Ovatko Ray-Banin aurinkolasit laadukkaita?
Kommentit (23)
Mun reiskat on 80-luvulta, hyvin on kestäneet
Jos ostaa aidot, eikä sitten unohda niitä jonnekin baarin pöytään 😬
Reiskat oli ok 80-90 luvulla. Silloin ei ollut kuin aitoja. Nykyiset ovat mitä sattuu ja suurimmaksi osaksi taatusti ovat aidot hä, etkö usko laseja
Aikalailla samaa kamaa alkaa kaikki olee, vaan logot ja hinnat vaihtelee.
Itellä on jotkut marketin kökkölasit ollu jo muutaman vuoden, edellisetkin markettilasit kesti muutaman vuoden kunnes linssien polarisoinnit kului pois.
Ei ne raybanit kestä esimerkiksi päälle istumista yhtään sen enempää kuin muutkaan lasit, mutta harmittavat kyllä moninkertaisesti halpoja laseja enempi kun unohtaa ne jonnekin.
Ovat kestäviä liki 30 vuoden kokemuksella. Koskaan ei ole linssi irronnut, toisin kuin merkittömistä, mutta yhtä kalliista kehyksistä. Pari vuotta takaperin istuin reiskat ruttuun, mutta väänsin pokat ennalleen, eikä sankojen metalliosat katkenneet. Ei olisi onnistunut merkittömillä pokilla.
On kunhan on lasiset linssit. Myynnissä on malleja muovilinsseillä ja ne on sekundaa.
Halpislasitkin voi olla hyvät pitää vaan kokeilla auringossa että näkee kirkkaasti ja kuitenkin himmentää aurinkoa. Usein halpislaseilla näkymä on sumea. Polaroid on hyvä merkki. Urheiluliikkessä myytävät parin kympin lasit voi olla melkeen yhtähyviä kuin kalliit lasit.
Ei sen laadukkaampia kuin muutkaan. 80% maailman kehyksistä tulee samalta tuottajalta. Ray-Ban oli alkujaan ihan halpismerkki, mutta profiloiduttuaan muutamissa elokuvissa trendiksi sen suosio nousi.
Omalla kokemuksellani kyllä, ja ovat myös kestäviä. Muutaman kerran olen unohtanut ne taskuun tai kassin pohjalle, missä ovat runnoutuneet esim. muiden tavaroiden alle, mutta niihin ei ole tullut mitään vaurioita. Muutamat muut lasit olen hajottanut vähemmälläkin, niissä linssit ovat murtuneet tai sangat katkenneet.
Kokeile marketin halpislaseja auringossa. Jos näet hyvin niillä ja ei joudu siristelemään silmiään osta sellaiset. Suojele niitä naarmuilta kotelolla. Toimii yhtähyvin kuin jotkut kalliit.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kokemuksellani kyllä, ja ovat myös kestäviä. Muutaman kerran olen unohtanut ne taskuun tai kassin pohjalle, missä ovat runnoutuneet esim. muiden tavaroiden alle, mutta niihin ei ole tullut mitään vaurioita. Muutamat muut lasit olen hajottanut vähemmälläkin, niissä linssit ovat murtuneet tai sangat katkenneet.
Kyllä kaikki lasit menee naarmuille ja paskaksi jos ei laita koteloon säilytykseen. Ihan ajan kysymys vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile marketin halpislaseja auringossa. Jos näet hyvin niillä ja ei joudu siristelemään silmiään osta sellaiset. Suojele niitä naarmuilta kotelolla. Toimii yhtähyvin kuin jotkut kalliit.
Tämä ei pidä paikkaansa. Halpislaseja ei kannata ostaa, jos haluaa oikeasti suojella silmiä uv-säteilyltä. Kannattaa satsata kunnon linsseihin. Ray-banit ovat ihan ok, eivätkä edes överikalliita. Jos purjehtii tai hiihtää paljon, kannattaa hankkia polaroid-linssit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei pidä paikkaansa. Halpislaseja ei kannata ostaa, jos haluaa oikeasti suojella silmiä uv-säteilyltä. Kannattaa satsata kunnon linsseihin. Ray-banit ovat ihan ok, eivätkä edes överikalliita. Jos purjehtii tai hiihtää paljon, kannattaa hankkia polaroid-linssit.
Kyllä nykyään voi halvalla saada hyvätkin ei esim urheiluliikkeet myy mitään huonoja.
On ne minusta. Pitkäikäisimmät aurinkolasit mitä olen koskaan omistanut, vaikka olen pitänyt niitä määrällisesti enemmän kuin muita laseja.
mulla serengetit, liki 10v oli kalliit tuolloin 380e, mutta kyllä kelpaa vieläkin
Vierailija kirjoitti:
Kokelepa viedä ne markeitin lasit pihallle testiin... kiukkunen vartija tulee äkkiä perään. Mä oon mennyt vuosikymmenet markettilaseilla ja kaikissa on jotain vikaa, lähinnä istuvuudessa. Nyt sitten jouduin olosuhteiden pakosta optikkoliikkeeseen ja aikani kuluksi sovittelin aurinkolaseja. Ne oli ihan eri planeetalta ja kun myyjä lopuksi käänsi sangat oikeaan asentoon, niin voi unohtaa linssit nenällä. Vuosien varrella halpislaseihin on mennyt moninkertaisesti rahaa verrattuna näihin, joihin ekaa kertää eläessäni olin tyytyväinen kaupasta lähtiessäni.
No Raybanit tuli ostetteua, toivottavasti ovat pitkäikäiset.
Kahdet halvat(alle 20e) olen prismasta ostanut ja molemmat rikki kuukauden sisään. Onneksi sain palauttaa ja rahat takaisin. Halvalla vaan ei saa aina hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Aikalailla samaa kamaa alkaa kaikki olee, vaan logot ja hinnat vaihtelee.
Itellä on jotkut marketin kökkölasit ollu jo muutaman vuoden, edellisetkin markettilasit kesti muutaman vuoden kunnes linssien polarisoinnit kului pois.
Ei ne raybanit kestä esimerkiksi päälle istumista yhtään sen enempää kuin muutkaan lasit, mutta harmittavat kyllä moninkertaisesti halpoja laseja enempi kun unohtaa ne jonnekin.
Ei laseissa kuulu olla mitään kalvoja, jotka kuluu pois. Vahingoitat silmiäs tollasilla pilipalilinsseillä, jossa on jotain ihmeen tarraa päällä. Mun reiskoissa on lasilinssit. Vähä eri kaliiberia, kun sun markettilasit. Ja oon istunu päälle useamman kerran, aina oon saanu metallin oikaistua.
En osaa sanoa. Ne on olleet minulla vasta 30 vuotta.