Kenen etua palvelee puheet työterveyshuollon alasajosta?
Kommentit (46)
Vierailija wrote:
Minä olen käynyt kunnallisella vaikka on työterveys myös. En halua työnantajalle terveystietojani kun tehdään kaikenlaisia työkyvyn arviointeja jne. Ja heti jos vaatii esim kuvaustutkimuksen, työterveydessä joutuu maksamaan mutta kunnallisella ilmainen. Esim polven magneettikuvaus olisi työterveyden kautta ollut 300e, kunnallisella vain nimellinen käyntimaksu.
Asut ilmeisesti pienellä paikkakunnalla jos kunnallinen terveydenhoito on sinulle mahdollista. Suurissa kaupungeissa ei ole, ei varsinkaan työssäkäyvillä, jotka ohjataan aina ensin työterveydehoitoon.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Me kaikki. Turhaa ylläpitää kahta eri järjestelmää, josta toisesta ei saa mitää terveydenHOITO palveluja. Vaan enneltaehkäisyä, joka tarkoittaa terveystarkastuksia viiden vuoden välein.
Kyllä mulla on ihan sairaden hoito työterveydessä. Edellisessä työpaikassa Työterveys kattoi leikkauksia ja terapiaa myöten. Astmani on ollut jo 30 vuotta työterveyden hoidossa.
Suurimmalla osalla työterveys on vain lakisääteinen minimi, joka ei kata terveydenhoitoa. Mitä sellaisella tekee?
Tuo kattaa kuitenkin 99% työssäkäyvän terveydenhoitotarpeesta ja lääkäriin pääsee, toisin kuin julkiselle. Minä olen tällä vuosituhannella käynyt työterveydessä verikokeissa kolesterolin seurannan vuoksi, näyttämässä flun
Et ymmärtänyt mihin vastaat. Lainaamallasi henkilöllä on minimi lakisääteinen työterveyshuolto, Kelan korvausluokka 1, joka kattaa vain työhöntulotarkastuksen, ei minkäänlaista sairaanhoitoa (paitsi työperäiset sairaudet, näitä on äärimmäisen harvoin). Muuten, missä umpparisi leikattiin, työterveydessäkö, vai oisko kuitenkin ollut siellä kauhealla julkisella?
Kela-korvaukset pitäisi saada yhtä kattavina yksityiselle kuin työterveyteen. Sitten työterveyden voisi lopettaa. Ja ainakin parhaiten toimeentuleva osuus työntekijöistä siirtyisi suoraan yksityiselle.
Keskiluokka elättää tätä maata ja juuri keskiluokan terveydenhuolto haluttaisiin ajaa alas. Luuletteko, että onnistuu?
Työterveys on hoitanut nolla vaivaani. Julkinen puolikin on hoitanut vain osan ja loppuihin on täytynyt hakea apu yksityiseltä.
Toivoisin yhtä järjestelmää, josta saisi avun kohtuullisessa ajassa kohtuulliseen hintaan. Plussaa olisi, jos useampi asia hoituisi yhdellä käynnillä eikä niin, että joutuu ravaamaan monta kertaa.
Kokoomuslaisten yksityiset lääkärifirmat hyötyvät. Rahat menevät ulkomaille tai kaverin taskuun.