Koira ja vauva
Onko teidän mielestä oikein antaa koira pois, jos saa vauvan? Mielestäni tämä on törkeää, kun kyseessä ei ole mikään allergia tms. Ystäväni teki näin ja aivan suuttui, kun kyseenalaistin asiaa. Koira kuulemma vain nauttii uusista maisemista.
Kommentit (29)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ole oikein, koira voi masentua loppuelämäkseen jos se joutuu jättämään oman perheensä.
Kaipa se sitten masentuu silloinkin, kun se lähtee synnyinkodistaan uuteen kotiin?
Masentuu kyllä, mutta vain väliaikaisesti. Sen kuuluu muutenkin erota emostaan siinä vaiheessa, ja muutos on silloin luonnollinen.
Mutta kodinvaihtajalla tämä masennus ei mene ohi lainkaan?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ole oikein, koira voi masentua loppuelämäkseen jos se joutuu jättämään oman perheensä.
Kaipa se sitten masentuu silloinkin, kun se lähtee synnyinkodistaan uuteen kotiin?
Masentuu kyllä, mutta vain väliaikaisesti. Sen kuuluu muutenkin erota emostaan siinä vaiheessa, ja muutos on silloin luonnollinen.
En tiedä, en ole perehtynyt asiaan. Onhan se mahdollista, kun huomioi että se koti on koiran lauma johon se leimaantuu ja kiintyy.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Muistaksä jotain siltä ajalta kun sä oot ollu alle 1 vuoden ikäne?
Vertaaksä ihmisen ja koiran tapaa muistaa yksi yhteen?
Eiku mä ihmettelen vaan kuinka hölmö toi sun kysymys oli
Ja tolla logiikalla sä siis väität että koira on pentuna älykkäämpi ku ihminen lapsena.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Muistaksä jotain siltä ajalta kun sä oot ollu alle 1 vuoden ikäne?
Vertaaksä ihmisen ja koiran tapaa muistaa yksi yhteen?
Eiku mä ihmettelen vaan kuinka hölmö toi sun kysymys oli
Ja tolla logiikalla sä siis väität että koira on pentuna älykkäämpi ku ihminen lapsena.
En ymmärrä yhtään, mitä yrität kommenteillasi sanoa. Koiran ja ihmisen muisti ja kokemukset ovat erilaisia. Ihmisvauvan/-lapsen hylkääminen toiseen perherseen aiheuttaa yleensä trauman. Kouran kohdalla ei, koska koira kehittyy eri tavalla. Koira sopeutuu myös aikuisena hyvinnuuteen perheeseen.
Koiran kannalta se ehkä oli parempi ratkaisu aloittajan ystävän kohdalla.
Minä olen se, jonka sängyn vieressä vahti pystykorva heti synnytyslaitokselta kotiuduttua, ja joku lapseni opetteli kävelemään koiraa vasten nojaten. Luultavasti vielä kuolinvuoteeni vieressä tai peräti sängyssä on koira, jos en päädy ennen sitä laitokseen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
" Siinä koiralla koti missä on kolme yötä." Tämä pätee aika pitkälle vielä tänäkin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
No hei, louskuleuka on vain louskuleuka.
Niinhän sä olet. Miksi sait koiran. Huijaamalla?
Vierailija kirjoitti:
Selitä mulle, mikä siinä on törkeää.
Törkeää että tuollaiset ihmiset ottaa ja saa minkään eläimen. Ota ja heitä pois.