Tuo elättäjä-mies ideologia ymmärretään väärin. Tahallaanko?
Luin tuon iltiksen jutun providereista. Ensiksi hämmästyin, mutta lopulta ymmärsin. Kysymyshän on juurikin tasa-arvosta. Jos ja kun mies ei tee metatöitä, tekee vähemmän kotitöitä, ei ole raskaana eikä synnytä jne - niin mies osallistuu yhteiseloon rahallisesti. Jotta nallekarkit jakautuvat tasaisesti.
Kommentit (48)
Siinä mielessä olen samaa mieltä Pepin kanssa, että tasa-arvoa on se, että kumpikin saa toimia vahvuuksien mukaan. Molempien ei tarvitse pestä vessaa vuorotellen, vaan voi sopia, että minä pesen vessat, jos sinä tiskaat.
Oletan, että tuo Pepin asetelma perustuu oletukseen, että mies aina tekee kotona vähemmän kuin nainen. Ja siksi tasa-arvoa kompensoidaan rahallisesti.
Vierailija wrote:
Synnyttävät, hohhoijjaa. Tiedoksi me miehet käymme armeijan ja puolustamme tarvittaessa maata asein.
Naiset synnyttää oikeasti joka hetki, teidän sota on yhä vain teoriaa päänne sisällä. Voit käyttää argumenttiasi sitten kun ihan oikeasti kaikki miehet sotii vähintään 9kk eturintamalla ja sen jälkeen on 3 vuotta armeijan käytössä. Muuten pidät tästä lähtien pääsi kiinni mielikuvitussodistasi ja riskeistäsi.
Miten kostaisi naisille tän feminismin?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei vaan se ymmärretään ihan oikein ja se suututtaa joitakin naisia, kun se sumutus tehdä prostituutiosta jokin trendi ja hyväksyttävää ei menekkään läpi. 99,99% miehistä näkee samantien mistä on kyse, vaikka mitä hienoja englanninkielisiä uusionimiä on keksitty prostituutiolle.
aa, eli kun rahasta puhutaan, niin se menee aina protituution puolelle?millä nimellä sitä sitten kutsutaan, kun se menee näin: nainen ja mies maksaa kaiken puoliksi ja nainen tekee suurimman osan kotitöistä. Mikä tämän asetelman nimi on?
Sen nimi on tyhmyys ja väärän miehen valinta. Esim. meillä maksetaan kaikki yhteiset kulut puoliksi, omat kulut maksetaan itse, ja kotitöitä tehdään yhtä paljon.
olette tilastollisesti harvinaisia.
Ihan sama. Ei miehille mikään kelpaa, jolleivät pääse hyväksikäyttämään naista jollain tavalla. Itse kun en ota lokkeja ja oletan, että aikuinen mies tekee noin puolet asioista, ja hoitaa itsensä, niin panikoivat.
Vierailija wrote:
No ei kaikki naiset synnytä jne. Miksi naisen pitäisi kerätä ansiota muiden naisten tekemisistä
Melkein kaikki naiset synnyttävät. Nyt valoja päälle.
Melkein kaikki ovat tosiaan cis-heteroita, joilla värkit toimii. Toki on myös niitä, jotka sanovat olevansa vastakkaista sukupuolta, mutta eivät ole.
Kerrankin joku nosti kissan pöydälle. Miehet eivät tee tässä maassa mitään, vaan keräävät ansiot muiden miesten töistä.
Vierailija wrote:
Ihan sama. Ei miehille mikään kelpaa, jolleivät pääse hyväksikäyttämään naista jollain tavalla. Itse kun en ota lokkeja ja oletan, että aikuinen mies tekee noin puolet asioista, ja hoitaa itsensä, niin panikoivat.
Ikävä kuulla. Voin kuitenkin vakuuttaa, että on niitä ihan hyviäkin miehiä olemassa ja moiset asiat ovat ihan itsestään selvyys.
Mitä tulee kotitöiden, lastenhoidon ja metatöiden hoitoon tiedän pariskuntia, joissa sellainen käytäntö, että kotona oleva hoitaa esim. 80% kaikista edellämainituista ja se toimii ihan hyvin.
Jos työssäkäyvät odottaa 100% kotona olevalta, on se ehkä vähän liikaa. Työssäkäyvä saa jo itselleen paljon aika- ja vaiva etua siinä, että ei joudu tekemään edellämainittuja juttuja kun 20% teholla. Itseasiassa saattaa päästä helpommalla kun sinkku.
Onko se niin kamala se työssäkäyvän osa, jos ei tee mitään muuta, kun käy töissä? Siis ei tee mitään perheen hyväksi, vaikka maksaisikin vähän enemmän? Jos ei edes maksa mitään kuluja, niin mikä sitten on tuon työssäkäyvän rooli perheessä?
Jokainen valitsee tietenkin oman roolin ja myös työsdäkäyvä voi valita osallistuvan roolin, jos haluaa. Jos ei tilanne, että olisi pakotettu tekemään ylitöitä elättääkseen perheensä. Jotkuthan ei valitettavasti oikein jaksa tehdä mitään, vaikka tekevät sen normi 160h kk.
Jos toinenkin töissä, joutuisi tekemään 50% edellämainituista kotitöistä mukaanlukien kaikki lapsiin liittyvä. Kotityöt kun on muutakin kun siivous ja ruuanlaitto.
Jos kotona olevalla myös omia rahoja niin että pääosin ei eletä sen toisen rahoilla, näkisin työssäkäyvän osan varsin etuoikeutettuna.
Hmmm. Minulla on aloituksen suhde. Mies kustantaa shampanjat ja illalliset. No, prinsessa-kohtelua en mitenkään saa, mutta hänelle on kunnia- asia pitää minusta huolta. Olemme jo 55 v, ja hän vain on tuollainen mies. Old school.
Vastineeksi minä pidän huolta monesta muusta asiasta, vaikka en shampanjaa ostelekaan. Molemmilla on hyvä olla.
Mä en nyt tätä Peppiä tunne, mutta tänään tulee TV2 kl 22.40, ja on Areenassa myös "Stacey Dooley yökylässä, Kausi 2, 1/6. Perinteiset kotirouvat. Stacey tutkii Britanniassa nopeasti kasvavaa Tradwife-ilmiötä, jossa perinteisiä sukupuolirooleja vaalivat naiset ovat valinneet kotiäitiyden uraputken sijaan."
Katsoin jo aiemmin tuon, en tiiä, kai tuo joillekin sitten sopii...
Miehet tekee tota samaa. Pauhataan miesten hyvinvoinnin lisäämisestä samalla kannustaen tienaaja-turvaaja rooliin. 50-luvun Amerikassa kerättiin dataa perheiden jaksamisesta. Äidit joutui käymään rauhoittavilla,isät joi ja lapsista kasvoi lopulta oireilevia aikuisia.
Vierailija wrote:
Synnyttävät, hohhoijjaa. Tiedoksi me miehet käymme armeijan ja puolustamme tarvittaessa maata asein.
Haha. Sinä et pysty puolustamaan edes itseäsi ilman naisten panosta. Kun sinä leikit sotaa, kaikki, koko yhteiskunta, pyörii naisvoimin.
Ja niin pyörii nytkin, koska suurin osa työttömistä eläteistä on miehiä.
Intti kestää, mitä, 6/8 kk, kun raskaus kestää 9 kk ja lapsen kasvatus aikuiseksi tämän jälkeen 18 vuotta.
Sinut olisi pitänyt abortoida, pillittäjäpoju.
Ap on incel, naisvihaterminologi.
Esim. meillä on noin että minä kotona olevana hoidan 80% kaikista pakollisista jutuista, kuten kotityöt ja lasten hoito.
Meillä myös siinä mielessä poikkeuksellinen tilanne, että maksan myös suurimman osan yhteisistä kuluista, mitä tulee asumiseen ja lapsiin.
Mies maksaa auton, (omassa käytössä) matkat ja vähän alle puolet ruuista. Silti napisee, että maksaa liikaa juttuja. Tienaa paljon enemmän kun mä.
Pitäisi varmaan siis pistää maksamaan enemmän jotta napina loppuu.
Velliperce-incelin torstai lähti huonosti käyntiin. Mene saatana töihin ulisemasta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
"Metatöistä" eikai kauheesti makseta ja tässä on toimeentulosta kyse. Tavoittelevat naisen perinteistä luontaista roolia.
Haist ny kukkanen. Naisen luontainen rooli on olla tasan siellä missä itse haluaa ja kovinkaan monelle se ei tarkoita loisimista toisen varoilla ainoana elämänsisältönä meikit ja vaatteet. Ihan tiedoksi vaan.
Just kumma ilmiö tämä tyhjäpäinen itseään leikkelyttävä hempukka jota nyt jokapaikasta silmille työnnetään. Ihan karmaiseva hahmotus naiseudesta. Onko todella naisten itsensä kehittelemä tämä hirvitys?
Vierailija wrote:
Mä en nyt tätä Peppiä tunne, mutta tänään tulee TV2 kl 22.40, ja on Areenassa myös "Stacey Dooley yökylässä, Kausi 2, 1/6. Perinteiset kotirouvat. Stacey tutkii Britanniassa nopeasti kasvavaa Tradwife-ilmiötä, jossa perinteisiä sukupuolirooleja vaalivat naiset ovat valinneet kotiäitiyden uraputken sijaan."
Katsoin jo aiemmin tuon, en tiiä, kai tuo joillekin sitten sopii...
...toisaalta, mähän olen itse "kotirouva" ja puoliso mahdollistaa kotonaolon sillä että asumiskulut on nolla, mutta muuten kyllä elelen ihan omilla rahoillani. Ja puoliso (käy osa-aikaisesti töissä) tekee kotitöistä ehkä 30% sisällä, 95% ulkona. Tuo kotipalvelijan homma siis ei mulle kävisi, teet kaiken ja saat ehkä jotain viikkorahaa.
Vierailija wrote:
Miten kostaisi naisille tän feminismin?
Naiset (tai "naiset") kostavat sen parhaillaan itse itselleen. Överiksi meni touhu jo ajat sitten.
Kysyin mieheltä voisko hän ryhtyä elättämään minua.
Mies huomautti että mulla 3000/kk suurempi palkkka kuin hänellä. Että jospa hän jää kotiin tekemään kotityötä ja hoitamaan lapsia.
Tää ei nyt mennyt niinkuin piti. ☹️
Ei vaan paljon enemmän. Siis ihan kaiken.