Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lyhyt lomautus mielestäsi kurja juttu vai siunaus?

Vierailija
25.10.2023 |

Ajatteletko lasin puolityhjänä että et saa täyttä palkkaa vai puolitäytenä että saat lomailla niin että saat kuitenkin n. puolet palkasta tältä ajalta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin lomautuksen välittömästi ja ilolla vastaan. En vain saa semmoista. Kuten myöskään ei saa vaihtaa lomarahoja lomaksi tai palkatontakaan vapaata.

Vierailija
2/13 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ottaisin lomautuksen välittömästi ja ilolla vastaan. En vain saa semmoista. Kuten myöskään ei saa vaihtaa lomarahoja lomaksi tai palkatontakaan vapaata.

Missä työssä olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjempi juttu.

Vierailija
4/13 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kokopäivätyössä, olisin tervehtinyt lomautusta ilolla. Nykyään tk-eläkkeellä.

Vierailija
5/13 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tarvitsen ihan koko palkkani. Ja "lomailustakin" seuraa vaan se, että lomautuksen loputtua töitä on kaksin verroin muttei se palkka taatusti kasva silloinkaan.

Vierailija
6/13 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä mä tarvitsen ihan koko palkkani. Ja "lomailustakin" seuraa vaan se, että lomautuksen loputtua töitä on kaksin verroin muttei se palkka taatusti kasva silloinkaan.

Ei niitä tarvitse tehdä kaksin verroin. Jos joku kysyy niin sanot että ei lomautettuna voinut tehdä töitä ja nyt ei kerkeä tekemään enempää.

Vierailija
7/13 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu olisi vaan.

Vierailija
8/13 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei niitä tarvitse tehdä kaksin verroin. Jos joku kysyy niin sanot että ei lomautettuna voinut tehdä töitä ja nyt ei kerkeä tekemään enempää.

NO noinhan sitä voisi viattomampi idealisti luulla. Oon varmaan sua vanhempi ja kokeneempi.

Vierailija
9/13 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kort permittering är vanligen bara början.

Vierailija
10/13 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan sen vinkkinä työpaikan vaihtoon. Lähden heti muualle jos joudun lomautuksen kohteeksi.

Vierailija
11/13 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Otan sen vinkkinä työpaikan vaihtoon. Lähden heti muualle jos joudun lomautuksen kohteeksi.

Me rekryttiin juuri tyyppi, joka lähti edellisestä firmasta siksi että siellä alkoi lomautukset.

Ekana päivänä meillä sai lomautuslapun käteen.

Vierailija
12/13 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnantaja ehdotti, että jos kuitenkin tekisitte töitä lomautuksen ajan, kun on niin paljon tekemättömiä kiireellisiä töitä. No ei todellakaan tehty, koska se on laitonta. Lomautuksessamme ei siis ollut kyse työn vähyydestä, vaan työnantajan rahojen puutteesta. Huonosti hoidettu talouspuoli.

Vierailija
13/13 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt lomautus nykyään  vain helposti muuttuu pidemmäksi. Kun pitkään ehtii olla lomautettuna ja sen jälkeen työt loppuu kokonaan huomaa ikävästi ettei ansiosidonnaisia päiviä ei olekaan enää niin kovin paljon jäljellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi