Miksi miehiä häiritsee, jos nainen tykkää matkustella?
Olen lukenut useamman jutun aiheesta naiset treffipalstoilla/Tinderissä jne. Olen ihmetellyt, miksi näihin juttuihin haastatellut miehet usein tuntuvat tyrmäävän naiset, jotka tykkäävät matkustella tai juoda viiniä? Eikö nuo ole ihan normaaleja asioita?
Itselläni onneksi on ollut jo vuosia mies, joka tykkää matkustella kanssani. Mikäpä sen mukavampaa kuin ottaa taukoa arjesta ja kokea uusia asioita yhdessä. Suurimmalle osalle miehistä en näköjään kelpaisikaan.
Kommentit (313)
Kysyin AP:n kysymyksen ChatGPLtä ja tämä oli vastaus
Miksi jotkut miehet saattavat kokea olonsa epämukavaksi tai tyrmätä naiset, jotka tykkäävät matkustella tai juoda viiniä, voi johtua monista eri tekijöistä. On tärkeää muistaa, että kaikki miehet eivät tietenkään tunne näin, ja monet miehet arvostavat näitä piirteitä naisessa. Mutta tässä on joitain mahdollisia syitä, miksi jotkut miehet voivat reagoida tällä tavalla:
Kulttuuriset odotukset: Useissa kulttuureissa on perinteisesti vallinnut ajatus miehestä perheen päämiehenä ja naisesta perheen hoitajana. Naisen itsenäisyys ja vahva elämänilo saattavat haastaa nämä rooliodotukset, mikä voi saada miehen tuntemaan, että hänen oma roolinsa ja asemansa ovat uhattuja.
Pelko hylätyksi tulemisesta: Miehet voivat kokea pelkoa siitä, että heidät jätetään yksin tai hylätään, jos kumppani on erittäin itsenäinen ja matkustelee usein. He saattavat pelätä, että he eivät riitä tai eivät tarjoa riittävästi tukea kumppanilleen.
Oman itsetunnon haasteet: Miehen oma itsetunto voi olla matala, ja hän saattaa tuntea, ettei pysty kilpailemaan kumppaninsa kiinnostusten ja intohimojen kanssa. Tämä voi saada miehen tuntemaan itsensä riittämättömäksi tai epäonnistuneeksi.
Kokemukset aiemmista suhteista: Aiemmat suhteet ja niiden ongelmat voivat vaikuttaa siihen, miten mies kokee nykyisen suhteen. Jos hän on kokenut hylätyksi tulemista tai epäonnistumisia aiemmissa suhteissa, hän saattaa olla herkempi näille tunteille uudessa suhteessa.
Tiedon puute: Jos mies ei tunne kumppaninsa intohimoja ja kiinnostuksenkohteita riittävän hyvin, hän saattaa olettaa virheellisesti, että nämä ovat kilpailullisia tekijöitä suhteessa, vaikka ne eivät ole.
On tärkeää käsitellä näitä epävarmuuden ja uhan tunteita avoimella kommunikaatiolla ja rakentavalla keskustelulla kumppanin kanssa. Kumppanin tuki ja ymmärrys voivat auttaa miehiä tuntemaan olonsa turvallisemmiksi suhteessa, ja yhdessä voidaan pyrkiä ratkaisemaan nämä tunteet ja mahdolliset konfliktit. Terapia ja itsetutkiskelu voivat myös auttaa miestä työskentelemään omaa itsetuntoaan ja turvallisuuden tunnettaan vahvistaen.
Mitä tällä "matkustelulla" tarkoitetaan.
Ei minulla ole mitää ongelmaa käydä kerran-pari vuodessa ulkomailla, mutta kun yleensä matkustelijanaiset tarkoittavat sitä, että pitäisi kiertää ympäri maailmaa ties missä bingobango-maissa reppu selässä ja somettaa samalla. Tämä on melko kallista ja minulla ns. muitakin mielenkiinnon kohteita. En halua käyttää lomiani ja kaikkea vapaa-aikaani moiseen.
Ei siinä mitään, ihan harrastus siinä missä muutkin. Minulla on kuitenkin sukutila vapaa-aikaa varten ja muitakin menoja sekä tekemisiä. Tämäm takia matkustelusta pitävät naiset eivät kiinnosta minua, enkä minäkään jaksa huijata olevani kiinnostunut matkustelusta. Normaalit silloin tällöin lomamatkat luonnollisesti ok ja hyvä asia
Tämähän se päällimmäinen syy on: Miehen heikko itsetunto.
Vierailija wrote:
Ei minulla ole mitää ongelmaa käydä kerran-pari vuodessa ulkomailla, mutta kun yleensä matkustelijanaiset tarkoittavat sitä, että pitäisi kiertää ympäri maailmaa ties missä bingobango-maissa reppu selässä ja somettaa samalla. Tämä on melko kallista ja minulla ns. muitakin mielenkiinnon kohteita. En halua käyttää lomiani ja kaikkea vapaa-aikaani moiseen.
Ei siinä mitään, ihan harrastus siinä missä muutkin. Minulla on kuitenkin sukutila vapaa-aikaa varten ja muitakin menoja sekä tekemisiä. Tämäm takia matkustelusta pitävät naiset eivät kiinnosta minua, enkä minäkään jaksa huijata olevani kiinnostunut matkustelusta. Normaalit silloin tällöin lomamatkat luonnollisesti ok ja hyvä asia
Ymmärrän asian, jos ihmisillä on eri kiinnostuksen kohteita. Näinhän sen kuuluukin mennä, sillä jos kiinnostukset ovat liian erilaiset, suhteesta ei välttämättä tule mitään. Sen sijaan en ymmärrä, miten jotkut miehet tulevat kritisoimaan naisia, jotka matkustelevat ja pahimmassa tapauksessa huorittelevat heitä. Nämä miesten käytökset kertovatkin paljon enemmän pahaa heistä itsestään kuin näistä naisista ja heidän mielikuvitukseellisista stereotypioistaan.
Vierailija wrote:
Sitä minäkin olen ihmetellyt. Tunnen miehen joka aina syyllistää vaimoaan matkoista. Mies itse tuhlaa purjeveneeseen ja viihde-elektroniikkaan monin verroin.
Jostain syystä kouriintuntuva teknologia, jota voi itse viritellä, ei ole huuhaata. Elämykset ja muut kulttuurit ovat olevinaan turhaa niiden rinnalla.
Naisen pitäisi olla aina paikalla, mutta miehen ei.
Tulee mieleen joku 80-luku, kun uudet keittiön verhot oli pahinta tuhlausta. Sai ostaa korkeintaan halpaa villalankaa lasten sukkiin kerä kerrallaan.
Miehet ostivat uuden tv:n kun tuli talvikisat ja auton kun naapurikin osti.
Vierailija wrote:
Jos matkustaisit enemmän, et kommentoisi ulkomaita noin pinnallisesti. Ulkomaat tarkoittaa muutakin kuin lomaparatiiseja.
Nainen, joka matkustelee on yleensä itsenäinen eikä suostu miehen alistettavaksi. Elämässä on muutakin sisältöä kuin miehet.
Vierailija wrote:
Ehkä ajattelevat maapallon parasta.
Nyt puhutaan miehistä.
Matkustelu pitäisi naisilta kieltää lailla koska se avartaa.
Miksi naisia häiritsee, jos mies tykkää mangasta ja animesta?
Ja kuten M28 sanoi. Naisia ärsyttää Aasiassa matkusteleva mies. Me nuoret miehet säästämme palkasta ja käymme pari kertaa vuodessa Japanissa ja Koreassa. Ja meidän toimistolla siitä on puhuttu ja se ärsyttää naisia.
Vierailija wrote:
Sepä siinä taitaa juuri olla, kun suurin osa naisista ilmoittaa mielenkiinnon kohteikseen tuon viinin ja matkusteluun. Hitaista aamuista nauttiminen vielä siihen, niin siinä on tyypillinen nainen. Kopioita toisistaan, ei mitään omaperäistä. Lampaita.
95% noista hitaista aamuista, matkustelusta ja viinistä ei edes pidä paikkaansa. Kaveri oli aikoinaan tinderissä ja ravas naisten kanssa deiteillä, niin yksikään niistä naisista ei juurikaan ollut käynyt viroa pitemmällä ja viinikin oli siideriä jne.
Kun exäni tapasin aikoinaan, niin häntä kiinnosti viinit ja matkustelu. En ikinä nähnyt häntä juovan viiniä edes silloin, kun oltiin ulkona safkaamassa ja viini olisi sopinut safkan kanssa. Ei juonut ja matkoille lähteminenkin oli aina vaikeeta. Loppuajan matkustin yksin ja lopulta otin eron.
Vierailija wrote:
Ja kuten M28 sanoi. Naisia ärsyttää Aasiassa matkusteleva mies. Me nuoret miehet säästämme palkasta ja käymme pari kertaa vuodessa Japanissa ja Koreassa. Ja meidän toimistolla siitä on puhuttu ja se ärsyttää naisia.
Outoa. Ei minua ärsytä. Ehkä siksi, että parikymppinen poikani harrastaa niitä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hyvä kun naiset elävät vain elämäänsä ja tämä kiukuttaa inceleitä XDDDd
ja kun miehet sanoo ääneen, ettei halua tietynlaisia naisia elämään niin kuka itkee? XDDDd
Ei ainakaan naiset? Ellet ole huomannut naiset viihtyvät sinkkuina ja matkustellen 🤣 tutkiusti maailman onnellisin ja tervein ihmisryhmä on sinkku lapsettomat naiset.
Uskallan epäillä, että lapseton, keski-ikäinen sinkkunainen olisi onnellisin ihmisryhmä.. Nuoremmat varmasti voikin olla, kun on vielä olemassa se selkänoja, että tietää ettei juna mennyt jo ohi.
Matkustelu on maailman turhamaisen tapa tuhota maailma.
Vierailija wrote:
Matkustelu pitäisi naisilta kieltää lailla koska se avartaa.
Ja sinä sentään haluat itsellesi hyvää ja naisille pahaa.
En tunne oikeasti yhtäkään miestä, joka unelmoisi vain matkustelusta samalla tavalla kuin monet naiset. Tai kyllä, mutta se matkustelu tarkoittaa heille sitä, että kiva käydä kerran vuodessa Etelässä makaamassa viikko rannalla.
Sen sijaan näille naisille, jotka pitävät tästä "matkustamisesta", niin tämä tarkoittaa kokemukseni mukaan sitä, että kun on lomaa, niin pitäisi saman tien olla lähdössä jonnekin maailman toiselle laidalle saamaan uusia kokemuksia ja elämyksiä.
Useimmilla miehillä on vaan muut mielenkiinnot, kun on lomaa, kuten mökkeily, kalastus, kaljanjuonti tai muut harrastukset. Yksi nainen piti aikoinaan jättää juuri tämän takia, että kun minulla on kuukauden kesäloma, niin en halua käyttää tätä koko aikaa trävelläämiseen maailmalla, eikä hän tuntunut käsittävän tätä
Kerran eksyin automatkalle Pohjois-Norjaan parin matkustelusta tykkäävän naisen kanssa. No tämä automatka koostuikin lähinnä ajamisesta, Instagram kuvien ottamisesta ja meikkaamisesta. Etukäteen oli suunniteltu myös minua kiinnostavaa ohjelmaa, kuten viikinkimuseota ja patikointia, mutta näiden koittaessa sainkin mennä yksin ja kovasti yrittivät vielä puhua minua niistäkin pois. Harrastekavereiden (miesten) kanssa on tullut käytyä Norjassa ja Pohjois-Ruotsissa nyt useamminkin, ja koskaan ei ole ollut vastaavanlaista. Homma toimii ja tahallista jarruttelua ei ole.
Vierailija wrote:
Miksi matkustelevia naisia häiritsee, jos jotkut miehet eivät halua heidän kanssaan parisuhteeseen? Tässäkin ketjussa yritetään vimmatusti leimata noita miehiä ties miksi, ja ihan vain siksi, koska he eivät ole teistä matkustelija-viininlipittäjänaisista kiinnostuneita. Luulisi, että ohjaisitte sen matkustelun kautta avartuneen mielenne johonkin muuhun kuin miehiin, jotka eivät ole teistä kiinnostuneita.
Minua ei häiritse paskan vertaa. Parempi vaan, että pysyvätkin kaukana, ei minulla olisi mitään yhteistä tyypin kanssa, jonka mielestä onni on nysvätä kotona.
Vierailija wrote:
Tervemenoa, voit vaikka jäädä sinne pysyvästi, ei ärsytä yhtään.
Asiahan on juuri päinvastoin. Nainen aloitti ketjun ja naiset joukolla yrittävät leimata miehiä, jotka eivät ole heistä kiinnostuneita, koska jostain syystä naiset kai ovat loukkaantuneet siitä, kun eivät kelpaa kaikille miehille.