Millasta palvelua olet saanut gigantissa
Itse ostin joskus satasen puhelimen, niin päälle tarjottiin jotain monen kympin vakuutusta yms tilpehööriä. Ostin vain sen puhelimen ja sen jälkeen en ole enää kyseisessä lafkassa käynyt.
Kommentit (130)
Vierailija wrote:
Tällainen tietoturvan pakkomyynti mulle sattui kerran Telialla. Tyrkyttivät "ilmaiset" tieturvapaketit, jotka sai kuulemma helposti peruttua. Kun soitin perumisen, olivat peruneet näistä vain toisen. Loppujen lopuksi jouduin maksamaan lähes 200 e tyhjästä. Osataan sitä muuallakin.
Tai olisiko ollut vähän yli satasen, en tarkkaan muista summaa. Joitain kymppejä tulivat vastaan tuossa.
gigantti on tullut tiensä päähän. koko henkilöstö vaihtoon pitää palkata vanhempaa AMMATTI TAITOISTA HENKILÖSTÖÄ. ja lopettaa asiakkaiden yhteystietojen myynti
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Oltiin ostamassa 86-vuotiaalle mummolleni perustelevisiota. Rupesi innokkaasti myymään televisioon jotain yli satasen "kalibrointia" jolla saa värit mukamas paremmaksi :D
Huoh. Meille ne sai huijattua tämän. Ei osteta sieltä seuraavaa telkkaria tai mitään muutakaan, tuosta siis jo 5 vuotta ja edelleen pa skan maku suussa. Onneksi Oulussa on muitakin elektroniikkaliikkeitä plus nettikaupat.
Ihan ne tuota kertoi minullekin että tehtaan jäljiltä telkkarin kuva on huono ja pitää säädellä uudestaan.
Vielåköhän tuota markkinoivat.
Gigantissa se tietotaito pesii kun osaavat maalimanluokan valmistajien jäljiltä säädellä telkkarikuvankin parempilaatuiseksi.
Olette te tyhmiä, ei kuvaa ole tehtaalla säädetty kotikatselua ajatellen. Kuva on yleensä säädetty valoisaa myymälätilaa ajatellen, jotta pärjäisi vertailussa muihin.
Tosin monissa voi valita asennuksen yhteydessä joko "myymälä" tai "koti".
Jos tietää, mitä tekee, saa itse säädettyä parhaat asetukset. Osa on myös mielipidekysymyksiä, itse pidän suositeltua terävöidymmästä kuvasta.
Mitään järkeä ei ole kalibroinnista maksaa, kun niitä asetuksia jokatapauksessa muutellaan muun muassa auringonpaisteen mukaan.
Ja nämä asetukset löytyy myös netistä moniin televisioihin.
Gigantissa on todella vaikea saada palvelua. Lähimmältä myyjältä jos kysyy, niin nihkeilevät, että ei kun tuon toisen osaston tyyppi hoitaa. Siinä sitten otat vuoronumeron kuin mihinkin lihatiskille ja odotat parikymmentä minuuttia, että myyjä vapautuu edelliseltä asiakkaaltaan, samalla kun muut chino-housut nojailevat hyllynpäihin ja mutustelevat pussinuuskaa.
Ikinä ei saa suoraan sitä, mitä on mennyt ostamaan. "Ei kun osta tämä, osta siihen vakuutus, osta tällainen lisähärveli." Kun sanoo, että en kiitos tarvitse, naureskellaan ylimielisesti, että kyllä sua sitten harmittaa kun ei olekaan vakuutusta ja laite hajoaa. Siihen kun vastaa, että jos hajoaa takuuajan puitteissa, tuon sen tänne takaisin ja te joko korjaatte tai annatte uuden tilalle, niin loputkin palvelualttiudesta katoaa.
Huomaa kyllä, kun vanhemmat sukulaiset ovat käyneet Gigantissa. Tablettia vaihdetaan kerran vuoteen uudempaan malliin, vaikka edellisessäkään ei ollut mitään vikaa. Liittymäkin vaihtuu useammin kuin autonrenkaat. Sitten laitteita kiikutetaan meille, että katsotko mikä tässä nyt on kun ei toimi. Olen ihan suoraan sanonut, että älkää hankkiko mitään elektroniikkaa ilman, että joku täyspäisempi on ostoksilla mukana, mutta ei mene jakeluun.
Isompien kodinkoneiden kohdalla Gigantin kuljetus- ja sisäänkantopalvelu kuitenkin toimii loistavasti. Vaihdettiin keittiörempan yhteydessä kylmälaitteet. Kundit kantoivat uudet sisään, purkivat paketeista, laittoivat paikoilleen ja varmistivat, että toimivat. Lähtiessään veivät vanhat koneet ja roskat mennessään.
Huijattu vaihtamaan toinen uusi liittymä määräaikaiseksi nopeasti puhumalla ja myöhemmin huomasin sen enkä viitsinyt tehdä asialle sitten mitään. Mutta jatkossa ei tapahdu.
Hyvää palvelua saan joka kaupassa.
Muutama vuosi sitten ostin puhelimen sieltä. Kerkesin käyttää kuukauden-pari ja tässä ajassa onnistuin saamaan näyttöön pienen särön. Muuten toimi. Kunnes tein ohjelmistopäivityksen, jonka jälkeen ei suostunut enää lataamaan. Luin netistä, että tuon mallin puhelimissa joillekin on käynyt niin. Menin puhelimen kans sinne, ja kerroin asiasta. Tarkkaan en muista, muuta kuin turhautumista ja sen ettei ne ei olis millään halunnu lähettää sitä korjaukseen sen pikku särön takia. Lopputulos; lähdin rikkinäisen puhelimen kans pois, enkä oo sen jälkeen siellä asioinut.
En tarvitse palvelua. Olen jo valinnut/tilannut tuotteen kun menen liikkeeseen.
En muista häiritsevää tuputusta sen enempää kuin muuallakaan - "ei kiitos" toimii.
Vanhaa isääni vedättävät kyllä 6-0 aina kun hän käy tuolla.
Olen viimeksi asioinut Gigantissa vuosia sitten. Tilasin etukäteen tuotteen ja kävin sen hakemassa. Muistaakseni tarjottiin jotain lisämyyntinä jotain tilpehööriä, mutta en ostanut.
Nythän saa lehdistä lukea, miten ovat vanhuksia vedättäneet.
Toinen syy, miksi en enää tykkää asioida Gigantissa on se verkkokaupan market place, eli Gigantti ei itse enää ole myyjä kaikkien Gigantin verkkokaupan tuotteiden kohdalla, vaan ne voi tulla vaikka mistä ulkopuolisilta yhteistyökumppaneilta ja varastoilta. Minusta koko homma vaikuttaa nykyisellään sekavalta ja epäluotettavalta. Elektroniikkaa en uskaltaisi noin tilata.
Vierailija wrote:
En tarvitse palvelua. Olen jo valinnut/tilannut tuotteen kun menen liikkeeseen.
En muista häiritsevää tuputusta sen enempää kuin muuallakaan - "ei kiitos" toimii.
Vanhaa isääni vedättävät kyllä 6-0 aina kun hän käy tuolla.
Ehkä niillä myyjillä on joku sisäänrakennettu kusetustutka. Tai annettu ylempää ohje, että vanhuksia ja nuoria tyttöjä ainakin voi vedättää rauhassa
Mä en ole enää aikoihin ostanut Gigantista mitään juuri tuon pakko myynnin vuoksi. Joka käynnillä on ollut milloin minkäkin liittymän tai sopimuksen tai vakuutuksen tuputusta. Tuntuu ettei ymmärretä mitä "Ei kiitos" tarkoittaa.
Tässä vielä yksittäiset esimerkit:
Aikoinaan kun menin ostamaan astianpesukonetta nuorena naisena, niin myyjä rupesi tuputtamaan vesikaukaloa mukaan. Sitten kun kieltäydyin, niin sanoi kirjaavansa "kuittiin vakuutuslaitosta varten, että olen kieltäytynyt hankkimasta vesikaukaloa". Jos jotain käy, niin sitten kuulemma käy ilmi että olen laiminlyönnyt velvollisuuteni ostaa vesikaukalo.
Toisena kertana menin ostamaan kahvikoneen puhdistustabletteja ja niitä ei k.o Gigantista löytynyt, niin myyjä sanoi että voidaan tilata niitä mulle sinne kunhan nyt saman tien maksan ne. Kun kieltäydyin, ja totesin tarttevani tabletit nyt, niin sanoi selvittävänsä mistä liikkeestä niitä löytyy. Sitten ilmoitti niitä löytyvän 40km päästä toisesta Gigantista ja että varaa minulle sieltä paketin ja voin käydä ne hakemassa mutta maksu pitää suorittaa saman tien kassalle. Kun kieltäydyin maksamasta niin oli "no ne saattavat nyt loppua ennen kuin kerkeet sinne".
Kolmannella kerralla menin kysymään Samsungin puhelinta, niin pyysi saada ajokortin nähtäväksi. No enpä siinä hetkessä älynnyt että ei todellakaan missään tartte puhelimen ostoon ajokorttia näyttää. Sitten kortin skannattuaan alkoi selvittää mikä liittymä mulla on ja mihin se pitäisi vaihtaa.
Sitten vielä aikoinaan kun ostin kahvikoneen, niin markkinoivat sen että takuu on 20 000 kuppia. Noh, 2 vuoden jälkeen kone hajosi, kun siinä oli keitelty alle 8000 kuppia. Kun kiikutin konetta takasin, nii takuu olikin kuulemma 20000 kuppia TAI 2 vuotta, kumpi tulee eka täyteen.
Tässä monta syytä miksi mielummin ajan pidemmälle ja menen verkkokauppa.com liikkeeseen.
Just semmoista tyrkyttämistä, En ole käynyt enää aikoihin juuri siksi.
Vierailija wrote:
Mä en ole enää aikoihin ostanut Gigantista mitään juuri tuon pakko myynnin vuoksi. Joka käynnillä on ollut milloin minkäkin liittymän tai sopimuksen tai vakuutuksen tuputusta. Tuntuu ettei ymmärretä mitä "Ei kiitos" tarkoittaa.
Tässä vielä yksittäiset esimerkit:
Aikoinaan kun menin ostamaan astianpesukonetta nuorena naisena, niin myyjä rupesi tuputtamaan vesikaukaloa mukaan. Sitten kun kieltäydyin, niin sanoi kirjaavansa "kuittiin vakuutuslaitosta varten, että olen kieltäytynyt hankkimasta vesikaukaloa". Jos jotain käy, niin sitten kuulemma käy ilmi että olen laiminlyönnyt velvollisuuteni ostaa vesikaukalo.
Toisena kertana menin ostamaan kahvikoneen puhdistustabletteja ja niitä ei k.o Gigantista löytynyt, niin myyjä sanoi että voidaan tilata niitä mulle sinne kunhan nyt saman tien maksan ne. Kun kieltäydyin, ja totesin tarttevani tabletit nyt, niin sanoi selvittävänsä mistä liikkeestä niitä löytyy. Sitten ilmoitti ni
Just se, että vaaditaan kaikki henkilötiedot ja osoitteet, että muka saa kuitit laitettua, ja sittenhän on käynyt niin, että osoitteet ovat vuotaneet. Ja itse olen uhkailun takia turvaosoitteessa. Eli ei kannata luottaa yhtään.
En saanut palvelua, koska olin ilmeisesti liian köyhän näköinen naisihminen...
Onneksi rahani kelpasivat toisessa elektroniikkaliikkeessä.
Yhdesti käynyt, enkä toista kertaa mene. En ostanut mitään. Paska putiikki.
Inget att klaga på. Allt har fungerat. Samma gäller deras värsta konkurrent, dock inte Power.
Vierailija wrote:
Aika mukava paikka. En ole kokenut noita lisäturvan ja liittymän tarkisteluja koskaan pahaksi. Aina on liittymä muuttunut halvemmaksi kun olen tuumannut et on siitä aikaa, katsotaampas mitä siellä on tarjolla. lisäturvaa ei tarvi edes perustella kun sanoo et ei oteta.
Miten maksavat puhelimenkäyttösi? Tiedän kyllä että pörssisähkö voi olla miinuksella mutta sullahan puhelinliittymäkin.
ihan hyvää palvelua olen saanut. Joskus aikaisemmin yrittivät tarjota jotain lisävakuutusta, mutta kelpasi, kun sanoin, että en ota.
Väittivät, että ulkomaan kansalaiselle ei voi myydä osamaksulla. Väite ei pidä paikkansa ja on lainvastainen.
Tällainen tietoturvan pakkomyynti mulle sattui kerran Telialla. Tyrkyttivät "ilmaiset" tieturvapaketit, jotka sai kuulemma helposti peruttua. Kun soitin perumisen, olivat peruneet näistä vain toisen. Loppujen lopuksi jouduin maksamaan lähes 200 e tyhjästä. Osataan sitä muuallakin.