Pitäisikö mennä huvikseen kuuntelemaan Gigantin lipeviä myyjiä?
Kuuntelisi silmät tuikkien kaikki myyntipuheet ja sitten kaiken jälkeen: "kiitos en nyt ota mitään", heihei"
Kommentit (9)
Hyvä idea. Minäkin taidan lähteä muka läppärikaupoille ja annan myyjän jaaritella kertomuksensa ja ilmoitan sitten että en ostakaan 'tällä kertaa'.
Kuvitteletteko te aidosti, että ne myyjät tekee sitä ihan vaan just teitä kiusatakseen? Ihan omasta halustaan? Vai oisko syy, että "jos et luukuta joka asiakkalle vähintään 100€ edesta turhaa ryönää, kenkää tulee".
Vierailija wrote:
Kyllä pitäisi. En ole käynyt siellä vuosiin, mutta silloin joskus ei ainakaan tyrkytetty mitään, onko tämä pakkomyynti siellä uudempi juttu??
Ei ole kovin uusi juttu, ainakin viisi vuotta tätä on harrastettu. En tosin ole sen jälkeen käynyt Gigantissa muuta kuin hakemassa yhden nettitilauksen. Tuo tilauksen hakukin oli niin hankalaa että jäi viimeiseksi kerraksi. Ensin piti mennä sivuovesta luovutuspisteeseen, ottaa jonotusnumero ja odotella, sitten sain lapun jonka kanssa piti mennä ulos ja pääovesta sisään sekä kassan läpi ja kassakuitin kanssa takaisin hakemaan tilaamani tuote.
Poikkeilen jos sattuu aikaa olemaan kauppareisulla. Erittäin virkistävää antaa liimatukan pakkomyydä suu vaahdossa ja olla ottavinaan kaikki liittymät ja turvapaketit. Juuri ennen kassaa, no mutta kiitos ja näkemiin. Poistu nauraen paikalta. Varmaan taas poikettava.
Vierailija wrote:
Kuvitteletteko te aidosti, että ne myyjät tekee sitä ihan vaan just teitä kiusatakseen? Ihan omasta halustaan? Vai oisko syy, että "jos et luukuta joka asiakkalle vähintään 100€ edesta turhaa ryönää, kenkää tulee".
Miksi kukaan suostuisi tuollaiseen moraalitomaan pakkomyyntiin esimerkiksi juuri vanhukselle kun tietää myyvänsä sellaista mitä tämä ei varamsti tarvitse? Ahneus noita myyjiäkin vaivaa, kun saavat pakkomyynnistä pienen provikan palkan päälle.
Tosin Gigantti kyllä häviää tällä tavalla. Ainakin minä olen lopettanut tyystin asioinnin heillä jo vuosia sitten. Pakkoraossa saattaisin tilata netin kautta ja käydä hakemassa jonkun minkä tarvitsen mielestäni välttämättä eikä muualta saa.
Samaa se oli jo 15v sitten. Minulle yritettiin myydä väkisin jotain JVC televisiota (kyllä, myös JVC televisioita on, jos ette tienneet). Kun sanoin että en osta ja näytin sitä Sonya hyllyssä jonka haluan, myyja sanoi että ne on loppu.
Lähdin ulko-ovea kohti niin myjä vinkkasi takaisin ja löysikin "vielä yhden Sonyn varastosta".
Laisakuuttani jostain syystä otin sitten sen vaikka olisin saanut saman 15km päästä toisesta liikkeestä samaan hintaan
Vierailija wrote:
Haastattelussa myyjä itse myönsi olleensa (nuorempana) kuspää joka surutta myi kaikkea turhaa mummoille provikoiden vuoksi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Haastattelussa myyjä itse myönsi olleensa (nuorempana) kuspää joka surutta myi kaikkea turhaa mummoille provikoiden vuoksi.
Nykyään melkein kaikki tuotteet jättävät miinusta (myyjälle, ei yritykselle), joten palveluita on pakko myydä. Iphone ilman lisukkeita on myyjän pahin painajainen. Tonnin puhelimessa on 200euroa miinusta. Päästäksesi päivän päätteeksi plussalle on pakko myydä palveluita tai lisätarvikkeita. Tästä syystä myyjää juoksee pelkästään ne lisätarvikkeiden ostajat kassalle kiinni, että saa edes jotain provisiota.
Kyllä pitäisi. En ole käynyt siellä vuosiin, mutta silloin joskus ei ainakaan tyrkytetty mitään, onko tämä pakkomyynti siellä uudempi juttu??