Missä töissä/ammateissa te introvertit viihdytte?
Kommentit (31)
Introverttiydellä ei ole mitään tekemistä ammatin kanssa eikä sosiaalisten taitojen kanssa.
Vierailija wrote:
Introverttiydellä ei ole mitään tekemistä ammatin kanssa eikä sosiaalisten taitojen kanssa.
Tiedän, että ei vaikuta sosiaalisiin taitoihin, enkä sellaisesta puhunutkaan, mutta uskoisin, että introvertit eivät yleensä viihdy pidempään sellaisessa työssä, jossa joutuu olemaan jatkuvasti tekemisissä muiden kanssa.
ap
En missään. Ihan p3rseestä koko touhu.
Missä tahansa paitsi asiakaspalvelutyössä. Nyt olen metallipajassa eikä tääll kauheasti tarvitse jutella kun kuulosuojaimet kaikilla päässä. Tauoilla nykyään kaikki selaa vain puhelintaan.
Ei töissä ole tarkoitus viihtyä. Se hoidetaan sitten vapaa-ajalla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tiedän, että ei vaikuta sosiaalisiin taitoihin, enkä sellaisesta puhunutkaan, mutta uskoisin, että introvertit eivät yleensä viihdy pidempään sellaisessa työssä, jossa joutuu olemaan jatkuvasti tekemisissä muiden kanssa.
ap
Täysin typerä ilman mitään pohjaa oleva yleistys.
Olen tutkija. Mieluummin olisin vapaaherra/rouva.
Kirjanpito- ja reskontrahommissa viihdyn parhaiten. Introverttinä voin tehdä tätä myös etänä. Ihmiset ei häritse turhia. Numeroiden luotettavuus luo turvallisuuden tunnetta. Kun kaikki täsmää, työ on tehty mallikkaasti.
Numerot eivät valehtele, ihmiset taas .. niin no ..
Hassu yleistys että introvertit jotenkin vihaa ihmisiä. Monet introvertit on tosi sosiaalisia ja viihtyy seurassa, heillä vaan se oman akun lataaminen tapahtuu sitten omalla ajalla vs. ekstrovertit, jotka lataa akkuja siinä sosiaalisen tilanteen aikana. Ei siinä ihmisten seurassa viihtymisestä ole kyse.
Vierailija wrote:
Missä tahansa paitsi asiakaspalvelutyössä. Nyt olen metallipajassa eikä tääll kauheasti tarvitse jutella kun kuulosuojaimet kaikilla päässä. Tauoilla nykyään kaikki selaa vain puhelintaan.
Nyt kaikki syrjäytyneet av-mammat metalliverstaisiin töihin.
Vierailija wrote:
Hassu yleistys että introvertit jotenkin vihaa ihmisiä. Monet introvertit on tosi sosiaalisia ja viihtyy seurassa, heillä vaan se oman akun lataaminen tapahtuu sitten omalla ajalla vs. ekstrovertit, jotka lataa akkuja siinä sosiaalisen tilanteen aikana. Ei siinä ihmisten seurassa viihtymisestä ole kyse.
En mielestäni vihaamisesta ole puhunutkaan. Voi pitää ihmisistä, mutta ei jaksa niitä ympärillään alvariinsa, eikä välttämättä halua kaikkea vapaa-aikaansa käyttää palautumiseen vaan vapaa-ajanviettoon.
Vierailija wrote:
Ei olekkaan, mutta ainakin itse olen tehnyt sekä fyysisesti kevyttä sosiaalista että fyysisesti raskasta epäsosiaalista työtä. Ensimmäisen työpäivien jälkeen ei jaksanut tehdä muuta kuin maata sohvalla, jälkimmäisen jälkeen taas pystyi tekemään kaikkea. Ei kyse ole sosiaalisista taidoista vaan sosiaalisten tilanteiden (henkisestä) kuormittuvuudesta.
-eri
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En mielestäni vihaamisesta ole puhunutkaan. Voi pitää ihmisistä, mutta ei jaksa niitä ympärillään alvariinsa, eikä välttämättä halua kaikkea vapaa-aikaansa käyttää palautumiseen vaan vapaa-ajanviettoon.
Mulla se töissä ihmisten kanssa oleminen ei tunnu sosiaaliselta tilanteelta vaan työltä siinä missä vaikka joku toimistohomma, en koe sitä erityisen kuormittavana. Mutta tosiaan jos sun kokemus on tuo niin se on varmasti ihan yhtä totta, yksilöitä ollaan kaikki. Varmasti on niitäkin joille on tosi kuormittavaa pitää sitä sosiaalista roolia yllä 8 tuntia päivässä sen sijaan että vaikka tekisi jotain excel-hommia.
On siinä mielessä, että jos ihmisten seura ja häly kuluttaa energiaa, sellainen työ on raskasta, jossa joutuu koko ajan intensiivisesti olemaan ihmisten kanssa tekemisissä.
Vierailija wrote:
Ei töissä ole tarkoitus viihtyä. Se hoidetaan sitten vapaa-ajalla.
Jos tuhlaan elämästäni 8 tuntia päivässä, viitenä päivänä viikossa vuosikausia, todellakin haluan viihtyä myös töissä.
Vierailija wrote:
Kirjanpito- ja reskontrahommissa viihdyn parhaiten. Introverttinä voin tehdä tätä myös etänä. Ihmiset ei häritse turhia. Numeroiden luotettavuus luo turvallisuuden tunnetta. Kun kaikki täsmää, työ on tehty mallikkaasti.
Numerot eivät valehtele, ihmiset taas .. niin no ..
Melkein kuin mun suusta...tai eikun ihan kuin mun suusta.
Arvasin että tähän keskusteluun löytää suurimmaksi osaksi pelkät pätijät.
Oon sairaanhoitaja ja viihdyn hyvin. Tosin en välttämättä oo ihan täysi introvertti.