Miksi astianpesukonetta pidetään nykyään pakollisena?
Kommentit (26)
Vierailija wrote:
Miksi pitäisi tekemällä tehden hoitaa kaikki kotityöt käsin? Kyllä tässä maailmassa riittää puuhaa ja paljon pitää kuitenkin tehdä itse, vaikka olisikin muutama kodinkone.
En nyt äkkiseltään keksi miten se työn määrä olisi 50v takaisesta niin kauheasti lisääntynyt, kyllä siinä vaan vauvapalstalla taidetaan makoilla kun koneet hoitaa hommat.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pakollinenhan se nyt ei ole, mutta paljonhan niitä nykyään asunnoissa on. Käsintiskaaminen kuluttaa enemmän energiaa (siis sähköä ja vettä) kun konetiskaaminen.
Millähän sähkötiskiharjalla mahdat tiskata käsin?
Älä mua usko, uskotko vaikka Tieteen kuvalehteä ennemmin? https://tieku.fi/teknologia/energia/kiista-mika-saastaa-enemman-energia…, eikä tämä ole edes ainoa tutkimus, jossa tämä on todettu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:Vierailija wrote:
Pakollinenhan se nyt ei ole, mutta paljonhan niitä nykyään asunnoissa on. Käsintiskaaminen kuluttaa enemmän energiaa (siis sähköä ja vettä) kun konetiskaaminen.
Millähän sähkötiskiharjalla mahdat tiskata käsin?
Älä mua usko, uskotko vaikka Tieteen kuvalehteä ennemmin? https://tieku.fi/teknologia/energia/kiista-mika-saastaa-enemman-energia…, eikä tämä ole edes ainoa tutkimus, jossa tämä on todettu.
Myös Tieteen kuvalehteen kannattaa suhtautua vähän epäileväisesti.
Tieteen kuvalehdessä oli artikkeli koirien eliniän suhteuttamisesta ihmisten elinikään, ja laskukaava asiaan. 29-vuotiaana kuolleen Bluey-paimenkoiran ikä vastasi kuulemma 85-vuotiasta ihmistä. Tämä väitehän on aivan käsittämätön! Aika paljon on yli 85-vuotiaita ihmisiä, mutta vain yksi koira on todistettavasti elänyt vanhemmaksi kuis Bluey. Pistää miettimään mikä on julkaistujen juttujen todenperäisyys ylipäänsä.
Eiköhän tähänkin asiaan vaikuta huushollin koko.
Asun yksin eikä minulla ole koskaan ollut astianpesukonetta. Tiskaan käsin kerran päivässä muutamat astiat ja pari kissankuppia. Siihen ei montaa minuuttia mene. Kun teen ruokaa, tiskaan ruuanvalmistusastioita samalla, kun teen ruokaa hellalla tai uuni lämpiää.
Olen miettinyt, kuinkahan kauan minun pitäisi säilyttää likaisia ja haisevia astioita ennen kuin kone tulee täyteen. Ei kai konetta kannattaisi pyörittää muutaman astian takia.
Tottakai asia olisi eri, jos eläisin esim. neljän hengen taloudessa. Siis mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Eikä tähänkään asiaan aivan näin ärhäkästi tarvitsisi suhtautua kuin näissä kommenteissa on suhtauduttu
Eli se on nykyaikainen mukavuus joka nyt vain "kuuluu asiaan"?