Kitka vai nastarenkaat?
Onko sinun autossasi talvella kitka vai nastarenkaat?
Kommentit (69)
Kitkat toimii loistavasti täällä vilkkaasti liikennöidyssä etelä-Suomessa jossa tiet on enimmäkseen sulia. Heittämällä parhaat renkaat ikinä.
Vierailija wrote:
Kitkat toimii loistavasti täällä vilkkaasti liikennöidyssä etelä-Suomessa jossa tiet on enimmäkseen sulia. Heittämällä parhaat renkaat ikinä.
Kitkat on parhaat lumisessa Lapissa. Jäisessä ja vähälumisessa Etelä-Suomessa toimii parhaiten nastat.
Täällä pohjosemmassa kainuun seudulla nastarenkaat absolutely.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kitkat toimii loistavasti täällä vilkkaasti liikennöidyssä etelä-Suomessa jossa tiet on enimmäkseen sulia. Heittämällä parhaat renkaat ikinä.
Kitkat on parhaat lumisessa Lapissa. Jäisessä ja vähälumisessa Etelä-Suomessa toimii parhaiten nastat.
Etelässä ruiskutaan suolaa heti kun lumihiutale näkyy. Täällä ei tee nastoilla muuta kuin kuluttaa tietä.
Jäävi koska mulla on autooni molemmat.
En ole vuosiin kuunnellut nastojen ropinaa enkä aio enää alkaa kuunnella. Ajeltu on niin etelässä kuin pohjoisessakin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kitkat toimii loistavasti täällä vilkkaasti liikennöidyssä etelä-Suomessa jossa tiet on enimmäkseen sulia. Heittämällä parhaat renkaat ikinä.
Kitkat on parhaat lumisessa Lapissa. Jäisessä ja vähälumisessa Etelä-Suomessa toimii parhaiten nastat.
Etelässä ruiskutaan suolaa heti kun lumihiutale näkyy. Täällä ei tee nastoilla muuta kuin kuluttaa tietä.
Etelässä kuitenkin useammin kitkarenkaille hankalia nollakelejä vesijäineen. Sikäli aiempi kirjoittaja ihan oikeassa että kitkat parhaimmillaan pohjoisessa. Kuiva pakkasjäähän ei ole liukas ja kovilla pakkasilla kitka pitää jopa nastoja paremmin peilijääläkin.
Nykykitkat on kyllä sen verran päteviä varsinkin suht uuden auton alla, että ei nastojen käytölle ole arkikäytössä mitään järkiperustetta enää oikein missään päin Suomea. 20 vuotta sitten tilanne oli vielä toinen ja menneisyyteen moni nastojen puolestapuhuja tuntuukin takertuvan.
Continental VikingContact 7. Älyttömän hyvät kitkat. Auto menee myös jäistä ylämäkeä helposti noilla.
Itselläni oli Saksalaiset kitkarenkaat, ei olut pitoa lumella eikä jäällä.
Vierailija wrote:
Itselläni oli Saksalaiset kitkarenkaat, ei olut pitoa lumella eikä jäällä.
Ei sikäläisiä "talvirenkaita" ole oikeaan talveen tarkoitettukkaan.
Vierailija wrote:
Itselläni oli Saksalaiset kitkarenkaat, ei olut pitoa lumella eikä jäällä.
Ei niitä keskieurooppalaisia ympärivuoden-renkaita ole tarkoitettu pohjolan talveen
Siellä lapissa käy nykyään myös ilmastonmuutoksen johdosta suojan puolella,mutta hiekotusauto ei käy koskaan,koska se on kallista.Ei ikinä ilman nastoja lappiin.
Vierailija wrote:
Lumelle kitka ja jäälle nasta.
Vaihdatko renkaita kesken matkan vai ainoastaan aamuisin säätilanteen mukaan?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itselläni oli Saksalaiset kitkarenkaat, ei olut pitoa lumella eikä jäällä.
Ei sikäläisiä "talvirenkaita" ole oikeaan talveen tarkoitettukkaan.
Myin ne työkaverin vaimolle kesärenkaiksi, kehui että parhaimmat renkaat mitä hänellä on koskaan ollut.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kitkat toimii loistavasti täällä vilkkaasti liikennöidyssä etelä-Suomessa jossa tiet on enimmäkseen sulia. Heittämällä parhaat renkaat ikinä.
Kitkat on parhaat lumisessa Lapissa. Jäisessä ja vähälumisessa Etelä-Suomessa toimii parhaiten nastat.
Etelässä ruiskutaan suolaa heti kun lumihiutale näkyy. Täällä ei tee nastoilla muuta kuin kuluttaa tietä.
Etelässä kuitenkin useammin kitkarenkaille hankalia nollakelejä vesijäineen. Sikäli aiempi kirjoittaja ihan oikeassa että kitkat parhaimmillaan pohjoisessa. Kuiva pakkasjäähän ei ole liukas ja kovilla pakkasilla kitka pitää jopa nastoja paremmin peilijääläkin.
Nykykitkat on kyllä sen verran päteviä varsinkin suht uuden auton alla, että ei nastojen käytölle ole arkik
Liekö tuo hankalavesikeli-hommakaan enää paikkaansa pitävä. Siellä on jäätä enemmän ja pidempään nollakeleillä mihin kertyy enemmän polannetta, eli pohjoiseen. Musta jää tilanteita voipi olla etelässä enemmän.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itselläni oli Saksalaiset kitkarenkaat, ei olut pitoa lumella eikä jäällä.
Ei sikäläisiä "talvirenkaita" ole oikeaan talveen tarkoitettukkaan.
Myin ne työkaverin vaimolle kesärenkaiksi, kehui että parhaimmat renkaat mitä hänellä on koskaan ollut.
ostin juuri uudet Nokian kitkat sähköautoon. Huomattavasti hiljaisemmat kuin mitä kesärenkaat olivat. Tekisi mieli ajaa näillä läpi vuoden, mutta taitaa kulua kesällä liian sukkelasti.
Nastoilla pääsee pahemmin jumiin paikkoihin jonne kitkoilla ei pääse.
Lumelle kitka ja jäälle nasta.