Millasta palvelua olet saanut gigantissa
Itse ostin joskus satasen puhelimen, niin päälle tarjottiin jotain monen kympin vakuutusta yms tilpehööriä. Ostin vain sen puhelimen ja sen jälkeen en ole enää kyseisessä lafkassa käynyt.
Kommentit (130)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen viimeksi asioinut Gigantissa vuosia sitten. Tilasin etukäteen tuotteen ja kävin sen hakemassa. Muistaakseni tarjottiin jotain lisämyyntinä jotain tilpehööriä, mutta en ostanut.
Nythän saa lehdistä lukea, miten ovat vanhuksia vedättäneet.
Toinen syy, miksi en enää tykkää asioida Gigantissa on se verkkokaupan market place, eli Gigantti ei itse enää ole myyjä kaikkien Gigantin verkkokaupan tuotteiden kohdalla, vaan ne voi tulla vaikka mistä ulkopuolisilta yhteistyökumppaneilta ja varastoilta. Minusta koko homma vaikuttaa nykyisellään sekavalta ja epäluotettavalta. Elektroniikkaa en uskaltaisi noin tilata.
Mä olin aikeissa ostaa lattioiden höyrypuhdistimen. Pyysin myyjää kertomaan tuotteesta ja hän vastasi että ei hän tiedä kun se on juuri tuollainen Market Place - tuote. Kertoi kyllä että netistä löytyy varmasti tietoa googlaamalla. Os
Juuri tuo. Kun kysyt myyjältä tuotteesta hän katsoo googlesta!
Jopa varastotilanne saatetaan tarkistaa gigantin verkkosivuilta, ei intrasta (onkohan niillä sellaista).
Liikaa provisipalkattuja kausityöntekijöitä joita kiinnostaa vain omat rahat eikä pätkääkään väliä miten työnantajan maine kärsii pitkällä ajalla. Tämä on jok jatkunut gigantissa ainakin 12 v.
Huomasinkin mol:in sivuja tutkiskellessani, että Gigantti etsi hullun lailla kausityöntekijöitä tänä syksynä. On tainnut paskafirman maine levitä ihan mukavasti, kun työvoimaa on vaikeaa löytää.
Huijasivat hölmöä ostamaan tietokoneen lisäksi kalliin tietoturvan.
Vierailija wrote:
Huijasivat hölmöä ostamaan tietokoneen lisäksi kalliin tietoturvan.
Älä vaan sano että ostit asennuspalvelunkin? Joka on aivan turha.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tuota telkkarin kalibrointia meillekkin yritettiin. Lähdettiin sit prismaan missä myynnissä sama telkkari, siellä myyjä sanoi että kai siitä jotain hyötyä voi olla, mutta toki sitä nyt voi katsoa ilman kalibrointia. Ostettiin se telkkari sit prismasta, gigantista sitä ei tyyliin suostuttu myymään ilman sitä kallista kalibrointia.
Olin unohtanut koko jutun kunnes tuli äsken mieleen, en usko että tekee oikein mitään sille laitteelle.
Paremmissa telkkareissa sillä kalibroinnilla saadaan aikaiseksi oikein hyvä kuva. Prismassa ei sellaisia edes myydä.
Osa meistä osaa säätää telkkarin asetukset ihan itse. Jos sen kalibroinnin haluaa, senkin voi tehdä itse ilmaiseksi. Ne asetukset ja ohjeet, kun löytyy ihan suurimpien valmistajien sivuilta laitekohtaisesti tai googlaamalla. Ja harva niin hyvää kuvaa tarvits
Juu, minäkin osasin. Monelta jää tekemättä ja sitten jää arvokkaan ostoksen kaikki ominaisuudet hyödyntämättä. Kaippa ton voisivat tehdä jo tehtaalla...
Vierailija wrote:
Yritin ostaa telkkaria Gigantista. Olisi pitänyt maksaa varausraha telkasta joka EHKÄ löytyy varastosta. Yllätys en maksanut ja marssin viereiseen liikkeeseen ostamaan sen telkan.
Niiden saldothan näkyy netissä. Kyllä ne tietää onko vai ei.
Ihan perseestä. Kaikkein pahin on Jyväskylän Gigantti. Sinne on varmaan myyjäksi pääsyvaatimuksena kombo psykopatia + apukoulu.
Aina olen tullut pahalle mielelle asioidessani Gigantissa, vaikka olisinkin saanut ostettua sen tuotteen mitä menin hakemaan. Väkisin tuputtamista ja turhien palvelujen myyntiä ja naama norsunvatulle, kun ostan vain sen sisäänheittotuotteen mitä olen tullutkin hakemaan. AINA.
Siksi asioin nykyisin Powerissa.
Haen vain ja ainostaan, jos mistään muualta ei saa. Eli todella harvoin.
Eivät ne tällaista nelikymppistä akateemista nörttiä ole onnistuneet koskaan vedättämään, mutta tympäiseehän sen yrittäminenkin. Kassalla menee aina minuutteja kaikkeen turhaan lässytykseen vain siksi kun Prismassa sattuu olemaan parin kympin Nintendo-pelit loppu. Jolle pitäisi nyt sitten ostaa heiltä vielä vakuutuskin oman kotivaluutuksen ja normaalin kuluttajansuojan lisäksi :D
Vierailija wrote:
Haen vain ja ainostaan, jos mistään muualta ei saa. Eli todella harvoin.
Eivät ne tällaista nelikymppistä akateemista nörttiä ole onnistuneet koskaan vedättämään, mutta tympäiseehän sen yrittäminenkin. Kassalla menee aina minuutteja kaikkeen turhaan lässytykseen vain siksi kun Prismassa sattuu olemaan parin kympin Nintendo-pelit loppu. Jolle pitäisi nyt sitten ostaa heiltä vielä vakuutuskin oman kotivaluutuksen ja normaalin kuluttajansuojan lisäksi :D
Ylväs akateeminen nörtti junttikaupassa. Mites siinä nyt niin kävi?
Gigantti on kyllä aika nihkeä kauppa, ostan verkkokauppa.comista yleensä kaiken mitä tarvitsen ja ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Vakuutuksia kuuluu esim Op,n tiettyyn pankkikorttiin jos sellaista turvaa kaipaa esim rikkoutumisen varalle tms
Hyvää palvelua joka kerta, ihan kuten muuallakin asioidessa, eikä ole koskaan mitään ylimääräistä alettu tyrkyttämään.
Ihan hyvää palvelua minä olen saanut. Myös reklamaatio hoidettiin asianmukaisesti. En voi moittia. Oulun Gigantti kyseessä ja tämän vuoden puolella tapahtunutta.
Jos ongelmia haluaa kaivaa, niin myyjien löytäminen on haasteellista. Joskus olen tympääntynyt ja lähtenyt pois, koska en jaksa etsiä myyjiä. Mutta on vähän sama juttu kaikkialla.
Halusin smart TV:n, johon voi ladata sovelluksia jne. Tarjosi jotain tarjous tv:tä, johon piti ostaa joku boksi lisäksi, että voisi nähdä sovelluksia. Sanoin, etten halua boksia, mutta myyjällä oli siihen pakkomielle. Pyysin näyttämään muita teeveitä, mutta jotenkin yritti koko ajan junailla sitä boksia ja lopulta jouduin itse katsomaan sen tv:n ja oli paljon halvempikin kuin myyjän ehdottamat systeemit.
Toisella kertaa halusin keskihintaisen puhelimen hyvällä kameralla ja tarjosi yhtä ja kun aloin vertailla kameran ominaisuuksia muihin saman hintaisiin puhelimiin niin oli huonoimmat ja netistäkin löysin arvosteluja, että kamera oli huono.
Minun kokemus on se, että myyvät näitä kampanjatuotteita ja viis veisaavat asiakkaidensa tarpeista ja toiveista. Harmittaa kun haluaisi apua asiantuntijoilta, ettei tarvitsisi kaikkea itse selvittää. Lisäjuttujen myynti ei haittaa niistä osaan kyllä kieltäytyä.
Aikoinaan ostaessani paikallisesta Gigantista PS4 konsolia myyjä tuputti mukaan luottokorttia, jota en olisi tarvinnut, varsinkaan koska maksan käteisellä tuotteen. Otin kumminkin sen, koska se oli ilmainen. Tosin vuoden päästä sain sitten laskun siitä kortista, koska siinä oli jokin vuosimaksu, ilmeisesti eka vuosi oli ilmainen, siitä eteenpäin maksullinen? Soitin sinne lafkaan ja sanoin että en ole ikinä tarvinnut koko korttia, enkä ole maksamassa maksua kortista minkä piti olla ilmainen. Lasku hylättiin ja kortti kuoletettiin poissa olemasta. Seuraavalla kerralla jos myyjä ei usko kun kerran kiellän ottamasta "ilmaisia" tai muutakaan hömpän pömppä lisukkeita, niin lähden viereiseen elektoroniikka liikkeeseen ostoksille.
Toinen kerta asioidessani samaisessa paikassa ostamassa varsipölynimuria myyjä esitteli innoissaan jotakin mallia x, mutta sanoin sille olevani kiinnostunut mallista y. Siihen myyjä sanoi että, "minulla on itselläni samanlainen, on hyvä peli!" Vaikka varsinaisesti ei huijannut, niin ärsytti tuollainen valmiiksi opeteltu myyntipuhe. Tuntui että aliarvioi asiakkaan älyä, ihan kuin tuollainen fraasi menisi kenellekään normaalilla älyllä varustetulle läpi. Toki kun olisi silloin hoksannut kysyä miksi esitteli ensin mallia x, vaikka malli y on niin hyvä ja lisäksi itse omistaa sellaisen.
Epämiellyttäviä kokemuksia löytyy muistakin firmoista, mm. Elisan joka kuukautinen Elisaviihde premium yms. tablettien myynti. Viime kerralla mainitsin myyjälle, että tätä on myyty minulle jo yli kymmenen kertaa, enkä ole aikaisemminkaan tätä suostunut ostamaan.
Itse onneksi osaan torjua jo vähäpuheisuudellani, ilmeettömyydelläni ja lakonisilla vastauksillani kaikenlaiset myyjien tuputukset. Ei mitään ongelmaa. Ei kannattaisi teidänkään vastaanottaa myyjien tuputusta tai lähteä väittelemään heidän kanssaan. Pitäydytte vain siinä missiossanne, mikä teillä nyt ostettavana onkaan.
Elisan myymälässä ihan sama meno! Myydään ns ” halvempaa ja lisämyyntiä harjoitetaan ” , sekä ne ilmaisia myyntejä. Ongelmia tulee ,kun vastassa on huonompikuuloinen ikääntynyt , ja kuulee vaan just sanan ilmainen.
Ei ole ns ilmaisia lounaita. Myyjät koulutetaan tod näk tekemään reippaasti lisämyyntiä ja palkka brovikka sen mukaan. Meidän mummille kävi noin, sikamaisen paljon vaivaa , kun piti selvittää ja palautta ns ilmainen Ruutu + ym.