Pyöräilijä: miksi käytät vilkkuvaa valoa?
Välkkyvät valot on tarkoitettu hälytysajoneuvojen käyttöön. Varsinkin välkkyvä etuvalo häikäisee eikä välkkyvä takavalo ole paljoa parempi.
Hienoa, että ainakin pääkaupunkiseudulla useimmilla pyöräilijöillä on valo sekä edessä että takana. Sen välkyttämisen kun saisi vielä loppumaan. Katse kohdistuu automaattisesti välkkymiseen ja muun ympäristön havainnointi heikentyy, mikä voi pimeässä/hämärässä olla kohtalokasta.
Yrittävätkö välkyytäjät säästää valaisimiensa akkua/paristoja vai kuvittelevatko lisäävänsä omaa turvallisuuttaan?
Kommentit (197)
Tänään lähti taas kaks tilausta lisää AliExpressiin ettei Kiinan vienti tyrehdy.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kiellettyä ole. Lampuissa on nämä ominaisuudet. Itse huomaan paremmin välkkyvän valon.
Vilkkuvan valon ehkä huomaa paremmin, mutta tasaisesta valosta näkee paljon paremmin liikkeen ja se on aika tärkeää, jos haluaa välttyä törmäykseltä. Vilkkuvalo on huono, koska valo voi vilkkua esimerkiksi siksi, että se on metsikön takana ja vilkkuu puiden välistä kun katselija liikkuu. Voi olla vaikea erottaa, onko valo puita kauempana vai lähempänä, jos se vilkkuu.
Älä ota itseäsi niin vakavasti!
Autoilija,miksi käytät pitkiä valoja valaistulla tiellä? On laitontakin
Olen kusjpiä joka ei välitä muiden vaarantamisesta..
100% ketjusta on tunteikasta olkiukkoilua ja projisointia
Mulla ei ole aavistustakaan asiasta
Miksi kirahvit eivät koskaan luovu lahjoistaan? Koska ne ovat niin kirahvallisia.
Pinta on vain pintaa... Et voi koskaan täysin tietää mitä sen kaiken pintakiillon alla muhii.
Mistä näitä salaliittoteoreetikkoja oikein kumpuaa?
mitä nä rupeet ramboilee