Huutonetti ja tunnistautuminen ilmoituksen julkaisussa
Olin täyttämässä uutta myynti-ilmoitusta huutoon kun juuri ennen julkaisua lävähti yht'äkkiä ruudulle että pitäisi tunnistautua pankkitunnuksillla ennen julkaisua? Onko tämä joku uusi juttu kun ei ole ikinä ennen tullut eteen? Käytän sivustoa aktiivisesti ja en ole törmännyt vastaavaan aiemmin.
Ilmoituksen tekstin mukaan tunnistautumisessa välittyy mm. henkilötunnus ja en todellakaan ole valmis antamaan henkilötunnusta huutonetille. Menee jo liiallisuuksiin ja kun on jo vuosia (vuosikymmeniä) kauppaa siellä tehnyt, niin eiköhän pitäisi olla jo selvä kuka olen ja kuinka homma sujuu.
Saattaa olla, että siirryn kokonaan Torin puolelle jos tuo on pakollinen kuvio. Eivät ole edes mitenkään tiedottaneet asiasta,joten vaikuttaa epäilyttävältä. Onko muilla vastaavia kokemuksia viime päiviltä?
Kommentit (81)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eipä huudossa ole aivan hirveästi kauppa käynyt viime vuosina, mutta ei tälläinen muutos tilannetta ainakaan mitenkään helpota.
Riippuu mitä myy. Rätei ja lumpui tuskin kukaan ostaa, tai "osta heti" ilmoituksilla.
En myy rätei enkä lumpui.
Rätit ja lumput sikseen, mutta mitä vikaa on osta heti -ilmoituksissa? Mielummin ostan kohteen heti saman tien sopivalla hinnalla kuin arvon saanko sen ylipäätään ja joudunko korottamaan hintaa ja kyttäämään tuotetta (mielenkiinto lopahtaa yleensä äkkiä) viikkokaupalla.
Täysin sama kohtalo täällä tänään ja samaa myös mietin, että kylläpä paljon vaativat, jopa sitä henkilötunnusta, jota en todellakaan ole sinne antamassa, niin kuin en muuallekaan tai ainakaan kauppapaikkoihin. Eikä kyllä mullekkaa mitää ilmoitusta asiasta tullut, eikä mistään mitään tietoa asiasta ole etsinnästä huolimatta löytynyt. täytyy siis ehkä harkita sitä siirtymistä muualle ja vakavasti.
Sama tapahtui myös täällä tänään ja ihmettelen asiaa kovasti. Enkä myöskään mitää tietoa ole aiemmin saanut/nähnyt. Eikä nyt etsinnästä huolimatta mitään löydy.
Vierailija wrote:
Täysin sama kohtalo täällä tänään ja samaa myös mietin, että kylläpä paljon vaativat, jopa sitä henkilötunnusta, jota en todellakaan ole sinne antamassa, niin kuin en muuallekaan tai ainakaan kauppapaikkoihin. Eikä kyllä mullekkaa mitää ilmoitusta asiasta tullut, eikä mistään mitään tietoa asiasta ole etsinnästä huolimatta löytynyt. täytyy siis ehkä harkita sitä siirtymistä muualle ja vakavasti.
Viimeinkin vertaistukea, kiitos! "Mukava" tietää, että en ole ainoa.
Laittakaa tekin palautetta Huudolle. Ehkä tajuavat tarttua asiaan, jos riittävän moni nostaa sen esiin. Minä laitoin viestin tänään ihmetellen tätä yllätystä josta ei ole mitään tiedotettu. Ei edes sivuston "Huuto uudistuu" -osiossa. / AP
Vierailija wrote:
Sama tapahtui myös täällä tänään ja ihmettelen asiaa kovasti. Enkä myöskään mitää tietoa ole aiemmin saanut/nähnyt. Eikä nyt etsinnästä huolimatta mitään löydy.
Viimeinkin vertaistukea, kiitos! "Mukava" tietää, että en ole ainoa.
Laittakaa tekin palautetta Huudolle. Ehkä tajuavat tarttua asiaan, jos riittävän moni nostaa sen esiin. Minä laitoin viestin tänään ihmetellen tätä yllätystä josta ei ole mitään tiedotettu. Ei edes sivuston "Huuto uudistuu" -osiossa. / AP
Olen käyttänyt Huutista ostajana ja myyjänä aivan alkuajoista lähtien ja myös tunnistautunut. Huijauksia yritetään (ja tehdään) kuukausittain, jopa näille artikkeleille mitä itse myyn (arvo 0.50 - 20 e). Pelkkä ns. hyvä palaute ei todellakaan aina riitä. Maksuja ei näy, mutta lähetystä kiirehditään *heh*. Noloimpia huijauksia ovat vuoden sisällä "sairastuin rintasyöpään jne, traaginen tarina...).
Myyn tunnistautumattomille, sehän on selvä. Käytän Osta heti tai ehdota hintaa -toimintoa, joka sopiii omiin myytäviini (eli tingata voi, ainakin yrittää). Maksu tililleni ja postia lähtee heti maksun näkyessä. Silti tänäänkin tuossa listalla roikkuu kaksi ostajaa, jotka eivät ole ostojaan maksaneet. Toinen on saanut viimeisen kuukauden aikana runsaasti negaa ja poistettu käyttäjistä, toinen ei näemmä osaa käyttää sähköpostia eikä muutenkaan lue viestejään - tai haluaa vain ihan vähäsen huijata.
Pahimmillaan lähetysten arvo voi olla lähes 200 euroa, joten pidän tunnistautumista aivan hyvänä. Torilla sen sijaan jopa minua onnistuttiin huijaamaan ennen kuin Shipsted osti toiminnon. Eli ei Tori-kauppaa kuin tietyissä tuotteissa!
Laitoin palauttetta huutoon tänään asiasta. Henkilötunnuksen vaatiminen tässä kohden ei ole mitenkään perusteltua eikä sille ole lainmukaista perustetta. Laittakaa muutkin viestiä asiasta ja ilmaiskaa mielipiteenne.
Hakkeroinnit yms. yleistyvät koko ajan ja ihmiset ovat yhä skeptisempiä luovuttamaan henkilötietojaan mikä on ihan hyvä juttu. Mikä on huutonetin oikeus kerätä henkilötunnuksia ja minne ne säilötään ja minne ne päätyvät? Kyseenalaistakaa.
Vierailija wrote:
Olen käyttänyt Huutista ostajana ja myyjänä aivan alkuajoista lähtien ja myös tunnistautunut. Huijauksia yritetään (ja tehdään) kuukausittain, jopa näille artikkeleille mitä itse myyn (arvo 0.50 - 20 e). Pelkkä ns. hyvä palaute ei todellakaan aina riitä. Maksuja ei näy, mutta lähetystä kiirehditään *heh*. Noloimpia huijauksia ovat vuoden sisällä "sairastuin rintasyöpään jne, traaginen tarina...).
Myyn tunnistautumattomille, sehän on selvä. Käytän Osta heti tai ehdota hintaa -toimintoa, joka sopiii omiin myytäviini (eli tingata voi, ainakin yrittää). Maksu tililleni ja postia lähtee heti maksun näkyessä. Silti tänäänkin tuossa listalla roikkuu kaksi ostajaa, jotka eivät ole ostojaan maksaneet. Toinen on saanut viimeisen kuukauden aikana runsaasti negaa ja poistettu käyttäjistä, toinen ei näemmä osaa käyttää sähköpostia eikä muutenkaan lue viestejään - tai haluaa vain ihan vähäsen huijata.
Pahimmillaan lä
Minä myös olen jo yli kymmenen vuotta ainakin ollut käyttäjä ja koen loukkaavana, että henkilöllisyyttäni ruvetaan nyt kaikkien näiden vuosien jälkeen epäilemään. Ei tunnu kivalta. Ja tuo, että ei edes tiedoteta mitään asiasta on todella junttia.
En pääse kirjautumaan Huutonettiin. Vaaditaan salasanan vaihtoa. Onko muille tullut samaa ilmoitusta?
Vierailija wrote:
En pääse kirjautumaan Huutonettiin. Vaaditaan salasanan vaihtoa. Onko muille tullut samaa ilmoitusta?
No vaihda nyt se salasana, tai pyydä edunvalvojaasi vaihtamaan se. Ei se asia etene sillä että joka ketjuun laitat saman kysymyksen.
Vierailija wrote:
Minullekin tuli sama ilmoitus kun yritin äsken kirjautua huutonettiin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minullekin tuli sama ilmoitus kun yritin äsken kirjautua huutonettiin.
Sama täällä. Nyt tuntuu, että sivustolla on tosiaan joku häikkä toden teolla.
Vierailija wrote:
Kyttäysyhteiskunta 2.0
luulempa että osa "tunnistautuneista" on prepaid numerolla alkuaikoina tunnistautuneita
kukkarossa olleet "pennoset" taitaa jääda palauttamatta, mennä köyhälle Sanoma Oy:lle
Vierailija wrote: luulempa että osa "tunnistautuneista" on prepaid numerolla alkuaikoina tunnistautuneita
Silloin heihin voisi olla suoraan yhteydessä. Ei tarvitsisi vaivata kaikkia käyttäjiä.
Tunnistuskaan ei ole aukoton "turvakeino". Tälläkin palstalla on ketjuja aiheesta, että tunnistautunut myyjä on huijannut. Minulle palautteet (tuoreehkot sellaiset) ovat ehdottomasti varmin merkki käyttäjän rehellisyydestä. Ja lähtökohtaisesti valtaosa suomalaisista ON edelleen hyvin rehellistä väkeä. Tällä palstalla yritetään aina toitottaa muuta.