Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten uskallatte asua okt:ssa, ettekö pelkää rosvoja?

Vierailija
23.10.2023 |

Olisi muuten ihana asua omakotitalossa, kun olisi oma rauha ja piha, mutten uskalla muuttaa sellaiseen. Pelkään että joku rikollinen murtautuu sinne, kun asumus onnihan maan tasalla ja sisään pääsee niin ovista kuin ikkunoistakin. Sama koskee tietysti oikeastaan rivitalojakin.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Juuri tuon takia en laita ikkunaverhoja. Tyhminkin näkee vanhat ikean huonekaluni, ja jos ne varastetaan, ei menetys ole iso.

Ei ne varkaat mitään huonekaluja sieltä etsi, eivät edes telkkareita. Korut ym kassiin mahtuvat tavarat kelpaavat

Kenellä on tarpeeksi arvokkaita koruja? Ne, jotka omistavat timantteja, omistavat takuulla myös kassakaapin. 

Vierailija
62/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mää olen sellainen pelkuriraukka, että en uskaltaisi enää asua omakotitalossa. Kerrostalossakin on  oven suussa hälytin, josta vetäisen, jos joku tunkee väkisin sisään, herättää kyllä naapurit ihmettelemään, jos jotain sattuu.

Nuorena olen kyllä asunut mitä kummallisemmissa paikoissa, lähes autiotalossakin.

Mikäs hälytin se on? Mistä ostettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kamerat,hälytysjärjestelmä, korkea aita,koirat,ansoja :)

Valitettavasti jos varas jäisi ansaan ja loukkaantuisi, joutuisi se asukas eli uhri korvausvelvolliseksi ja syytteeseen

onko näin, jos piha ei oo hiekoitettu ja varas liukastuu ja kaatuu ja loukkaantuu? :) ja minä joudunkin syylliseksi?

Vierailija
64/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Juuri tuon takia en laita ikkunaverhoja. Tyhminkin näkee vanhat ikean huonekaluni, ja jos ne varastetaan, ei menetys ole iso.

Ei ne varkaat mitään huonekaluja sieltä etsi, eivät edes telkkareita. Korut ym kassiin mahtuvat tavarat kelpaavat

Kenellä on tarpeeksi arvokkaita koruja? Ne, jotka omistavat timantteja, omistavat takuulla myös kassakaapin. 

Multa varastettiin korut, ei mitään timantteja, mutta määrällisesti paljon. Vakuutusarvo useita tuhansia, oli hälytykset ja kamera joten onneksi ei tarvinnut alkaa vakuutuksen kanssa vääntämään asiasta. Talon ulkonäöstä tai sisälle katsoessa ei olisi voinut päätellä mitään, löytävänsä, koska vanhaa tavaraa ja rintamamiestalotyylinen talo

Vierailija
65/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Valitettavasti jos varas jäisi ansaan ja loukkaantuisi, joutuisi se asukas eli uhri korvausvelvolliseksi ja syytteeseen

onko näin, jos piha ei oo hiekoitettu ja varas liukastuu ja kaatuu ja loukkaantuu? :) ja minä joudunkin syylliseksi?

Es usko että jäisi siihen loukkaantuneena makaamaan, mutta esim joku kuoppa, jonka pohjalla on terä tai vastaavaa

Vierailija
66/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Me muutimme rivariin ja heti ensimmäisenä iltana pimeässä sinne tuli joku ikkunan taakse kolkuttelemaan. Sen jälkeen ei ole käynyt ketään kutsumattomia. Tuosta jäi kuitenkin se paska tunne, että siellä hiippailee joku. 

Kyllä siellä hiippareita riittää. Minulle aina vastapäinen ystävällinen naapuri varoitti, kun oli pimeällä tai yöllä nähnyt hiippareita kulkien pitkin pihoja ja yrittäen katsoa sisään. Jos jostain syystä jouduin tulemaan taksilla pimeällä kotiin, pyysin aina ajamaan oveni eteen, ettei kukaan tilannetta seurannut yrittäisi samalla ovenaukaisulla sisään. Siis tämä oli paljon ennen taksimuutosta huonompaan suuntaan. Niin ja olen nainen. Nykyisin tyytyväinen kerrostaloasuja.

Vierailija
67/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä asuessa. Ei ole kukaan käynyt edes pihassa luvatta. 

Ovissa lukot ja jos ikkunasta joku tulee niin kyllä sen kuulee. Eipä kukaan lähde ikkunaa rikkomaan kun naapurit kuitenkin sen verran lähellä että heräisi naapuritkin siihen ikkunan rikkoutumiseen.

Hälytysjärjestelmäkin oli jotain 15 vuotta sitten mutta luovuttiin siitä melko nopeasti kun  ei ollut muuta kuin vaivaa. Lapset eivät millään meinanneet muistaa hälytysjärjestelmän salasanaa tai laittaa hälytystä päälle. 

Sivuvinkkinä, asentakaa sähkölukko oveen, ihanaa kun ei tarvii kantaa avainta mukana missään. Koodilla vaan sisään. 

Jos tarvitsee lomalla kukankastelijalle ja kissavahdille antaa pääsy taloon, annetaan joko RFID tagi avaimeksi tai luodaan lukkoon väliaikainen koodi.

Vierailija
68/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappelen raivotautisena vastaan jos tänne tulevat. Poliisille en ole ekana soittelemassa joten parempi kun eivät eksy tähän taloon. 

Vierailija
69/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin maaseudulla. Ja ovi on aina pois lukosta, jos olen kotona. Yhtään ei pelota.

Vierailija
70/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En asu ok-talossa. Ok-talot voisi suunnitella turvallisemmaksi ja pihat. Myös liukkailla säillä. 

Ok-talon ja sen pihan voi suunnitella ihan itse sellaiseksi kuin haluaa.

Etkö ole kuullut rakennusvalvonnasta?

Olen, mutta esim meidän alueella ra.valvontaa ei ole ikinä kiinnostanut kenenkään pihat.

Kaikilla on ihan omanlaisensa. Joillakin hoitamaton ja useilla ihan hoidettu ja kaikin puolin turvallinen piha.

Vierailija
71/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Es usko että jäisi siihen loukkaantuneena makaamaan, mutta esim joku kuoppa, jonka pohjalla on terä tai vastaavaa

Sitten vaan peittää kuopan varkaineen.😅

Vierailija
72/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on voroaita ja kamerat.

Vierailija
73/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Harvoin on ovi lukossa edes silloin kun nukun

Vierailija
74/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme koiraa ja hälytysjärjestelmä yhdistettynä ilmeiseen percaukisuuteen (naapureihin verrattuna) pitää rötöstelijät loitolla.

Siis korkeampi riski ja matalampi voitto.

Vierailija
75/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisisataa prosenttia enemmän pyörii nistejä, ulkomaalaisia, ehdollisilla olevia vankeja, työttömiä alkoholisteja ja rosvoja kerrostaloissa.

Vierailija
76/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meidän ikkunoista noin vain tulla sisään. Kivijalkaa on aika korkeasti ja lautaa useampi ennen ikkunan alalaitaa. Jottei rosvolta tylsyys lopu, löytyy hälytysjärjestelmä. 

Vierailija
77/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin vanhassa rintamamiestalossa, ja välillä kyllä pelottaa. Mutta aika ohimenevästi kuitenkin.

Mitään ryöstettävää tässä talossa ei ole, ja se näkyy kyllä päälle, joten siltä osin en pelkää vaikka ei ole varaa mihinkään hälytysjärjestelmiin tms.

Enemmän pelkäisin jotain stalkkereita tai muita outoja hiippareita. Jonkin aikaa sitten säikähdin yöllä, kun jokin känninen teiniporukka riehui kadulla ja kävi ihmisten pihoissa (kurkin verhojen välistä).

Haluaisin ottaa ison koiran, kun edellinen kuoli hiljattain, mutta pelkään että minulla ei olisi nykyään varaa sen mahdollisiin sairaanhoitokuluihin. Ja pelkään myös, mitä koiralle tapahtuisi, jos kuolisin ennen sitä (olen 40 v eli en ihan vanhus vielä, mutta kaipa minulla on paljon tällaisia irrationaalisia pelkoja).

Vierailija
78/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa on ihana asua! Ei meidän ovesta niin vain sisälle pääse ja ikkunat ovat niin korkealla myös alakerrassa, että pitää olla jonkunlaiset tikkaat jos haluaa ikkunasta sisälle päästä. Naapurin koirat pitää hyvin herkästi meteliä jos huomaavat jonkun heille oudomman ihmisen meidän pihassa ja heti haukkuvat. 

Vierailija
79/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi haulikkoa kaapissa.

Vierailija
80/109 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäävät kyllä minua enemmän kuin minä niitä. Ei ole mitään varastettavaa. Näytän köyhältä. Autossa on aina ovet auki, usein avainkin autossa. Koira on pieni, mutta ilmoittaa kyllä liikkujat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi