Onko sulla aina tuoremehua jääkaapissa?
Kommentit (61)
Tuoremehut yhä kalliita vaikka maailmanmarkkinahinnat ollut jo yli vuoden laskussa. Ei tosiaan tee mieliostaa 4e litra hinnalla. Syön mielummin hedelmiä semmoisenaan ja siitä saa kuitujakin.
Olin 6v kun mutsi syötti/juotti pikkuveljelle tuttipullosta sokerivettä ja kotona keitettyä mustikkakeittoa joka oli käsittääkseni runsaasti sokeroitua. Veljelle puhkesi hampaita jotka olivat osittain mustia tynkiä (en tiedä olivatko mätiäkin). Muistan sen kauhun ja pelästyksen mutsin taholta, kun huomasi mitä oli saanut aikaan. Nykyisin siitä taitaisi saada jo pahoinpitely syytteen.
"Mä syön appelsiinini mieluummin tuoreina hedelminä."
Minä en taas syö appelsiineja juuri koskaan, joten mehu on ihan hyvä vaihtoehto.
Ei, se on semmoinen samanlainen satunnainen herkku kuin karkit
Syön paljon hedelmiä, mutta tuoremehuja en juo. Yleensäkin kaikki makeat juomat jäävät ostamatta. En juo myöskään kivennäisvesiä, mehuja, limuja, energiajuomia enkä alkoholia. Vesi riittää janojuomaksi ja hampaat kiittää.
No eipä oo. Jos joskus mehua ostan, lapset juo sen nopeasti loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ihan turhia kaloreita ja sokeria
no just sen takia monesti on, että saisin edes jostain energiaa kun olen huono syömään.
On usein appelsiinituoremehua. Greippimehua kaipaan, mutta en enää koskaan voi käyttää. Greippiä ei voi syödä/juoda jos käyttää mitään lääkkeitä, koska se muuttaa lääkeaineiden vaikutuksia elimistössä. Vaikutus voi kestää kaksi vuorokautta. Jostain pitää elämässä luopua.
En juo mehuja enkä limuja. Juon kahvia, maitoa ja vettä.
Koittakaa nyt jo päättää. Saako tuoremehuja siis juoda vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa nyt jo päättää. Saako tuoremehuja siis juoda vai ei?
Sä saat juoda ihan mitä sä haluat. Niin mäkin teen.
Hammaslääkäri sanoi jossain lehdessä, että tuoremehu vie kiilteen hampaista, siksi en juo.
Ei ole oikein koskaan. Joskus tosi harvoin ostan jonkun annospullon tai sitten kirsikkamehua ihan vain maun vuoksi. Muuten en oikein ymmärrä mehujen pointtia.
Ei ole.
Mutta mehustuskone jolla voin tehdä terveellisempää vihermehua
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäri sanoi jossain lehdessä, että tuoremehu vie kiilteen hampaista, siksi en juo.
Ei multa ainakaan ole vienyt, ei pidä harjata hampaita pian mehua juotuaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos juo aamupalan yhteydessä lasin appelsiinituoremehua, ei taida kiilteet hävitä minnekään. Ei sitä tarvitse vähän väliä lipittää.
Vierailija kirjoitti:
Tuoremehut yhä kalliita vaikka maailmanmarkkinahinnat ollut jo yli vuoden laskussa. Ei tosiaan tee mieliostaa 4e litra hinnalla. Syön mielummin hedelmiä semmoisenaan ja siitä saa kuitujakin.
Noin 2,90€ maksaa juomani Tropic täysappelsiinimehu.
Juon mehua todella harvoin, meillä ostetaan ehkä 3 litraa mehua puolessa vuodessa; kuten joku tuossa sanoikin, liikaa turhia kaloreita ja sokeria, muttei riittävästi kokonaisten hedelmien kuituja tms. Enkä itse niin tykkääkään makeista juomista. Syön sen sijaan hedelmiä melko paljon.
On aina appelsiini- tai omenamehua, joissa C-vitamiinia. Aamulla juon vedellä laimennettuna. Edullisimmat mehutkin kelpaavat, kuten K-menu tms. Nyt talvella olen puristanut välillä appelsiineja varsinaiseksi tuoremehuksi.