Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan tämän masennuksen paholaisen irti minusta. Miten sen teen!!!? Luon vaikka itseni kokonaan uudelleen.

Vierailija
23.10.2023 |

Haluan sen ihan oikeasti pois. En jaksa jäädä sen alle koko ajan enemmän ja enemmän, vuodesta toiseen mätänemään. En kestä sitä, en siedä sitä.

Haluan nousta ja kukistaa sen. En halua sen pilaavan elämääni yhtään enempää. Haluan siitä lopullisesti eroon. 

Kysynpähän vain, mitä minä itselleni teen? Pakotan olemaan syömättä sokeria, pakotan liikkumaan, aion vaikka väkisin nauraa ja tehdä mitä haluan. En kestä tätä. Oikeasti haluaisin muuttaa koko identiteettini. Vaikka olla ihan joku muu ihminen vuoden päästä. Haluan tästä eroon. Muutan vaikka jonnekin (vaikka rahaa ei ole). 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko oot kärsinyt?

Vierailija
2/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole masennusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni. Tiedostat itse mistä se johtuu ja kukaan muu ei sitä puolestasi tee. Sit pitää vain toimia. 

Vierailija
4/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ihan liikaa energiaa ja halua, jotta kysymys olisi masennuksesta.

Vierailija
5/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämäti lähe koskaa, mut kannattaa tosiaan luoda itelle rutiinit vetää ittensä maholisimman paljon kaikesta negatiivisesta irti, lopeta kaikki valtamedian lukeminen yms roska millä ei oo oikeasti mitään väliä. Syö terveellisesti, liiku yms

Mikä tärkeintä, ymmärrä sitä sun olotilaa ja mistä se johtuu, mee niihin juurisyihin, jos sulla on jotain traumaa menneisyydestä, pura ne solmut ja käsittele ne. Se ei oo helppoo mutta jos sitä ei tee niin ne seuraa aina ja tulee sillon tällön esille, vaikka masennuksesta olisitki parantunu. 

Kuuntele äänikirjoja mitkä käsittelee ihmisen mieltä, psykologiaa, aivojumeja yms niistä saattaa olla apua. 

Meillä Suomessakin on oikeita ammattilaisia näihin, henkisiä ammattilaisia. Vaikka suurinosa lampaita onki

Vierailija
6/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kerro mitä tai paljonko hoitoa olet saanut/saat.

Kirjoita paperille perususkomuksesi itsestäsi ja lauseet joita toistelet itsellesi, ns sisäinen puhe.

Kyseenalaista sen sanoma, muokkaa se realistiseksi, lisää puheen joukkoon tosia lauseita kuten: olen arvokas, minä kelpaan, minä kuulun, minä riitän.

Aivot ovat plastiset, siis muokkautuvat, mutta muutos on hidasta ja vaatii tietoista työtä.

Vierailija
7/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kauanko oot kärsinyt?

En osaa sanoa. Muistan jo 13-vuotiaana olleeni ensimmäisiä kertoja itsetuhoinen tai miettiväni sellaisia. Oikeasti sisimmiltä olen niin nauravainen ja eloisa ihminen, joka haluaa auttaa ja ilostuttaa toisia. Tuota versioo en ole nähnyt kuin vilaukselta elämässäni aikuisuudessa silloin tällöin. 

Olen kärsinyt valtavasta häpeästä ja se vie minut usein uupumiseen ja lopulta masennukseen. Haluan osata ja tehdä kaikki hyvin, yrittää mutta sisällä koen itseni huonoksi ja arvottomaksi. 

Tämä menee sitten masennuksen puolelle aina. Näitä kausia on ollut paljon. Ainakin 7. Olen 27v.

Ei osastohoitoja mutta kaksi yritystä. Olen hyvä näyttelemään, ei kukaan uskoisi päälle päin. Haluan olla vahva ja työssäkäyvä, hyvin suoriutuva oman elämänsä itse tekevä ja kantava. 

Niin. En halua kuulla näitä masennuskausia, en halua liittää sitä itseeni. Haluan pyyhkiä sen elämästä täysin pois. -ap 

Vierailija
8/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ap todella on valmis tekemään ihan mitä tahansa, kuten mainitsee, on ratkaisu helppo: ole onnellinen. Valitse onnellisuus. Valitse iloisuus, ole iloinen. Ei siinä sen kummempaa tarvita. 

Vierailija
9/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö pslosybiinisieni. Auttaa masennukseen. Jos se ei auta tarpeeksi, ayahuasca puusta ota ( dmt ) parantaa.

Vierailija
10/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei tuo ole masennusta. 

Kyllä on. Olen tässä jo monta päivää haaveillut elämän päättymisestä. Olen saikulla ja inhoan itseäni. Olen täysin eristäytynyt. 

Sitten luin masentavia juttuja ja nyt tuli ajatus onko tästä paskasta oikeasti mahdollista päästä eroon. Luulen että teoiksi en pysty mutta edes haaveissa. Olisipa tästä suunta ulos. -ap

Vierailija
11/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarmoa paljon, mutta kuulostaa epätoivoiselta. Itse myös yritin kaiken maailman yrtit ja väkisinhymyilyt ja elämänmuutokset, mutta kuten joku jo sanoikin, avainasia on juurisyihin pureutuminen. Se on kivinen tie, mutta saattaa palkita.

Vierailija
12/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypnoosi voi auttaa. Sitä saa joiltakin hyvin koulutetuilta terapeuteilta ja myös youtubessa on videoita mitä voit kuunnella. Aika usea on englanniksi ja harva suomeksi. Hypnoosi auttaa alitajuisesti ja sellaisiin ongelmiin mihin normaalit päivittäiset teot ei yllä. Sitkeä masennus on joskus ihan varhaislapsuudessa syntynyt kiintymyssuhteen vaurio ja omakuvan vinouma. Niin varhaisia vaurioita on tosi vaikea muuttaa millään muulla kuin uudelleen ohjelmoinnilla (hypnoosi).

Vierailija
13/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kauanko oot kärsinyt?

En osaa sanoa. Muistan jo 13-vuotiaana olleeni ensimmäisiä kertoja itsetuhoinen tai miettiväni sellaisia. Oikeasti sisimmiltä olen niin nauravainen ja eloisa ihminen, joka haluaa auttaa ja ilostuttaa toisia. Tuota versioo en ole nähnyt kuin vilaukselta elämässäni aikuisuudessa silloin tällöin. 

Olen kärsinyt valtavasta häpeästä ja se vie minut usein uupumiseen ja lopulta masennukseen. Haluan osata ja tehdä kaikki hyvin, yrittää mutta sisällä koen itseni huonoksi ja arvottomaksi. 

Tämä menee sitten masennuksen puolelle aina. Näitä kausia on ollut paljon. Ainakin 7. Olen 27v.

Ei osastohoitoja mutta kaksi yritystä. Olen hyvä näyttelemään, ei kukaan uskoisi päälle päin. Haluan olla vahva ja työssäkäyvä, hyvin suoriutuva oman elämänsä itse tekevä ja kantava. 

Niin. En halua kuulla nä

Kenties masennus johtuu siitä että kiellät itsesi, teeskentelet olevasi muuta kuin olet. Se vie energiaa ja aiheuttaa vihaa, jonka nyt kohdistat itseesi.

Häpeä on voimakas tunne, ota se hallintaasi.

Opettele hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet ja ala elää sitä.

Vierailija
14/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko sulla olla joku trauma, josta et välttämättä ole tietoinen? Onko joskus elämässä pulpahtanut pintaan joku vaikea kokemus, jota et aina edes muista? Jos liikunta ym. elämäntapojen parantaminen ei auta, niin vika voi tosiaan olla jossain muualla. Oikeasti uskon, että erilaisia traumoja on ihmisillä paljon enemmän kuin luullaan, ja ne vaikuttavat elämään huomaamattakin. Jos on jotain selvittämätöntä pahaa oloa, niin yritä päästä terapiaan, tai jos et pääse,  niin yritä rauhallisesti alkaa perata sitä itse. 

Vierailija
15/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Syö pslosybiinisieni. Auttaa masennukseen. Jos se ei auta tarpeeksi, ayahuasca puusta ota ( dmt ) parantaa.

Kyllä. Kannattaa myös kokeilla aloittaa säännöllinen kannabiksen käyttö viikonloppuisin. Pitää mielen virkeänä ja tekee todella hyvää päänupille. Hatsh-hiih... Onnea matkaan. Auttaa useimmille, mutta ei välttämättä sovi ihan kaikille.

Vierailija
16/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile Jeesusta Kristusta, vain Hän voi ja haluaa muuttaa elämäsi aivan toiseksi.

Kun rukoilet Jeesusta, Jumalaa -  Pyhä Henki tulee sinuun asumaan ja alkaa muuttamaan sua ihan toisenlaiseksi, silloin uudestisynnyt kokonaan uudeksi ihmiseksi ja saat ihmeellisen ilon, rauhan, rakkauden ja pelastusvarmuuden Jumalalta.

Vierailija
17/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin ja lenkille! Se auttaa.

Vierailija
18/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksesta ei pääse koskaan eroon. Eletyn elämän häpeä ja traumat pitävät siitä huolen.

Vierailija
19/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kuin sinulle olisi jokin saavuttamattomissa, vaikka sinänsä sen "näetkin" (siis sekä saavuttamattomuuden että sen, mitä tavoittelet; molemmat siis näet). Aspergerin oireyhtymälle on käsittääkseni tunnusomaista sanotunlainen asioiden "saavuttamattomuus". Ja aspergerin oireyhtymään (nykyään kai puhutaan autismin kirjosta?) liittyy liitännäisoireina muun muassa masennusta ja ahdistusta.

Vierailija
20/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyllä. Kannattaa myös kokeilla aloittaa säännöllinen kannabiksen käyttö viikonloppuisin. Pitää mielen virkeänä ja tekee todella hyvää päänupille. Hatsh-hiih... Onnea matkaan. Auttaa useimmille, mutta ei välttämättä sovi ihan kaikille.

#####=====##=======####

Huh huh, älä vaan ala käyttämään huumeita, ne muuntohuumeet vievät ennenaikaiseen hautaan ihmisiä tukuttain. Ne on perkeleestä.