Mun rahastot ja osakkeet kaikki miinuksella?!!
Etää tälläistä. Useita tuhansia miinuksella. Nouseeks noi sitten plussalle taas sitten keväällä?
Kommentit (105)
Kannattaa myydä osakkeet ja sijoittaa kultaan ja öljyyn.
Romahduksesta on puhuttu jo vuosi. Ostohousut on jalassa mutta odotan vielä kovempaa alastuloa.
Suuri mietintä että vapautanko säästötililtä varoja osakeostoihin vai annanko olla korkoa kasvamassa. Osakkeissa todennäköisesti tulee ensivuonna osingot kärsimään monissa eikä kukaan voi tämän putoavan puukon pituutta tietää.
Miinuksella mullakin. Se vain tarkoittaa, että on oston paikka. Osakkeisiin sijoittamisessa on aina riski. Itse katson hommaa vuosikymmenien hommana, kukaan ei voi tietää mitä kurssit on sitten joskus. Sijoita sillä ajatuksella, että en koske sijoituksiini koskaan, ne jää lapsille perinnöksi.
Vierailija wrote:
Pankin tdäit myy rahastoja kusettamalla. Kyselijälle näytetään aina sillä hetkellä voittoa tehneet rahastot. Eli menneillä tuotoilla. Eikä anneta rahastosijoitukselle edes pääomalle takaisinmaksu takuutta. Pyramidihuijaus.
Miksi ihmeessä kukaan ostaisi rahastoja pankkitädiltä? Opiskele itse sijoittamista ennen kuin rupeat rahojasi mihinkään tuuttaamaan niin ei tarvitse tulla tänne pettyneenä ja ns. huijattuna huutelemaan.
Vierailija wrote:
Miinuksella mullakin. Se vain tarkoittaa, että on oston paikka. Osakkeisiin sijoittamisessa on aina riski. Itse katson hommaa vuosikymmenien hommana, kukaan ei voi tietää mitä kurssit on sitten joskus. Sijoita sillä ajatuksella, että en koske sijoituksiini koskaan, ne jää lapsille perinnöksi.
Nimimerkillä Nokiaa 60 eurolla, Soneraa 95 eurolla ja Talvivaaraa 1,7 eurolla per lappu?
Vierailija wrote:
Romahduksesta on puhuttu jo vuosi. Ostohousut on jalassa mutta odotan vielä kovempaa alastuloa.
Aloitin sijottamisen 2019 ja silloin huudeltiin romahduksesta. Olisi jäänyt tekemättä hyvät rahat jos en olisi uskaltanut aloittaa.
Vierailija wrote:
Näin lapsettomana nelikymppisenä tuntuu ettei enää kauheasti vuosikymmenien tähtäimellä kannata katsella tulevaisuuteen. Hieno lohtu sitten kuolinvuoteella kun on viimein salkku plussalla.
Osakkeisiin ei kyllä tavantallaajan kannata sijoittaa. Rahansa häviää lopulta kuten kaikissa pyramidihuijauksissa. Joko kursseja seuraa aktiivisesti päivittäin ja KTM tutkinto on perusedellytys pärjäämiseen. Järkevä ihminen säästää tilille jossa rahan arvo ei yön yli puolitu koskaan.
Rahastoja myydään menneillä tuotoilla. Pankin tädit ei ikinä näytä rahastoja myydessään muita kuin niitä jotka on sillä hetkellä tuottaneet.
Hölmöläisten hommaa koko sijoittaminen, ellei sitten ole varaa sijoittaa tuhansia euroja kuukaudessa. Ei paljoa kiinnosta ne marginaaliset voitot 20v päästä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pankin tdäit myy rahastoja kusettamalla. Kyselijälle näytetään aina sillä hetkellä voittoa tehneet rahastot. Eli menneillä tuotoilla. Eikä anneta rahastosijoitukselle edes pääomalle takaisinmaksu takuutta. Pyramidihuijaus.
Miksi ihmeessä kukaan ostaisi rahastoja pankkitädiltä? Opiskele itse sijoittamista ennen kuin rupeat rahojasi mihinkään tuuttaamaan niin ei tarvitse tulla tänne pettyneenä ja ns. huijattuna huutelemaan.
Olen opiskellut sijoittamista ja rahastot on nounou, niinkuin myös mediatiedon varassa osakkeiden ostaminen. 90% yksityissijoittajista menettää rahansa.
Koska tällä hetkellä ei ole rahaa sijoitettavaksi, en edes viitsi katsoa kovin usein mitä salkulle kuuluu. Tarkoitus on realisoida sitä joskus 50 vuoden päästä, niin ei tämän hetken tilanne hirvitä ollenkaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Aloitin sijottamisen 2019 ja silloin huudeltiin romahduksesta. Olisi jäänyt tekemättä hyvät rahat jos en olisi uskaltanut aloittaa.
Olet hölmä trolli mutta kerro nyt ihmeessä mihin sijottamalla olet viime vuosina tienannut? Kerro myös millä rahalla sijoitit kun suurimmalla osalla suomalaisista on rahoitusvarallisuus tuulenhuuhtoma perse.
Vierailija wrote:
Kannattaa myydä osakkeet ja sijoittaa kultaan ja öljyyn.
Parhaan reaalituoton saa kun maksaa velat pois pankille korkoa tuottamasta.
Joku siis uskoo kapitalismiin. Hehehehehehehehe!
nyt ei tosiaan ole hyvä aika myydä, ja jos ei myy, niin ei sillä miinuksella ole merkitystä. Jos on hyvin hajautettu, niin kyllä ne vielä sieltä nousee, tosin sitä ei voi sanoa milloin, siihen voi kyllä mennä pitkäkin aika. Toki en tiedä millä hinnalla olet alunperin markkinoille lähtenyt, se vaikuttaa asiaan kyllä, itse sijoitan kuukausittain niin sillä ajankohdalla ei ole niin väliä, tulee sitten ostettua myös halvoilla hinnoilla eikä vaan kalliilla.
Tiedän tasan tarkkaan miten se menisi, jos hätäpäissään menisin myymään niin seuraavana päivänä ponnaakin kurssit ylös koska Pu tin putosi ikkunasta tai ara bit tukehtuivat ohjuksiinsa kaikki ja dyynit rauhoittuivat.
Minullakin ollut kaikki miinuksella jo vuosia. Odotellaan, odotellaan... En ole kovin toiveikas johtuen maailmantilanteesta.
Eiköhän suurin ongelma ole, että he ovat vähiten puolueeton taho sanomaan mitään. Heidän tehtävänsä on myydä sitä, mistä pankki saa lihavimmat palkkiot.