Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lihava nainen?

Vierailija
26.10.2023 |

Nainen oletko lihava?Jos olet niin haittaako se sinua vai onko sinulle ok että olet lihava?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

”Olen satasen lyyli”. Vaappuva on tyyli. Nivelrikko, hengenahdistus, laajentunut sydän, verenpainetauti, ehkä diabetes 2, en saa työtä, sydänsuru…. Nämä haitat nyt tuli mieleen

Ennen lihavuusleikkausta olin 64 kiloa painavampi. Ihan sama ihminen olin. En onneksi ehtinyt sairastua yhteenkään listallasi olevista sairauksista. Sydänsuruja olen kokenut paljon siksi, että minulle rakas ihminen sairastui ja on nyt sairauseläkkeellä. Nuoren ja lahjakkaan ihmisen unelmat ja kyvyt menivät kuin vessanpöntöstä alas. 

Olisin ottanut hänen puolestaan vaikka jonkun listasi sairauksistasi jos minulle rakas ihminen olisi pysynyt terveenä tai häntä voitaisiin edes hoitaa tehokkaasti. Jos jotain opin niin sen, ettei ihmisen onni ole kiloista kiinni. Hän on nimittäin hoikka. 

Oma lihavuusleikkaukseen valmistautumiseni uudenlaiseen syömiseen opetteluineen ja leikkaus menivät siinä sivussa kun minun piti olla pahimmissa vaiheissa koko ajan valmis auttamaan. Tuli syötyä varmaan tuhansia purkkeja makeuttamatonta marjarahkaa, jonka annoskoko on juuri sopiva lihavuusleikatulle.

Koska en ole leikkauttanut pois ylijääneitä nahkojani, muistan sen välillä kun käännyn sängyssä. Minun pitää ihan omin käsin siirtää tyhjää nahkaani paikasta toiseen, että saan vaihdettua asentoa. Terveenä olen kuitenkin pysynyt ihan ottamalla päivittäin marketin monivitamiinin.

Vierailija
42/84 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi ylipainoinen, BMI 29. Ei valittamista. Tässä iässä voi valita, haluaako olla ryppyinen vai vähän pulska. Olen valinnut jälkimmäisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nykyään olen vähän liian lihava. Aloitan välillä laihdutuskuureja, elämäntapamuutoksia yms miksi niitä nyt sitten haluaa kutsua, mutta jos olen rehellinen, niin lopulta annan mieliteoille periksi, koska kärsin usein migreenistä ja silloin niissä tuskissa ei oikein motivoi milläänlailla mitkään kuntokuurit ja kaloreiden karsiminen. Oikea itsetuhon- ja itsepetoksensykli tuokin. Kuitenkin niinä hetkinä, kun voin hyvin, niin syön mielelläni terveellisesti ja harrastan liikuntaa nauttien siitä,  mutta sitten kun on taas kitunut monta päivää säryissä, niin sitten noin vain sabotoin kaikki saavutukset. Noh, jos jotain hyvää, niin jos koko ajan eläisin, niin kuin migreenissä teen, niin olisin varmasti jo todella huonossa kunnossa.

Tiesitkö, että makeanmieliteko on migreenin auraoire? Aiemmin tulkittiin väärin, että esimerkiksi suklaa laukaisi migreenikohtauksen. Migreeni voi traumatisoida ihmisen samalla tavalla kun fyysinen kidutus. Siksi kannattaa hakea tehokasta apua migreeniin mieluiten ajoissa.

Itselläni on migreeni, estolääkitys ja olen ketogeenisella ruokavaliolla eikä se tarkoita sitä, että syön pelkkää pekonia, voita ja lihaa. Onneksi minulle sopiva taso on siinä, että voin syödä lautasellisen kauralesepuuroa ja vatsa voi hyvin. Siitä ei paljoa hiilareita kerry. Vaikeinta on syödä pieniä annoksia kolmen tunnin välein hereilläoloaikana.

Vierailija
44/84 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihava. Painoindeksi on 30. Asia häiritsee minua todella paljon. Yritän parantaa elintapojani ja liikkua päivittäin, että laihtuisin. Lihavuus johtuu masennuksesta ja lohtusyömisestä.

Vierailija
45/84 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen, inhoan itseäni ja sitä selkärangattomuutta itsessäni, että en pysty laihduttamaan. Tai jos pystyn, niin en saa pidettyä painoa tietyn rajan sisällä, vaan hetken kuluttua se alkaa nousemaan uudelleen. 

Ihmisen aivot on ohjelmoitu pitämään suurinta saavutettua painoa ihannepainona. Siksi paino alkaa nousta laihduttamisen jälkeen jos ei pidä tilannetta joka ikinen päivä silmällä ja sen lisäksi tyydy syömään noin 500 kcal vähemmän vuorokaudessa kuin samaa sukupuolta oleva, yhtä vanha ja yhtä pitkä ja painava koskaan laihduttamaton pystyy syömään. Laihduttaminen hidastaa aineenvaihduntaa siksi, että laihduttaessa menettää lihasmassaakin. Jojoillessa nouseva paino on yleensä rasvaa eli kehon rasvaprosentti nousee ja lihasprosentti pienenee ja tekee laihtumisesta entisestä vaikeampaa.

Ainoa tapa on opetella terveelliset elämäntavat yksi kerrallaan aina yhden tavan kerrallaan muuttaen ja sitten muuttaa seuraava elämäntapa vaikka kahden kuukauden päästä ja pitää kiinni jo aiemmista muutoksista. Aivoilla menee 7 vuotta ymmärtää, että kehon ihannepaino ja aivojen setting point on muuttunut.

Vierailija
46/84 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En ole. Kuulun suomalaisten vähemmistöön.

Naisilla on sentään hormonaalisia ja biologisia syitä olla pyöreä, mutta mihin miehet tarvitsevat jäätävää pallomahaansa? He eivät kuitenkaan ruoki tai kanna jälkeläisiään, mikä selittäisi, miksi rasvaa pitää varastoida kehoon. Silti meillä on enemmän ylipainoisia miehiä kuin naisia. 

Mikromuovit, perfluoriyhdisteet astioissa, vaatteissa ja jalkineissa sekä huonekaluissa sekä kosmetiikan turhat hajusteet ja tietenkin myös alkoholi feminisoi miesten hormonitasapainoa. Samat syyt kuin naisillakin.

Suoliston mikrobistosta pitää pitää huolta. 

Vierailija
47/84 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En ole. Olen normaalipainoinen, mutta haluaisin olla hieman hoikempi. Normaalipainossa laihduttaminen on näin keski-ikäisenä erittäin vaikeaa.

Ihanko tosissasi haluat aikaisemmin alkaa käyttää estrogeenivalmisteita esimerkiksi alakerran kuivien limakalvojen ja kroonistuvan VTI:n vuoksi 🫣?

Vierailija
48/84 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En ole. Kuulun suomalaisten vähemmistöön.

Naisilla on sentään hormonaalisia ja biologisia syitä olla pyöreä, mutta mihin miehet tarvitsevat jäätävää pallomahaansa? He eivät kuitenkaan ruoki tai kanna jälkeläisiään, mikä selittäisi, miksi rasvaa pitää varastoida kehoon. Silti meillä on enemmän ylipainoisia miehiä kuin naisia. 

On se omituinen rotu tämä suomalaiset naiset. Niiden on PAKKO olla edes vähän punkeroita tai muuten kuolla kupsahtaa tai ainakin kuukautiset jää tulematta eivätkä saa ikinä lapsia. Tilastoissa miehet vaikuttavat olevan lihavia, mutta kannattaa muistaa, että miehillä on luonnostaan keskimäärin 45% enemmän lihaskudosta kuin naisilla. Kuitenkin samaa kaava käytetään kummallekin, kun BMI:tä tarkastellaan. 

Vierailija
49/84 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En ole. Olen normaalipainoinen, mutta haluaisin olla hieman hoikempi. Normaalipainossa laihduttaminen on näin keski-ikäisenä erittäin vaikeaa.

Ihanko tosissasi haluat aikaisemmin alkaa käyttää estrogeenivalmisteita esimerkiksi alakerran kuivien limakalvojen ja kroonistuvan VTI:n vuoksi 🫣?

En sanonut niin, sanoin, että haluaisin hoikistua muutaman kilon. 

Vierailija
50/84 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En sanonut niin, sanoin, että haluaisin hoikistua muutaman kilon. 

Keski-ikäisenkään ei kannata alkaa laihdutella oman normaalipainon sisällä. Voivat alkaa vaihdevuodet etuajassa tai saada samanlaisia ongelmia kuin bikinifitnessissä on moni saanut.

Vierailija
51/84 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksei lihavat naiset halua lihavien miesten kanssa seurustella?

Itse olen aina saanut hoikan miehen.

Tykkään sellaisista iskävatsaisista miehistä. Ovat turvallisia. Jäänne lapsuudesta, kun nukuin oman isän vatsaa vasten päiväunia. Pehmeä tyyny. 

Mä en, mun isä oli lihava, ilkeä ja välillä väkivaltainen. Vaikka olen itse lihava, en preferoi lihavia miehiä.

Ja jonkun verran oma lihavuus haittaa. Se voisi olla uuden vuoden projekti, että pudottaisin sellaiset 10 kg ainakin pikkuhiljaa syömisiä järkeistämällä.

Vierailija
52/84 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ***  se kuuluu sinulle?Olen tai sitten en ole.

Vierailija
53/84 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan kyllä kantaa läskini.

Vierailija
54/84 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa minua kun on vielä nivelrikko polvessa ei voi kun lyhyitä kävelyjä tehdä.

Vierailija
55/84 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää vuodenvaihteessa. 🖤

Vierailija
56/84 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oletko tyhmä?Jos olet niin haittaako se sinua vai onko sinulle ok että olet tyhmä?

Vierailija
57/84 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reippaasti lihava ja ylpeä jokaisesta kauniista kilostani!

Vierailija
58/84 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan

Vierailija
59/84 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei lihavat naiset halua lihavien miesten kanssa seurustella?

Seurustelen lihavan naisen kanssa. Siksi. 

Vierailija
60/84 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan itseni kohdalla vaikuttaa mielipiteeseen, että keneltä kysyy. Pelkkiin mittojen perusteella varmasti täällä saan tuomion, mutta kukaan ei usko, että olen juuri ja juuri normaalipainoinen, koska olen hoikka ja liikunnallinen.

Vyötärönympärys on 75cm, pituus 173cm ja paino 72-74kg riippuen vähän, milloin mittaa ja keho kerää nestettä. Lantio ja hartiat ovat samaa ympärystä, joten olen aika sopusuhtainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi