Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinua kohdeltiin työpaikalla huonosti, kun olit nuori tai nuori aikuinen? -peukutusketju

Vierailija
24.10.2023 |

Eiköhän suurimmalla osalla ole kokemusta huonosta kohtelusta työelämän alkupuolelta. Jaetaan kokemuksia tänne. Yksi asia per viesti. Peukku ylös = minustakin tämä on huonoa kohtelua. Peukku alas = mitä ikävää tässä kohtelussa on?

Olin useamman vuoden töissä eräässä melko pienehkössä työpaikassa. Kesälomat pidettiin lähes poikkeuksetta kesäkuussa ja heinäkuussa, pari työntekijää halusi lomailla vielä elokuun puolella. Minut painostettiin pitämään kesälomani kahdessa osassa: pari viikkoa toukokuussa ja pari viikkoa elokuun lopussa. Viimeisenä kesänä esimies yritti puhua minut suostumaan pitämään kesälomani joko kokonaan toukokuussa tai syyskuussa. Sanoin, etten halua, kun ei kukaan muukaan joudu lomailemaan tuolloin. Sain lopulta kesäloman suurimmaksi osaksi elokuulle, mutta osan jouduin viettämään syyskuussa. Ei ole ollut ikävä tuota työpaikkaa, jossa nuorena olin aina huonommassa asemassa kuin pidempään töissä olleet.

Ap

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kutsuttiin tytöksi (olin 25 v) 

Minua kutsuttiin vanhempien naisten toimesta tytteliksi. Olin 38v. Ei todellakaan nykyinen työpaikka, nykyisessä paikassani ei tytötellä ketään. 

Tosin ei tuo nyt ole pahinta mitä olen työelämässä kokenut. Mutta ehkä nää että laitettu siivoamaan eri juttuja vain siksi kun olin nuori nainen. Saman ikäiset pojat olivat tupakilla samaan aikaan!

Vierailija
42/45 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa töissä 18-vuotiaana. Lomatoiveet menivät aina nokkimisjärjestyksessä, pomon "sisäpiiri" sai sattumalta lomansa sellaisenaan läpi kun meille jäi jämäpäiviä ja -viikkoja jos uskalsi pyytää samoja aikoja vapaaksi kuin joku siellä 20 vuotta ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nykynäkemyksen ja milensäpahoittajien mielestä on ollut vaikka mitä, mutta enpä itse ole sitä kokenut mitenkään erityisenä, kaikki hommat on kelvannut eikä minua haittaa vaikka tytöksi on kutsuttu, saa kutsua edelleenkin :)

Vierailija
44/45 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin vakavasti kolmekymppisenä pysyvään sairauteen, jota ei juuri koskaan tule noin nuorena. Töissä tätä oli todella vaikea ymmärtää. Ihmeteltiin, koska tulen terveeksi ja alan taas paahtaa täysillä töissä. Sairauden myötä en enää jaksanut tehdä ylitöitä, eikä rehellisesti sanottuna enää huvittanut, kun prioriteetit menivät uusiksi.

Sairauteeni suhtauduttiin töissä pääasiassa penseästi. Sairaus ei ollut omaa syytäni, vaan täysin huonoa tuuria. En siis olisi voinut estää sairauden puhkeamista (ei ollut mitään sukurasitettakaan). Ei tuntunut kivalta itse sairaudesta järkyttyneenä kuunnella sitä työyhteisöstä tulevaa valitusta, kun heitä ärsytti sairastumiseni. Osan mielestä en tietenkään edes ollut sairas, kun sairaus ei juuri näkynyt ulospäin. Yksi tosin ihmetteli hiustenlähtöäni, mutta meni hiljaiseksi kun kerroin sen johtuvan sytostaateista.

Vierailija
45/45 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytettiin siitä, että tulin työkaverin ahdistelemaksi.

Tätä ei kuulemma olisi tapahtunut, jos olisin itse käyttäytynyt eri tavalla. Ongelma oli, että olin työpaikalla ihmisille ystävällinen, hymyilin ja vitsailin. Eräs mies sitten tulkitsi tämän kiinnostukseksi ja ahdisteli niin, että jouduin lopulta hankkimaan turvakiellon ja vaihtamaan työpaikkaa. Ahdistelu oli kuulemma omaa syytäni, kun olin omalla käytökselläni siihen miestä rohkaissut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi