Miksi miehiä häiritsee, jos nainen tykkää matkustella?
Olen lukenut useamman jutun aiheesta naiset treffipalstoilla/Tinderissä jne. Olen ihmetellyt, miksi näihin juttuihin haastatellut miehet usein tuntuvat tyrmäävän naiset, jotka tykkäävät matkustella tai juoda viiniä? Eikö nuo ole ihan normaaleja asioita?
Itselläni onneksi on ollut jo vuosia mies, joka tykkää matkustella kanssani. Mikäpä sen mukavampaa kuin ottaa taukoa arjesta ja kokea uusia asioita yhdessä. Suurimmalle osalle miehistä en näköjään kelpaisikaan.
Kommentit (313)
Kyse on tietystä miestyypistä, ei kaikista miehistä.
Tämä tietty miestyyppi on selkäytimessään ja alitajunnassaan sitä mieltä, että nainen on olemassa häntä varten. Siksi naisen omat kiinnostuksenkohteet ja intohimot ovat helposti uhka. He hyväksyvät naisilta harrastukset jotka liittyvät jollain tavalla miehen hyvinvoinnin ylläpitoon kuten neulominen (= mielellään neuloo asioita miehelle) leipominen (= leipoo miehelle) jne. Liikuntaharrastus hyväksytään koska se ylläpitää kroppaa miehen nautinnoksi.
Mutta kun puhutaan mielenkiinnonkohteista joista mies ei hyödy ja joihin mies kokee naisen satsaavan liikaa aikaa ja rahaa (koska miehen mielestä naisen aika ja raha kuuluisi hänelle eikä naisen omiin juttuihin), nousee aggressio. Tämän aggression juurisyy on siinä, että jokainen asia joka ei pyöri miehen itsensä ympärillä edes välillisesti, on häneltä varastettua.
Siksi heppatytöt on miesten mielestä hulluja, akateemisen naiset käsienheiluttelijoita, matkustelevat pinnallisia jne. Ota ihan mikä tahansa asia joka on naiselle tärkeää ja joka ei liity mieheen ja huomaa kuinka se on miehen mielestä tyhmää, ajanhukkaa, haaskausta jne.
Mutta edelleen: Tämä ei ole miesten piirre yleisesti, vaan nimenomaan tietyn miestyypin. Kun tiedostat tämän piirteen, huomaat merkkejä siitä jo varhaisessa vaiheessa pikkujuttujen yhteydessä (mies suhtautuu vähättelevästi tai yleenkatseellisesti asioihin joista sinä pidät mutta hän ei pidä). Silloin on helppo karsia nämä deittipoolista pois ja keskittyä niihin miehiin jotka ovat sekä pienissä että isoissa asioissa kiinnostunut asioista jotka ovat sinulle tärkeitä: näistä miehistä saa hyvää parisuhdematskua, koska heidän ei tarvitse olla kiinnostuneita samoista asioista (eikä heillä tarvitse olla aina oma lehmä ojassa) osoittaakseen tukea.
Vierailija kirjoitti:
No monella tällaisella matkustelevalle suurin pointti näyttää matkustamisessa olla sen näyttäminen ulkopuolisille. Jollei somea olisi niin varmasti tippuisi näiden matkustelu
Ei ole tippunut tai lisääntynyt, vaikka somea on tullut lisättyä ja poistettua vuosien varrella.
En aina kerro matkustelustani kuin suoraan ihmiselle itselleen. Vrt. henkilökohtaiseen puhelinnumeroon soittaminen tavanomaisena yhteydenpidon välineenä. Tai jos kerron, se johtuu esim. siitä, etten pysty tapaamaan häntä tiettynä ajankohtana. Sama syy kuin työ- ja opiskeluvelvollisuuksien kanssa.
Jos olen tekemisissä jonkun kanssa, hän ei välttämättä tiedä minun olleen ennenkin kyseisessä paikassa, ellei keskustelu varta vasten tuo sitä esiin. Tai hän ei tiedä, etten vietä joulua vanhempia ja sukua tavaten, jos en aktiivisesti tuo esiin tapaavani tiettyjä ihmisiä juuri pyhien aikaan.
Väistämättä tulee kerrottua myös mummon tapaamisesta, jos sellaiseen kuulumisten vaihtoon on mahdollisuus. (Mummo ei ole ulkomailla, vaikka puhuukin englantia eikä hänen luokseen tarvitse matkustaa kuin viereiselle paikkakunnalle. )
Matkusteleva nainen on tuhlaaja ja olisi melkoinen rasite sellainen kun olisi jatkuvasti kinuamassa ulkomaille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Naisten matkat tiedetään. Eivät ne missään Lontoossa tai Berliinissä käy vaan Tallinassa ja Kreetalla.
Itse olen käynyt kaikissa noissa paikoissa, yhteensä lähes sadassa maassa. Olen muun muassa käynyt Botswanassa safarilla ja viettänyt kuukauden Tiibetin vuorilla.
T. N29
Miltä tuntuu kun katsoo peiliin ja näkee todellisen ilmastoterroristin?
Olen eri kirjoittaja, mutta olen varmasti saastuttanut elämäni aikana vähemmän kuin nämä matkustelusta urputtavat. En ole koskaan yksityisautoillut, en omista lemmikkejä, en osta pikamuotia vaan teen vaatteeni pääosin itse, en syö lihaa, kasvatan suuren osan ruoastani itse - ja enne
Jos on testin tekijä, ovat jotkut ilmastoterroristit tekemällä tehneet tämän hiilijalanjälkiterroristin. Yllättäen ihmisten tekeminen on hirveän suotavaa, vaikka saastutus on ongelma. Jopa median mukaan syntyvyden laskusta ollaan huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää siksi, että tavallinen työssäkäyvä ei todellakaan reissaa ja matkustele jatkuvasti. Työtkin pitää tehdä eikä tavallisen työssäkäyvän tilikään riitä siihen. Näillä paljon matkustelevilla ja sitä somessa esittelevillä tulot verottajan silmissä on yleensä kovin vaatimattomat. Millä rahalla ne reissaa? Onko se pillun voima, jolla matkustelevat ja saavat miehet maksamaan matkat.
Yllättäen tavallisella työssäkäyvällä on kuitenkin rahaa "omistaa" omaisuutta. Esim. auto tai asunto osamaksulla.
Vierailija kirjoitti:
Matkustelu on niin last season ja noloa luonnon tyhjäpäistä minäminä tuhoamista. Oma naama tai pers joka muistomerkillä, että saa päivittää somea ja leuhottaa kertoo tyhjäpäisyydestä. Ei kiitos minulle sellaista kumppania.
Ei kelpaa kumppani, joka ei asu kävelymatkan päässä suvusta, työpaikasta ja ystävistä. Matkustelu arjessa ei ole ekoteko vaan minäminä-tapa, jota aikuislapsi ei ole suostunut kitkemään pois.
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin olen ihmetellyt. Tunnen miehen joka aina syyllistää vaimoaan matkoista. Mies itse tuhlaa purjeveneeseen ja viihde-elektroniikkaan monin verroin.
- koska heillä ei ole varaa siihen
- arvostavat enemmän materiaalista kuin immateriaalista pääomaa
- ihan puhtaasti yksi väkivallan muoto: kaikki mitä vaimo tekee on väärin ja ansaitsee tulla haukutuksi
Tällaisista väkivaltaisista suhteista tulevien traumoja on hauska purkaa, kun he pelkäävät ja itkevät tyyliin ovesta ulos astumista, kun mies on haukkunut kaiken heidän kengistään kävelytyyliinsä. Kannattaa lähteä ennemmin kuin myöhemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustelu on niin last season ja noloa luonnon tyhjäpäistä minäminä tuhoamista. Oma naama tai pers joka muistomerkillä, että saa päivittää somea ja leuhottaa kertoo tyhjäpäisyydestä. Ei kiitos minulle sellaista kumppania.
Ei kelpaa kumppani, joka ei asu kävelymatkan päässä suvusta, työpaikasta ja ystävistä. Matkustelu arjessa ei ole ekoteko vaan minäminä-tapa, jota aikuislapsi ei ole suostunut kitkemään pois.
Mies joka asuu kiinni äidissään ja suvussaan on naiselle täysi katastrofi kumppaniksi. Raamatussakin sanotaan, että mies jättää perheensä avioituessaan. Moni nainen menee mieluummin hautaansa kuin harkitseekaan tuollaisessa vauvan asemassa olevaa miestä puolisokseen
Juuri näin kahvilassa nuoren miehen äitinsä ja isoäitinsä kanssa istumassa. En tiedä miksi, mutta tuolla porukalla oli myrkyllisin aura, mitä olen vuosiin nähnyt. Matkoilla nainen voi sentään tavata äitinsä tissistä vieroittautuneen miehen
Harrastuksina "matkustelu ja viini" ovat sellaisia tusinaharrastuksia, joilla pyritään luomaan itsestä tietynlaista mielikuvaa itsestä. Käytännössä noissa ei kuitenkaan ole mitään persoonallista, vaan niillä paikataan paremman sanottavan puutetta.
Ja muutenkin, jos mies mainitsee harrastuksenaan "kalja" niin se on huono juttu, mutta naisella harrastuksena "viini" on jotain hienoa ja kosmopoliittia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
No nämä matkustelijat ovat yleensä hiukan yksinkertaisia.Eikä sellaista jaksa kotona.
Äitis tais olla hiukan yksinkertainen.
Oikein arvasit. Sekin tykkää matkustella.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on tietystä miestyypistä, ei kaikista miehistä.
Tämä tietty miestyyppi on selkäytimessään ja alitajunnassaan sitä mieltä, että nainen on olemassa häntä varten. Siksi naisen omat kiinnostuksenkohteet ja intohimot ovat helposti uhka. He hyväksyvät naisilta harrastukset jotka liittyvät jollain tavalla miehen hyvinvoinnin ylläpitoon kuten neulominen (= mielellään neuloo asioita miehelle) leipominen (= leipoo miehelle) jne. Liikuntaharrastus hyväksytään koska se ylläpitää kroppaa miehen nautinnoksi.
Mutta kun puhutaan mielenkiinnonkohteista joista mies ei hyödy ja joihin mies kokee naisen satsaavan liikaa aikaa ja rahaa (koska miehen mielestä naisen aika ja raha kuuluisi hänelle eikä naisen omiin juttuihin), nousee aggressio. Tämän aggression juurisyy on siinä, että jokainen asia joka ei pyöri miehen itsensä ympärillä edes välillisesti, on häneltä varastettua.
Siksi heppatytöt on miesten mielestä hulluja, akateemisen naiset käsienheiluttelijoita, matkustelevat pinnallisia jne. Ota ihan mikä tahansa asia joka on naiselle tärkeää ja joka ei liity mieheen ja huomaa kuinka se on miehen mielestä tyhmää, ajanhukkaa, haaskausta jne.
Mutta edelleen: Tämä ei ole miesten piirre yleisesti, vaan nimenomaan tietyn miestyypin. Kun tiedostat tämän piirteen, huomaat merkkejä siitä jo varhaisessa vaiheessa pikkujuttujen yhteydessä (mies suhtautuu vähättelevästi tai yleenkatseellisesti asioihin joista sinä pidät mutta hän ei pidä). Silloin on helppo karsia nämä deittipoolista pois ja keskittyä niihin miehiin jotka ovat sekä pienissä että isoissa asioissa kiinnostunut asioista jotka ovat sinulle tärkeitä: näistä miehistä saa hyvää parisuhdematskua, koska heidän ei tarvitse olla kiinnostuneita samoista asioista (eikä heillä tarvitse olla aina oma lehmä ojassa) osoittaakseen tukea.
Ap ja täällä huutavat naiset ovat itse juuri samanlaisia kuin nuo miehet joita kuvailet. Ei niitä kiinnosta kuin omat asiansa ja mies tuntuu olevan olemassa vain heitä varten. Miehen tulee suorittaa, täyttää aukko naisen elämässä ja mukautua.
Palvokaa miehet vulvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ainakaan häiritse. Pidän itsekin matkustelusta ja niinhän sitä sanotaan, että matkailu avartaa.
Mutta minä myös jääkiekosta, jalkapallosta sekä moottoriurheilusta. Miksi tämä sitten on ongelma joillekin naisille?
Eihän sinun tarvitse miellyttää ihan jokaista naista, joten miksi mietit tuollaista?
Koska monelle naiselle moottoriurheilun seuraaminen on ns. red flag. Ai sä seuraat Formuloita ja rallia, olet vissiin joku bensalenkkari.
En ole, vaan satun vain pitämään niistä. Kuten sanoin, minulle naisen matkailu ei ole ongelma, mutta minun moottoriurheilun seuraamiseni tuntuu olevan ongelma monelle naiselle. Myös niille, jotka matkustelevat.
Minä tykkään matkustella mutta en juo viiniä. Käyn kaupunki- ja kulttuurilomilla sekä vaeltamassa ympäri maailmaa. Olen myös Tinderissä. On tosi vaikeaa löytää samanhenkistä miestä ikäluokassa 45-50.
Jokin aika sitten mätsäsin yhden miehen kanssa, joka kehui profiilissaan tykkäävänsä matkustelusta. Kyselin missä hän tykkää käydä. Mies vastasi että on käynyt Fugessa. Siinä se. En nyt ihan tällaista matkustamista tarkoittanut
Eksäni tykkäsi kyllä matkustaa, mutta vielä tärkeämpää oli ostaa kaikkea sälää, usein musiikkiin liittyvää. Sitten kun tienasimme saman verran ja harmitti tuo jatkuva kalliiden tarvikkeiden tilaus (olisin halunnut matkalle itse), niin ehdotin, että kumpikin saa 700 euroa/kk itselleen "hössötysrahaa" ja minä voin sitten matkustella ja hän ostella vailla mun rutinaa niitä omia juttujaan. Se sopi, kunnes tajusi, että minun 700 Euroa/kk ei tarkoita, että maksan hänen matkansa myös vaan sitä, että jää kotiin. Hirveä murjotus heti käyntiin, että ei todellakaan sitä tarkoita, että hän sitten istuu kotona ja mä reissaan.... on nyt eksä.
Nykyinen on matkustushiiri. Mitään muuta ei halua itselleen, mutta matkustaa tykkää ja aina lähdössä mukaan. Kun inflaatio on heikentänyt ostovoimaa, olemme säästäneet muusta paitsi matkoista. 3-4 matkaa vuodessa on tehtävä ja päälle pari Tukholma/Tallinna -reissua. Enimmäkseen olemme pysyneet nyt Euroopassa, kun iän myötä ei vaan jaksa pitkiä lentoja ja tarvisi varata niin paljon aikaa, jos lentää kauemmaksi. Talvisin lapsillakin on koulua ja ei yläkoulusta ja lukiosta voi tuosta vaan olla paria viikkoa pois, kun koko perhe lomailee jossain Aruballa. Lapset siis kulkee edelleen mukana. Nuorempi joskus marisee näitä perusmatkoja kuten jokatalvista Kanarian matkaa. Ei vaan ole vaihtoehtoa kuin lähteä mukaan, koska kotiinkaan ei voi yksin jäädä. Vanhempi lapsi on 18 ja päässyt jo yli tuosta rutinasta. Aina lähdössä hanakasti. Tosin vanhempi lapsi on ensi kesäksi varannut ekan reissun kaveriporukalla, kun ovat nyt täysi-ikäisiä. Varotin vaan, että kaveriporukan reissuissa majoitus on, mitä on. Että ei ylläty sitten, kun oikeasti ovat jossain luukussa. Meillähän on perhereissuilla aina tasokas hotelli. Kuten kirjoitin, säästämme kaikesta muusta paitsi matkoista. Matkoihin menee reippaasti viisinumeroinen summa vuodessa. Ei kuitenkaan 20 000 Euroa.
Luultavasti nämä miehet ovat itse joko köyhiä tai sitten he ajattelevat matkustavan naisen kuvitteellisesti päässään materialistiseksi ig-bimboksi.
Suurin osa miehistäkin, ainakin livenä, sanoo tykkäävänsä matkustella.
Onneksi itselläni on myös matkustelusta tykkäävä mies! Isäni ja veljeni ovat samanlaisia matkustajia myös.
Minua ei haittaa yhtään matkustelevat naiset. Hyvähän se vaan on, jos pitävät siitä. Itsekin matkustan joka toinen viikko eri puolille maailmaa. Vuoden 2024 aikana tuli tehtyä 24 reissua. Yleensä 1-4 päivän piipahduksia eri paikoissa ympäri maailmaa. Reissaan aina yksin, koska niin on parasta ja mukavinta.
M51
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää se, että matkustelu tuntuu nykyään monelle olevan kansalaisoikeus. Rahat pahimmassa tapauksessa lainataan jotta reissuun päästään. Sitten kuvataan ja postataan ne pakolliset kuvat joilla varmistetaan kaikkien kavereiden näkevän että taas olla lomalla lepäämässä tosi kovan työputken päätteeksi. Kotimaassa heitellään siellä täällä keskusteluissa kuinka Kreikassakin se paikallinen viini oli niin hyvää ja lähiruokakaupasta ihan pystyi ostamaan toisin kuin täällä peräpohjolassa.
Menkää hyvät ihmiset reissuun ja nauttikaa, itsekin teen niin. Mutta ei Egyptin all inclusive-viikko teistä vielä mitään maailman matkaajia tekee siinä määrin että matkustelu kannattaisi harrastuksena mainita.
Missä kuplassa sä elät? Itse matkustelen todella paljon ja moni kaverikin. En muista, koska olisin viimeksi laittanut someen jotain matkalta. Faceen taisin 10 vuotta sitten ladata kuvan rannalta. Enkä ole huomannut heitteleväni mitään "kreikkalainen viini" -juttuja. Jos joku asia on matkalla tapahtunut tai hassu sattumus, kerron sen kahvipöydässä, mutta en koe mitään brassailutarvetta siitä, että olin hiihtolomalla Kanarialla tai vappuna Prahassa. Sitä paitsi eihän noissa ole mitään erityistä kerrottavaa. Matkustelu ei ole erityisen kallista ja se on valinta, mihin tämmöinen keskituloinen rahansa käyttää. Ei siinä ole mitään leveilyn syytä, mutta yhtä vähän on syytä kadehtia tuntosarvet pystyssä, että "leveileekö se, kun tollai sanoi". Valintojahan nämä elämässä useimmille.
En ole mies enkä naisista kiinnostunut, mutta minusta tuo on yleensä joko harhaanjohtava, epämääräinen tai vastuuton maininta. Yleensä skippaan tuollaiset ihmiset tutustumismielessäkin. Harva matkustaa kuitenkaan niin paljon ja uusiin kulttuureihin syventyen, että sitä kannattaisi mainita. Ja jos sitten oikeasti matkustelee kauheasti, yleensä myös lentää paljon.
Jonkinlainen tarkkuus auttaisi, jotta tietäisin, millainen matkustaja kukin on. Esimerkiksi maata pitkin matkustaminen ja vastuullinen turismi ovat tosi jees. Jos se on vaan sitä paikasta toiseen lentämistä ja hotelleissa nyhjäämistä, rinnastan sen kaikkeen muuhunkin kuluttamiseen enkä ymmärrä miksi tuo pitäisi mainita, saati nähdä hyvänä puolena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisia häiritsee miehen kalastusharrastus. Ihan normaalia toimintaa
Me ollaan yhdistetty matkustelu ja kalastus. Kesät asutaan vanissa pohjois-Norjassa. Pariskunnilla pitää olla muitakin yhteisiä harrastuksia kuin seksi. 20 v yhdessä.
Kuulostaa ihanalta! Kelpaisi tuollaiset reissut itsellekin.
N42
Eihän sinun tarvitse miellyttää ihan jokaista naista, joten miksi mietit tuollaista?