Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun rahastot ja osakkeet kaikki miinuksella?!!

Vierailija
23.10.2023 |

Etää tälläistä. Useita tuhansia miinuksella. Nouseeks noi sitten plussalle taas sitten keväällä?

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sijoittajat tekevät jos verotuksessa olisi vähennettäviä myyntitappioita mutta ei viitsi oikein voitolla olevia myydäkään? Eikö se ole tavallaan menetettyä rahaa jos myyntitappiot ehtivät erääntymään verotuksessa eikä tasapainota myyntivoitoilla?

Vierailija
82/105 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tätä raketointoa on ilo seurata. Ja rahat valmiina jos olikin kuolleen kissan pomppu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden alusta salkku +7%

Mulla on aika lailla sama. Useita rahastoja, jotka on hajautettu eri puolille maailmaa. Maantieteellisesti eniten Yhdysvalloissa ja jonkun verran Euroopassa. Pohjoismaissa, Latinalaisessa Amerikassa ja Intiassa on muutamia prosentteja salkussani. Aasian rahastot vaihdoin tänä vuonna muihin, kun olivat niin heikkoja. Nuo Yhdysvaltoihin painottuneet rahastot on tuottaneet ihan kivasti, Pohjoismaat ovat olleet tappiollisia.

Vierailija
84/105 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne tilanteet vaihtelee. Rahastojeni arvo on kasvanut ketjun aloittamisesta, eli noin kuukaudessa suunnilleen 2000 € eli +5 %. Ja kukaan ei tiedä, mikä tilanne on ensi viikolla tai ensi kuussa.

Vierailija
85/105 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tasan tarkkaan miten se menisi, jos hätäpäissään menisin myymään niin seuraavana päivänä ponnaakin kurssit ylös koska Pu tin putosi ikkunasta tai ara bit tukehtuivat ohjuksiinsa kaikki ja dyynit rauhoittuivat.

Ole sankari, pelasta maailma ja myy!

Vierailija
86/105 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sijoittajat tekevät jos verotuksessa olisi vähennettäviä myyntitappioita mutta ei viitsi oikein voitolla olevia myydäkään? Eikö se ole tavallaan menetettyä rahaa jos myyntitappiot ehtivät erääntymään verotuksessa eikä tasapainota myyntivoitoilla?

Kurssit menee ylös ja alas. Osakkeille kannattaa asettaa ylähinta missä sen myy ja alahinta missä sitä sitten taas ostaa ja pysyä tässä suunnitelmassa välttäen paniikkiliikkeitä. Saman päällä istuminen ei kannata ellei sitten osinkoprosentti ole hyvin antoisa. Osingoistakaan kun ei tiedä, ne voi yhtäkkiä kadota kuin tuhka tuuleen niinkuin itselläni lähes puolet kotimaan yhtiöistä lopetti osingot sodan alettua ja takas tuskin ovat tulemassa. Ja ajattelin silloin jotain osinkosalkkua kyhätä, se ei kannata.

Vierailija
87/105 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS.fi:

"Inderesin analyytikot ostivat Sievi Capitalin osakkeita ensin omaan salkkuunsa ja pian sen jälkeen mallisalkkuun"

Milloin häkki heilahtaa?

Vierailija
88/105 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta romahtaa!!!!

Vierailija
89/105 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HS.fi:

"Inderesin analyytikot ostivat Sievi Capitalin osakkeita ensin omaan salkkuunsa ja pian sen jälkeen mallisalkkuun"

Milloin häkki heilahtaa?

Ei varmaan ikinä, koska se on täysin sallittua. Hohhoi taas tuota joidenkin pienisieluisuutta ja tuomitsemishalua..

Vierailija
90/105 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saakeli mitä lietettä tämä helsingin pörssi. Sinne rahani joskus iskin ja nyt alkaa olemaan 105 tuhannen salkku 15 tonnia miinuksella. Vaikka firmat julkaisisikin ok tuloksia niin alas silti vain eikä voi voittaa 

Vierailija
91/105 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HS.fi:

Milloin häkki heilahtaa?

Häkkiin sais kaikki anaalikot laittaa. Miten voidaan ensin povata osakkeelle jotain 50 prosentin kasvua ja sitten yks kaks nolliin vain ja kehotetaan myymään kun osake nousussa. Näitä jos seuraa niin ainakin rahansa menettää.

Vierailija
92/105 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumpetin tulevat kauppasodat tulevat tekemään ison loven. 

Vierailija
93/105 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastot ei kannata. Minä olen sijoittanut asuntoihin ja vuokrannut niitä. Saan joka kuukausi 850 euroa voittoa kahdesta asunnosta ja olen vuokrannut jo 8 vuotta kahta asuntoa.

Vierailija
94/105 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saakeli mitä lietettä tämä helsingin pörssi. Sinne rahani joskus iskin ja nyt alkaa olemaan 105 tuhannen salkku 15 tonnia miinuksella. Vaikka firmat julkaisisikin ok tuloksia niin alas silti vain eikä voi voittaa 

Ei tuo pahakaan.  Uskoin OP:n typyä jälkivuosina niin reilu 50 tonnia oli ja siitä hävisi 18 000€. 

Vierailija
95/105 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankin tdäit myy rahastoja kusettamalla. Kyselijälle näytetään aina sillä hetkellä voittoa tehneet rahastot. Eli menneillä tuotoilla. Eikä anneta rahastosijoitukselle edes pääomalle takaisinmaksu takuutta. Pyramidihuijaus. 

Minut kanssa pankin täti vei vessaan ja halusi nähdä pipulin. Oliko tämä sitä kusettamista?

Vierailija
96/105 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmeniä olen osakkeita ja rahastoja omistanut. Osinkotuloja tulee niin paljon että pelkästään niillä elää. EI tartte mennä työkkäriin nöyryytettäväksi. Osa yhtiöistä on miinuksella, osa plussalla. Olen pitänyt ostamani pörssiosakkeet. Myynyt olen vain jos firma on ostettu pois pörssistä tai firma on ollut menossa konkurssiin. Kun sijoitukset on laajasti hajautettu, ei tartte stressaantua.

Vierailija
97/105 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oon sitä ihmetellyt kun pankista menee kysymään sijoitusneuvoja, siellä ei koskaan myydä pörssiosakkeita. Sieltä aina tarjotaan joko rahastoja tai sijoitusvakuutuksia. Ihan turhalta tuntuu tuollainen työpaikka ja siitä vielä paljon maksetaan palkkaa. Miksi olet kiinnostunut suuresta palkasta, mutta et osaa neuvoa asiakkaitasi. Itse on pitänyt hoitaa koko perheen pörssisijoitukset.

Vierailija
98/105 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon Avaajalle! Olet viimeinkin saavuttanut sijoittamispelin 1. tason. Voi  aivan hyvin olla, että 2. tasolla sijoituksesi onkin jo plussalla. Jos nimittäin olet nyt oppinut valitsemaan oikeita, tuottavia sijoituskohteita.

Vierailija
99/105 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittamalla saat 7-10%:n vuotuisen v-käyrän nousun kun oman elämänsä massimiehet sai huijattua sinut mukaan tarinoillaan.

Jos sijoitat muutaman satasen kuussa vanhukseksi saakka, olet silloin periaatteessa miljonääri! Sulla ei varmaan parhaina elinvuosinasi olisi ollut niille rahoille käyttöä. Niin joo, pörssin pitää nousta joka vuosi, että toteutuu. Ai niin ne kulutkin. Ja sitten vielä ois tommonen kuin inflaatio. Pikanttina lisämausteena vielä 30-32% vero mikä voittojen kotiuttaessa vedetään välistä. 

Vierailija
100/105 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mukavia tarinoita nämä kun rahaa ja osinkoja tulee ovista ja ikkunoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän