämmin asunto ja hyvää ruokaa, niin mitäpä sitä ihminen muuta tarvitsee.
Yhtiövastike on 300€. Kyllä riittää 2000€ netto minulle. Kahdellekin.
Huonosti, saan hieman vähemmän.
Jouduin muuttamaan kaukaiseen kaupunkiin, jotta pärjään ns. palkallani.
Sun kysymys on loukkaava, koska silloin kun olen ollut töissä niin maksiminetto on ollut kämäiset 1500€.
Bruttona 1600/kk ja siitä 19% verot. Pakko tulla toimeen sillä, koska kun aikuiskoulutustukikuukaudet loppuu, en tiedä onko tulit 0€/kk
Vuokralla asutaan kahden teinin kanssa, lapsilisät käärii joku muu
Vierailija wrote:
Bruttona 1600/kk ja siitä 19% verot. Pakko tulla toimeen sillä, koska kun aikuiskoulutustukikuukaudet loppuu, en tiedä onko tulit 0€/kk
Vuokralla asutaan kahden teinin kanssa, lapsilisät käärii joku muu
Mihin ne lapsilisät menee?
Vierailija wrote:
3300-2500=800€
Kuukaudessa siis riittää 800€ kaikkeen elämiseen. Uskoisin, jos tulot olisi olisi 800€/kk. Jos tulot on 3300€/kk, niin kukaan ei käytä siitä vain 800 euroa kaikkeen elämiseen kuukaudessa.
Valitettavasti en usko tuota kommenttia.
Usko pois vaan. On velaton kämppä, josta vastike on noin 200e/kk. Ei autoa, ei lapsia ja olen myös alkoholiton/savuton (joten olemattomat perusmenot). Työpaikassa puhelin- ja lounasetu, joten kotona ei tarvitse ruokaa tehdä kuin lähinnä viikonloppuisin. Lisäksi saadaan kulttuuri-/liikuntarahaa 400e vuodessa, jolla saa hoidettua koko vuoden salimaksut. Ulkomailla käyn kerran vuodessa viikon pakettimatkalla ja leffoja/keikkoja kuukausittain.
Eli hyvin riittää 800 euroa/kk. omiin menoihin, enkä koe jääväni paitsi mistään. Mutta eihän tätä kukaan usko, koska "kukaan ei eläisi noilla tuloilla noin pienellä". :) No minä elän, piste.
Olen tullut toimeen 900 € nettotuloilla jo yli 15 vuotta. Kaikki on kiinni siitä miten rahaa käyttää.
Vierailija wrote:
Valehtelijat. Viisihenkinen perhe, omat nettotulot kuus tonnia ja kaikki menee, vaikka mitään ylimääräistä ei ole.
Ei kaikilla ole tuollaista kakaralaumaa riesanaan. Oma valinta, itsepä olet porsinut menemään kuin elukka.
ÄLKÄÄ UNOHTAKO LAITTAA PAIKKAKUNTAA, esimerkiksi Helsingissä 1500e on todella vähän, kun taas Kainussa se on todella paljon, kun asumiskulut ovat jotain 70% pienemmät, johon valtaosa pienipalkkaisten tuloista menee.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Valehtelijat. Viisihenkinen perhe, omat nettotulot kuus tonnia ja kaikki menee, vaikka mitään ylimääräistä ei ole.
Ei kaikilla ole tuollaista kakaralaumaa riesanaan. Oma valinta, itsepä olet porsinut menemään kuin elukka.
Onko sinulla kaikki hyvin?
Tuloni n. viisinkertaistuisivat.
-Viera.-
Tulisin toimeen tosi hyvin ja rahaa jäisi säästöönkin. Mulla on aina ollut pienet tulot ja elämäntapa sovitettu sen mukaiseksi.