Mika Aaltola: Kaksi mainosmyyjää antoi ymmärtää, että mainostilaa ostamalla voisi saada lisää näkyvyyttä
”Tulee esimerkiksi puhelu, joka alkaa usein siitä, että voidaanko keskustella markkinoinnista ja voidaanko keskustelu tehdä luottamuksellisesti. Sitten henkilö identifioi itsensä hyvin epämääräisesti, että edustaa vaikka tiettyjä maakuntalehtiä. On hirveän vaikea lähteä yksilöimään medioita ennen kuin tietää, mikä tämä henkilö itse asiassa on ja mitä hän edustaa”, hän sanoo.
AALTOLA vihjailee myös eräästä paikallislehdestä, jolta on tullut sähköpostilla tarjous yhteistyösopimuksesta, joka sisältää ”sekä ilmoituksia että journalistista sisältöä”.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009945640.html
Kommentit (32)
Samalla media maalittaa Halla-ahoa:
https://www.suomenuutiset.fi/miten-valtetaan-ruotsin-tie-yle-kysyi-pres…
Mikahan on saanut ilmaista julkisuutta kohta kahden vuoden ajan päivittäin. Mitä hän valittaa?
Vierailija wrote:
Samalla media maalittaa Halla-ahoa:
https://www.suomenuutiset.fi/miten-valtetaan-ruotsin-tie-yle-kysyi-pres…
Höpönhöpön.
"Nettijutussa Yle väittää kysyneensä asiaa ”kannatusmittausten kärkeä pitäviltä presidenttiehdokkailta”.
Jussin kanntus lähentelee 2%, joten häneltä ei kysytty. Ei kysytty Li:ltäkään eikä vasemmistoliitto siitä uhriudu ja syytä mediaa.
Journalistien ohjeiden vastaista kytkeä mainos ja positiivinen juttu.
"Aaltola viittaa julkisuudessakin esillä olleeseen tapaukseen muutaman vuoden takaa, jossa eräälle oligarkille oli yritetty saada lehdessä positiivista sisältöä."
Eikős tuo ole normi káytántő ? Maalittamista ?
Onko Aaltola käynyt Gigantissa ostoksilla? Laitetaan tämän 5 euron laturikaapeli lisäksi vähän medianäkyvyyttä 1000 eurolla...
Oli virhe Aalto alta hypätä median varpaille... Varmasti muistavat...
Tästä Einsteinista on tulevan pressan matskua!!
Vierailija wrote:
Samalla media maalittaa Halla-ahoa:
https://www.suomenuutiset.fi/miten-valtetaan-ruotsin-tie-yle-kysyi-pres…
Turkkilan pahin rimanalitus ehkä koskaan.
puhelimiin varmaan saa erilaisia tallentimia. kun seuraavan kerran joku mainosten myyjä soittaa, niin mika voisi huvin vuoksi jaaritella pitkän aikaa samalla tallentaen puhelun.
Sähkönmyyjä yritti myydä Aaltolalle halvempaa sopimusta, mutta hän epäili kyseessä olevan poliittisten vastustajien juoni.
Vierailija wrote:
Uskomatonta! Siis mainostilaa ostamalla voisi saada lisää näkyvyyttä! Kuka olisi uskonut? Eikös se vähän niin kuin pointti ole siinä mainostilan ostamisessa, että saadaan lisää näkyvyyttä? Hieman huijaukselta kuulostaisi, että joku möisi mainostilaa ilman ja sanoisi, että lisää näkyvyyttä ei sitten irtoa!
Ette nyt selvästikään ymmärrä, mistä on kysymys ja miksi se on moraalisesti erittäin arveluttavaa, että rahalla saa itsestään juttuja mediaan. Mainokset on ihan eri asia.
Paikallislehdessä on kaikkien vaalien alla ehdokkaiden mainoksia/ilmoituksia. Samoja ihmisiä on myös haastateltu eri aiheista ja he ovat kirjoittaneet yleisönosastokirjoituksia. Olennaista kai on se, ettå mainos on tunnistettava mainokseksi (piilomainonnan kielto). Mutta olen varmaan käsittänyt asian väärin ja tuo aviisi on vuosikymmenet rikkonut JSN:n ohjeita.
Vierailija wrote:
Mikahan on saanut ilmaista julkisuutta kohta kahden vuoden ajan päivittäin. Mitä hän valittaa?
On vaan rehellinen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikahan on saanut ilmaista julkisuutta kohta kahden vuoden ajan päivittäin. Mitä hän valittaa?
On vaan rehellinen.
Kiitos päivän nauruista.
Vierailija wrote:
Paikallislehdessä on kaikkien vaalien alla ehdokkaiden mainoksia/ilmoituksia. Samoja ihmisiä on myös haastateltu eri aiheista ja he ovat kirjoittaneet yleisönosastokirjoituksia. Olennaista kai on se, ettå mainos on tunnistettava mainokseksi (piilomainonnan kielto). Mutta olen varmaan käsittänyt asian väärin ja tuo aviisi on vuosikymmenet rikkonut JSN:n ohjeita.
Oletko tunnistanut ne julkaistut haastattelut ja yleisönosastokirjoittelun mainoksiksi, sillä sellaiseksihan ne olisi tuossa tapauksessa pitänyt merkitä?
Kyllähän nyt kaikki poliitikot tämän toimintamallin tunnistavat. Pienissä paikallislehdissä siis, ei valtakunnan mediassa. Jokainen jolla on silmät näkee, että niistä henkilöistä, jotka mainostavat isoimmalla summalla, on eniten artikkeleitakin. Tämä kiinnitti huomiota myös eräässä paikallislehdessä pk-seudullakin nyt kevään eduskuntavaaleissa. Ko ehdokasta ei tosin valittu, kovasta lehden hehkutuksesta huolimatta.
Ja sama toisinpäin. Jos poliitikko on saanut säännöllisesti kirjoittaa pikkulehteen omaa kolumnia, niin vaalien alla hänelle myydään sieltä mainostilaa niin selvällä äänenpainolla, että ei jää epäselväksi, että on paras ostaa, jos haluaa kolumninsa jatkuvan.
Vierailija wrote:
Kyllähän nyt kaikki poliitikot tämän toimintamallin tunnistavat. Pienissä paikallislehdissä siis, ei valtakunnan mediassa. Jokainen jolla on silmät näkee, että niistä henkilöistä, jotka mainostavat isoimmalla summalla, on eniten artikkeleitakin. Tämä kiinnitti huomiota myös eräässä paikallislehdessä pk-seudullakin nyt kevään eduskuntavaaleissa. Ko ehdokasta ei tosin valittu, kovasta lehden hehkutuksesta huolimatta.
Kumpi on ensin, muna vai kana? Jos henkilöllä on paljon vaalimainoksia, on hänellä myös iso vaalibudjetti. Eli hänellä on joko paljon rahaa tai paljon tukijoukkoja. Kummassakin tapauksessa hän on todennäköisesti merkittävä ja tunnettu henkilö jollakin elämänalueella, eli sellaisena hänestä niitä juttujakin syntyy.
Uskomatonta! Siis mainostilaa ostamalla voisi saada lisää näkyvyyttä! Kuka olisi uskonut? Eikös se vähän niin kuin pointti ole siinä mainostilan ostamisessa, että saadaan lisää näkyvyyttä? Hieman huijaukselta kuulostaisi, että joku möisi mainostilaa ilman ja sanoisi, että lisää näkyvyyttä ei sitten irtoa!