Kuinka nostaa painoa?
Painoindeksi 17.30. Sairauksia ei ole, mutta paino ei myöskään nouse. Olen käynyt ravitsemusterapeutilla ja lääkärissä poislukemassa mahdolliset sairaudet. Paino ei nouse.
Kommentit (21)
Vierailija wrote:
Jos paino ei nouse huolimatta terveellisistä elämäntavoista ja ravitsemuksesta, se voi olla monimutkaisempi ongelma. Tässä joitakin mahdollisia syitä ja seuraavia askeleita:
1. Metaboliset tekijät: Joillakin ihmisillä voi olla nopeampi aineenvaihdunta, mikä tekee painon lisäämisestä haastavampaa. Lääkäri voi arvioida metabolisia tekijöitä.
2. Psykologiset tekijät: Stressi, ahdistus tai syömishäiriöt voivat vaikuttaa painoon. Terapeutin apu voi auttaa näiden tekijöiden käsittelyssä.
3. Ruuansulatusongelmat: Ruuansulatushäiriöt voivat haitata ravintoaineiden imeytymistä. Lääkäri voi auttaa diagnosoimaan ja hoitamaan tällaisia ongelmia.
4. Endokriiniset häiriöt: Kilpirauhasen tai hormonaaliset häiriöt voivat vaikuttaa painoon. Lääkäri voi suorittaa asianmukaiset testit.
5. Lääkkeet: Jotkut lääkkeet voivat vaikuttaa ruokahaluun tai aineenvaihduntaan. Keskustele lääkärisi kanssa mahdollisista
Olen nyt jonossa HUS:iin. -Ap
Ala kasvattaa lihasta. Joillekin ihmisille on mahdotonta kerryttää kehoonsa rasvaa. Kunnon salitreeni ja ruokavalio, ei mitään karkin mässyttämistä.
Tangosta kiinni ja painot ylös tai vaihtoehtoisesti kuulan kahvasta kiinni ja kuula kohti taivasta.
Näin se paino nousee.
Mulla sama, joten en osaa auttaa.
Ihmettelijöille haluaisin sanoa, että probleema mulla on se, että jos / kun syön lisää, käyn vaan entistä(kin) enemmän gagalla.
Vähän sama kuin minä sanoisin teille, että miksi ette vaan käy enemmän gagalla niin pysyisitte laihoina. Me ollaan niin erilaisia kaikki. Voin vaikuttaa siihen, mitä suuhuni laitan, mutta en voi vaikuttaa siihen, mitä sille ruoalle sitten käy.
Vierailija wrote:
Ihmettelijöille haluaisin sanoa, että probleema mulla on se, että jos / kun syön lisää, käyn vaan entistä(kin) enemmän gagalla.
Vähän sama kuin minä sanoisin teille, että miksi ette vaan käy enemmän gagalla niin pysyisitte laihoina. Me ollaan niin erilaisia kaikki. Voin vaikuttaa siihen, mitä suuhuni laitan, mutta en voi vaikuttaa siihen, mitä sille ruoalle sitten käy.
Käytkö salilla vai ainoastaan kakalla?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Salilla käynyt jaksottain, aina "laihoin tuloksin", ehheheh. Tiedän, että salilla olisi fiksua käydä, ainakin yleisesti terveyden takia, vaikkei paino nousisikaan. Mutta on se p!run tylsää jos tulos on +1,5 kg. Tarvitsisin varmaan jonkin kehonrakentajan ruokavalion, mutta tässä kohtaa tekee aina mieli muistuttaa, että olen kuitenkin tavallinen suht köyhä ihminen omine maallisine kiireineni ja ajallisine rajoitteineni. Sen ruokaremontin pitäisi olla jotenkin realistista. Voin kumota kurkkuuni x desiä "voimaruokaa" päivässä, mutta en voi olla joka välissä tankkaamassa ja laskemassa kaloreita. Normi kotiruokailu ei tunnu riittävän, ja kukaan ei sponssaa fitness-elämää mulle.
ei ap
Mun täytyy liikkua, että saan syötyä tarpeeksi. Jos en liiku, ruokahalu on huono eikä tule nälkäkään, jolloin syöminen ei ole kovin kummoista.
Oon tullut siihen tulokseen, että monien asioiden pitää olla kohdallaan. Tärkein on tuo liikunta, mutta toki pitää olla myös terveenä eikä saa olla liian kuumaa yms.
Viikonloppuna ulkoilin tuolla sopivan kirpeässä ilmassa eikä aikoihin ole ollut yhtä hyvää ruokahalua ja kunnon nälkää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Salilla käynyt jaksottain, aina "laihoin tuloksin", ehheheh. Tiedän, että salilla olisi fiksua käydä, ainakin yleisesti terveyden takia, vaikkei paino nousisikaan. Mutta on se p!run tylsää jos tulos on +1,5 kg. Tarvitsisin varmaan jonkin kehonrakentajan ruokavalion, mutta tässä kohtaa tekee aina mieli muistuttaa, että olen kuitenkin tavallinen suht köyh
Juujuu. Kananmunat, rahka, riisi ja pasta onkin ihan älyttömän kalliita.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Salilla käynyt jaksottain, aina "laihoin tuloksin", ehheheh. Tiedän, että salilla olisi fiksua käydä, ainakin yleisesti terveyden takia, vaikkei paino nousisikaan. Mutta on se p!run tylsää jos tulos on +1,5 kg. Tarvitsisin varmaan jonkin kehonrakentajan ruokavalion, mutta tässä kohtaa tekee aina mieli muistu
Hohhoijaa, ei tässä mikään riisin kilohinta ollut se pointti, vaan elämäntapa. Ja riisi ja pasta - oletko nyt ihan tosissasi? Eikö se ole 100 % pelkkää höttöä?
Ongelma on myös se, että aina silloin harvoin kun olen kysynyt ruokavalioneuvoa joltakin alan tuntijalta, että kerro nyt, mitä taikajuomaa / ruokaa mun pitää rahdata laatikkokaupalla kaupasta ja kaataa kurkustani alas, niin mulle vastataan jotenkin kryptisesti, että "ei ole oikotietä, pitää vaan syödä monipuolisesti". Aha. Mullahan onkin koko päivä aikaa ajatella vain ruokavaliotani ja sen koostumusta. Not.
"Hohhoijaa, ei tässä mikään riisin kilohinta ollut se pointti, vaan elämäntapa. Ja riisi ja pasta - oletko nyt ihan tosissasi? Eikö se ole 100 % pelkkää höttöä?"
Riisi ja pasta ei ole pelkkää höttöä, vaan puhdasta energiaa, jota tarvitaan lihasten kasvatukseen. Nyt ymmärrän miksi sinä olet rimpula ja minä en enää ole.
Sun pitää syödä itsesi joka kerta vähän ähkyyn. Ei kylläiseksi vaan vähän sen yli. Paino alkaa nousta hiljalleen.
Vierailija wrote:
"Hohhoijaa, ei tässä mikään riisin kilohinta ollut se pointti, vaan elämäntapa. Ja riisi ja pasta - oletko nyt ihan tosissasi? Eikö se ole 100 % pelkkää höttöä?"
Riisi ja pasta ei ole pelkkää höttöä, vaan puhdasta energiaa, jota tarvitaan lihasten kasvatukseen. Nyt ymmärrän miksi sinä olet rimpula ja minä en enää ole.
Minun pitää oikeasti kiittää sinua. Miksi *** kukaan ei ole sanonut tätä suoraan aikaisemmin? Tiedän, että lihasten kasvaminen vaatii energiaa, mutta kukaan ei ole kertonut, että riisi ja pasta ovat aivan ok. Minä voin totta tosiaan alkaa käyttää niitä ruokavaliossani nykyistä enemmän.
Syö vähemmän, meet säästöliekille ja lihot.
Valvo , unettomuus lihottaa, ja stressi. Ja ikä.
T.voimis
Punttisalilla nousee rauta ja samala sitten omakin paino kun lihasmassa kertyy.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Salilla käynyt jaksottain, aina "laihoin tuloksin", ehheheh. Tiedän, että salilla olisi fiksua käydä, ainakin yleisesti terveyden takia, vaikkei paino nousisikaan. Mutta on se p!run tylsää jos tulos on +1,5 kg. Tarvitsisin varmaan jonkin kehonrakentajan ruokavalion, mutta tässä kohtaa tekee aina mieli muistuttaa, että olen kuitenkin tavallinen suht köyh
No ei ne lihakset kasva nopeesti, käy muutama vuosi niin alkaa oleen jo jotain,jos kunnolla jumppaa ja syö.
Joillain on pirun vilkas aineenvaihdunta ja siksi paino on vaikea saada nousuun. Itse olen niitä joilla ei ole joten välillä saa olla varuillaan ettei kiloja tule lisää.
Jos paino ei nouse huolimatta terveellisistä elämäntavoista ja ravitsemuksesta, se voi olla monimutkaisempi ongelma. Tässä joitakin mahdollisia syitä ja seuraavia askeleita:
1. Metaboliset tekijät: Joillakin ihmisillä voi olla nopeampi aineenvaihdunta, mikä tekee painon lisäämisestä haastavampaa. Lääkäri voi arvioida metabolisia tekijöitä.
2. Psykologiset tekijät: Stressi, ahdistus tai syömishäiriöt voivat vaikuttaa painoon. Terapeutin apu voi auttaa näiden tekijöiden käsittelyssä.
3. Ruuansulatusongelmat: Ruuansulatushäiriöt voivat haitata ravintoaineiden imeytymistä. Lääkäri voi auttaa diagnosoimaan ja hoitamaan tällaisia ongelmia.
4. Endokriiniset häiriöt: Kilpirauhasen tai hormonaaliset häiriöt voivat vaikuttaa painoon. Lääkäri voi suorittaa asianmukaiset testit.
5. Lääkkeet: Jotkut lääkkeet voivat vaikuttaa ruokahaluun tai aineenvaihduntaan. Keskustele lääkärisi kanssa mahdollisista lääkevaikutuksista.
On tärkeää jatkaa yhteydenpitoa lääkärin ja mahdollisten erikoislääkäreiden kanssa, jotta voidaan tunnistaa mahdolliset syyt painon nousun vaikeudelle ja laatia hoitosuunnitelma. Yksilöllinen hoito on tärkeää tällaisissa tilanteissa.
ChatGPT