Olisitko iloinen jos saisit ystävältä joululahjaksi kuivattuja suppilovahveroita?
Kommentit (78)
Se ystävä olisi enemmänkin tuttava, jos lahjoisi suppilovahveroilla (ei tunne riittävästi minua ja makuani..). En nimittäin voi sietää sieniä ja sieniruokia. Enkä muutenkaan harrasta ruoanlaittoa.
Vierailija wrote:
Kiva lahja, mutta se on huolestuttavaa, että jos joukkoon on eksynyt vaikkapa suippumyrkkyseitikkiä. Miten enää itse tarkistan asian?
Itse sain lahjaksi valtavan määrän tuoreita suppiksia ja minulla meni aikamoinen aika käydä jokainen sieni yksitellen läpi.
Eräs tuttu osti torilta joskus aikoja sitten suppiksia joiden joukkoon oli eksynyt kys. myrkkysieni. Se on maksan tuho jos sellaisen erehtyy syömään. Eikös joku vuosi sitten jonkun naapuri kuollut kun oli käynyt naapurissa suppispiirakka kahveilla..?
Eikö tuo ole ihan normaalia, että jokainen sieni käydään yksitellen läpi? Kyllä mä ainakin putsaan sienet ja irrotan roskat ja heitän huonot pois ennen kuin paistan nesteet pois.
Kuivatut suppikset on pahoja. Ne kuuluu pakastaa. Herkkutatit voi kuivatakin. Sinänsä itse tehdyt lahjat on parhaita. (Meillä ei tosin kaveripiirissä enää vaihdeta lahjoja jouluna.)
Vierailija wrote:
Kuivatut suppikset on pahoja. Ne kuuluu pakastaa. Herkkutatit voi kuivatakin. Sinänsä itse tehdyt lahjat on parhaita. (Meillä ei tosin kaveripiirissä enää vaihdeta lahjoja jouluna.)
Makuasioita.
Vierailija wrote:
Makuasia, minusta pakastetut menee ällöttävän limaisiksi, niin kuivaan aina suppikset.
Tykkäisin. Yritin käydä sienimetsällä mutta löysin pelkkiä kärpässieniä.
Mua inhottaa se ajatus, että monet kuivaa niitä saunassa tai kodinhoitohuoneen lattialla. Juu ei kiitos en halua syödä mitään jota on käsitelty lauteilla, vaikka olisi mitkä alustat siinä.
Vierailija wrote:
Tykkäisin. Yritin käydä sienimetsällä mutta löysin pelkkiä kärpässieniä.
Jatka harjoittelua. Mullakin meni pari vuotta oppia löytämään suppilovahveroita.
En olisi.
Olen ollut "sienihullun" ystäväni kanssa sienessä enkä itse tunnista edes kanttarelliä ja tämä pisti minut poimimaan sappitatin että juu juu tässä hyvää kun laitat pannulle paistumaan.
Olipa hyvää. Pelästyin että oliko myrkyllinen mutta ilmeisesti vain maku kaamea.
Mikä ystävä tekee noin?!
Tottakai :) Mutta älä anna sellaiselle joka ei välitä sienistä.
N hukkaan ne minulla menisi, en pidä sienistä erityisesti ja varsinkin kuivatut sienet on mulle ihan mysteeri mitä niille voi tehdä. Eli ainakhan siät muistamisesta ilahtuu, mutta kyllä tulisi paha mieli turhasta vaivasta.
Ruokalahjoina vain teollisesti pakattua mistä näkee että ei ole avattu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kiva lahja, mutta se on huolestuttavaa, että jos joukkoon on eksynyt vaikkapa suippumyrkkyseitikkiä. Miten enää itse tarkistan asian?
Itse sain lahjaksi valtavan määrän tuoreita suppiksia ja minulla meni aikamoinen aika käydä jokainen sieni yksitellen läpi.
Eräs tuttu osti torilta joskus aikoja sitten suppiksia joiden joukkoon oli eksynyt kys. myrkkysieni. Se on maksan tuho jos sellaisen erehtyy syömään. Eikös joku vuosi sitten jonkun naapuri kuollut kun oli käynyt naapurissa suppispiirakka kahveilla..?
Eikö tuo ole ihan normaalia, että jokainen sieni käydään yksitellen läpi? Kyllä mä ainakin putsaan sienet ja irrotan roskat ja heitän huonot pois ennen kuin paistan nesteet pois.
Joo joo, mutta kun itse poimin, niin katson jo metsässä, että en ota myrkkysieniä sekä putsaan ne jo silloin.
Kuivatuista ei pysty kukaan tarkistamaan onko myrkkysieni.
Kuten huomata saattaa, niin jos ystävät ovat yhtään samanlaisia kuin nämä täällä, niin katko hyvä ihminen suhteet välittömästi ja nauti sienistä ja kaikesta muusta lähimmäistesi kanssa. Ihmiset ovat pilanneet maailman.
Vierailija wrote:
Arvostan yleensä lahjoja, joihin on nähty enemmän vaivaa kuin laitettu rahaa. Mulla on itselläkin varaa ostaa mitä tarvitsen. Mutta en pidä sienistä, niin suppikset eivät olisi mieluisa lahja. Joku itsetehty hillo esim. olisi.
Miksi haluat olla vaivaksi ihmisille?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miten erotat nuo kuivatuista sienistä, jos sellaisia saat? Et mitenkään. Kuivattuja sieniähän aloittaja oli antamassa.
Vierailija wrote:
Ruokalahjoina vain teollisesti pakattua mistä näkee että ei ole avattu.
Nimenomaan. Muut menee roskiin. Poikkeuksena omalla kohdallani äidiltäni ja lapsiltani saadut, koska tiedän heidän olevan äärimmäisen tarkkoja hygieniasta.
Vierailija wrote:
Kuten huomata saattaa, niin jos ystävät ovat yhtään samanlaisia kuin nämä täällä, niin katko hyvä ihminen suhteet välittömästi ja nauti sienistä ja kaikesta muusta lähimmäistesi kanssa. Ihmiset ovat pilanneet maailman.
Vai niin. Itse pidän sienistä ja kerään niitä. Ymmärrän silti, että kaikki eivät sienistä pidä, saati että ilahtuisivat, jos niitä lahjaksi saisivat.
Juuri näin. Itse en enää uskalla ottaa missään noutopöydissäkään sienisalaattia vaikka ennen uskalsin.