Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulisitko toimeen 2 000 e/kk nettotuloilla?

Vierailija
27.10.2023 |

Edes väliaikaisesti?

Kommentit (156)

Vierailija
81/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helposti.

t. tuet vajaan tonnin.

Vierailija
82/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En. Tällä hetkellä netto 4050e/kk ja kaikki menee. 2000e/kk voisi säästöjen avulla kituutella ehkä vuoden. Ei tuolla ihmisarvoista elämää voi elää pidemmässä juoksussa.

Oletpa totuttanut itsesi leveään elämään😊.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mitenkään. 

nettotulot ylittivät tuon joskus 2003. 

Vierailija
84/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen hyvin toimeen 1500 e nettotuloilla.

Vierailija
85/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tässä ei täsmää. 2000 netto monen mielestä ruhtinaallinen summa? Sitten kun täällä kysellään mitä porukka tekee työkseen, kaikki on vaativissa asiantuntijatehtävissä 5000e bruttopalkalla. Onpa teillä isot veroprosentit. 

Vierailija
86/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Saan tukia 1300€/kk netto ja juuri ja juuri tulen toimeen kun käyn pari kertaa kuussa ruoka jonossa…

No onpa tässä maassa hyvät tukiaiset! 1300€ netto. Uskomatonta! Moni työssä käyvä saa tuon saman rahan oikeasti tekemällä työtä, eli olemalla hyödyksi yhteiskunnalle.

Ihan oikein, että tämä hallitus on löytänyt selkärangan ja alkaa nyt karsia noita etuuksia, jotka ovat joidenkin kohdalla ihan älyttömiä.

Vierailija
87/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin hyvinkin. Viikon.

Vierailija
88/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi enemmänkin se, miten keskiverto suomalainen tulisi toimeen tuolla summalla, jos olisi tänne muualta muuttanut. Eli siis niin, että olisi  pitänyt aloittaa kaikki nollasta, hankkia kaikki perustarpeet ilman ketään sukulaisten tai kavereiden ilmaiseksi tarjomia tavaroita, ei mitään muuttoapua tai mökkejä, vuokra-asunto vapailta markkinoilta jne.

Todella monen etuoikeudet lupaa sen, että väittää ”pärjäävänsä” tuollaisilla palkoilla (+tuilla, joita ei työssä käyville makseta) ja sitten noita palkkoja pidetään jotenkin hyväksyttävinä, vaikka eivät oikeasti takaa mitään taloudellista turvaa. Puhumattakaan, miten paljon pienet palkat jarruttaa palvelujen kehitystä ja sitä koko maan hyvinvointia.

Vierailija
89/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kritisoitte ja ihmettelette miksi varhaiskasvatuksen työntekijät vaativat lisää liksaa, vuodesta toiseen.

Sillä ~2000€ nettokuukausipalkalla, kun ei oikein elä, varsinkaan pk-seudulla ja/tai perheellisenä.

Vierailija
90/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruhtinaallisesti. Nyt jää käteen n 200e kk korkeintaan.  Saisi syödä ravitsevasti ja kaikki lääkkeet aina ostettua. Voi kun me kaikki pien eläkeläiset saataisiinkin noin paljon kk niin ei ois huolen häivää.. 

Vierailija
91/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti tulisin toimeen tuolla summalla! Nettopalkkani kun on 1600-1800€. Asun yksin, ei ole autoa, lapsia eikä lemmikkiä. Juurikin noiden syiden takia säästöön jää 200-400€ kuussa. Ja tottakai sekin vaikuttaa suuresti, että pidän yksinkertaisesta elämästä. Eli ei kiinnosta materia, kynnet, ripset, matkustelu ym.

Vierailija
92/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin.

Vierailija
93/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut toimeen jo vuosia ja elätän sillä summalla myös kaksi teiniä. Leipä ei ole leveätä, mutta toistaiseksi on katto pään päällä ja ruokaa syötäväksi.

Vierailija
94/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla toimeen paljon vähemmällä, 2000€/kk olisi jo luksusta. Puolison ja minun yhteenlasketut tulot on 2200€/kk. repikää siitä.

Vierailija
95/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nyt nettoan noin 1800 €/ kk, niin todellakin! 

Vierailija
96/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan tukia yhteensä 1420 nettona kk ja näin oon hyvin pärjännyt, oon tyytyväinen, kun tuun vähällä toimeen.

Vierailija
97/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaikaisesti kyllä, jos saan pitää säästöni yms.

Vierailija
98/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nettona palkkaa 1800€/kk ja sillä on pakko pärjätä. 

Ja kyllä sillä pärjääkin, ja saa säästöönkin kun nuukasti elää.

Vierailija
99/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta sitten oli netto 1800e hyvin tuli toimeen. Nyt netto 2600-3000e eikä tahdo riittää. ruoka, korot ja sähkö...hinnat nousseet niin paljon. Tuurilla on seilattu. Työpaikka vaihtui just sopivasti vuosi sitten. Jos ei olisi, niin asunto olisi myynnissä.

Vierailija
100/156 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mua kiinnostaisi enemmänkin se, miten keskiverto suomalainen tulisi toimeen tuolla summalla, jos olisi tänne muualta muuttanut. Eli siis niin, että olisi  pitänyt aloittaa kaikki nollasta, hankkia kaikki perustarpeet ilman ketään sukulaisten tai kavereiden ilmaiseksi tarjomia tavaroita, ei mitään muuttoapua tai mökkejä, vuokra-asunto vapailta markkinoilta jne.

Todella monen etuoikeudet lupaa sen, että väittää ”pärjäävänsä” tuollaisilla palkoilla (+tuilla, joita ei työssä käyville makseta) ja sitten noita palkkoja pidetään jotenkin hyväksyttävinä, vaikka eivät oikeasti takaa mitään taloudellista turvaa. Puhumattakaan, miten paljon pienet palkat jarruttaa palvelujen kehitystä ja sitä koko maan hyvinvointia.

Miksi oletat että kaikilla suomalaisilla edes olisi sellaisia sukulaisia joilta olisi saanut mitään apua koskaan? Minä olen koko omaisuuteni itse haalinut kasaan, perintöjäkään en ole saanut eikä vanhempani ole minua mitenkään auttaneet siitä lähtien kun omilleni lähdin. Muuttoavustakin aina joutunut maksamaan, mitään en ole saanut ilmaiseksi vaan aina tehnyt työtä.

Erikoisinta tässä on se että minulta kyllä kaikki ovat heti kinuamassa apua ja ilmaisia tavaroita, itse en ole niitä ikinä saanut.

Silti tulen toimeen pienemmällä palkalla kuin 2000€/kk. Kyllä sillä elää muttei jää rahaa tuhlattavaksi eikä matkusteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi