Pyöräilijä: miksi käytät vilkkuvaa valoa?
Välkkyvät valot on tarkoitettu hälytysajoneuvojen käyttöön. Varsinkin välkkyvä etuvalo häikäisee eikä välkkyvä takavalo ole paljoa parempi.
Hienoa, että ainakin pääkaupunkiseudulla useimmilla pyöräilijöillä on valo sekä edessä että takana. Sen välkyttämisen kun saisi vielä loppumaan. Katse kohdistuu automaattisesti välkkymiseen ja muun ympäristön havainnointi heikentyy, mikä voi pimeässä/hämärässä olla kohtalokasta.
Yrittävätkö välkyytäjät säästää valaisimiensa akkua/paristoja vai kuvittelevatko lisäävänsä omaa turvallisuuttaan?
Kommentit (197)
Annan koiralle jolla on kultaiset hampaat.
Hupsista keikkaa, mikäs tuuli sinut tänne toi?
Teipillä paikattu muttei haittaa käyttöä. Roskiinhan tuollainen kuuluisi.
on kyllä tässä on raha tärkeempää kuin jonku naisen mielenpahoitus.
Kasvatuksessa vika. Parempi onni ensi kerralla.
Oletko koskaan miettinyt, miltä tuntuu lentää?
Hiphopin juuret löytyvät Jamaikalta.
ei välkkyä ja suunatkaan valo siten ,että se ei häikäise vastaantulevaa,ihan sokaistuu. ajovalon säätöä pliis.eikä sinistä valoa,ei missään nimessä vilkkua.
Itse pyöräilen työmatkat ja voi että ärsyttää pyöräilijät joilla se valo osoittaa suoraan eteen ja häikäisee vastaantulevan. Eikä sitä valoa tarvitse kypärässä. Mikä keksintö sekin muka on?? Asentakaa se ohjaustankoon ja osoittamaan hieman alemmas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Miksi koirille laitetaan myös vilkkuvalo, koira on kuin diskossa koko ajan.
Minusta vilkkuvalot koiralla lähentelee eläinrääkkäystä. Eikö omistajat yhtään mieti miten pahalta jatkuva välke silmissä voi koirasta tuntua?
Joojoo, mutta pitäähän se rekku näkyä! Itse voi kulkea mustissa vaatteissa ilman heijastinta.
Tutkimusten mukaan vilkkuvalo takana näkyy paremmin ja kauemmas. Ihmissilmä on luotu havaitsemaan liikettä. Tämä on fakta vaikka kuinka alapeukuttaisitte. Aion jatkossakin käyttää vilkkuvaloa takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Miksi koirille laitetaan myös vilkkuvalo, koira on kuin diskossa koko ajan.
Minusta vilkkuvalot koiralla lähentelee eläinrääkkäystä. Eikö omistajat yhtään mieti miten pahalta jatkuva välke silmissä voi koirasta tuntua?
Joojoo, mutta pitäähän se rekku näkyä! Itse voi kulkea mustissa vaatteissa ilman heijastinta.
Opettele lukemaan ja ymmärtää lukemasi.
Noi samat temput nähny monta kertaa