Laihdutin 10 kg, lopetin sokerin ja kovan rasvan syönnin, nyt kolesteroli
oli edelleen reilusti koholla ja noussut viime mittauksesta. Lääkäriaika toki varattuna, mutta huolestuttaa miksi ja mitä voin enää tehdä.
Kommentit (5)
Sinulla on sukurasitus, mene lääkäriin niin saat kolesterolilääkityksen. Itsekin tein ruokaremontin, putosi vain 0,5. Lääkäri sanoi, että ruokavaliolla kolesteroli putoaa juuri vain tuon 0,5. Minuakin masensi, että tein toimia mutta kolesteroli ei vain pudonnut. Olen vaihdevuosi-ikäinen ja nyt syön kolesterolilääkettä, toki jatkan ruokavaliota samaan malliin niinkuin ennenkin. Minulla hyvä kolesteroli oli hyvä, lääkäri sanoi.
Funktionaalisella puolella on tuosta kolesterolista enemmän tietoa. Vahva suositus.
Itse tutkisin onko Apoe4 geeniä. jolloin kolesteroli nousee yhdestä kananmunastakin. Tämäkin tieto Funktionaaliselta lääkäriltä, ihan oikealta lääkäriltä siis.
Korkea kolesteroli voi olla geeneissä, jolloin et oikein voi tehdä mitään. Suolaan ja kananmunien syöntiin kannattaa kiinnittää yhä huomiota, mutta luultavasti vasta lääkitys auttaa kunnolla.
Mitä täällä suolasta höpistään? Liittyy verenpaineeseen eikä kolesteroliin.
entäs suola?