Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on normaalia hiusten lähtöä? Hiuksia lähtee ihan vain hennosti vetämälläkin.

Vierailija
23.10.2023 |

Tässä olen jo jonkun aikaa miettinyt, että kuvittelenko vain vai lähteekö hiuksiani liikaa. Eli ovat ne kyllä ohentuneet. Huomasin otsan rajalla, sivuilla, että hiukset ovat tosi lyhyet (muuten pitkät) ja pientä kaljua kohtaa molemminpuolin. 

Kun olin suihkussa ja pesin päätä, niin vedin hennosti käsillä hiuksia ja sormien väliin jäi hiuksia, useammalla kerralla. Ihan hellästikin vetämällä hiuksia vain irtosi. 

Olen vielä aika nuori. Värjännyt olen muutama kuukausi sitten. Harjaankin jää todella paljon hiuksia, saa usein sitä puhdistaa kun on taas täynnä. 

Onko tämä ihan normaalia hiusten lähtöä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihan yks lysti ja ihan sama vaikka söisikin tasapainoisesti. Kun hiukset päättävät lähteä hurjemmalla tahdilla niin siinäpä lähtevät. Itse tämän totesin. Ruokavaliolla kun ei voi vaikuttaa kehon hormonitoimintaan, on se sitten kilpirauhashormoni joka on sekaisin tai sitten estrogeenin väheneminen, mikä itselläni on ajankohtaista ja hiuksia on päässä enää 1/3 entisestä.

Jos alkaa olla kaljuja kohtia päässä, niin kannattaa ilman muuta selvittää lääkärissä missä mennään.

Vierailija
22/23 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos peset harvoin päänahkaan kertyy myös naisilla hiustenlähtöä kiihdyttävää dht hormonia ja tulehduksia aiheuttavia epäpuhtauksia. Päänahka pitäisi pestä vähintään joka toinen päivä.

Liian usein peseminen nimenomaan rasittaa hiuksia ja päänahkaa ja tietysti jos varsinkin jos sitä hiusta  vielä käsittelee joillain aineilla ja kuumennuksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttärellä (18 v) oli tuota samaa. Ennen paksut hiukset ohenivat lyhyessä ajassa huomattavasti. Verikokeista paljastui hyvin matala ferritiini, joka on varmasti ainakin osasyyllinen hiusten lähtöön. Kun otettiin käyttöön rautatabletit ja biotiini, hiusten irtoaminen tasaantui normaalille tasolle. Tietysti menee pitkä aika, että kasvavat takaisin (hänellä on pitkät hiukset), mutta juuresta on jo selvää paksuuntumista taas havaittavissa.

Kannattaa googlata tuo matala ferritiini, noista sun oireista lähes jokainen sopii "taudinkuvaan".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan