Minne kannattaisi muuttaa Helsingistä?
Olisi nyt puolen vuoden sisällä muutto Helsingistä tiedossa. Syynä muuttoon muun muassa asumisen kalleus, pitkähköt välimatkat matkallisesti ja varsinkin ajallisesti, typerät päätökset kuten autoilun hankaloittaminen, segregaatio, viimeaikaiset uutisoinnit jengiytymistä yms, ja ylipäätään jossain pienemmässä ja rauhallisemmassa kaupungissa halutaan lapsia kasvattaa jossa myös olisi enemmän lähiluontoa eikä kovin iso riski että lähimetsät rakennetaan täyteen 6000 € neliöhinnan kuutioita.
Olen itse aina järviä rakastanut, joten olisi iso plussa jos olisi niitä kaupungissa tai ainakin ihan lähellä. Kokoluokaksi mietitty alle 100 000 asukasta, mutta yli 30 000. Pienempääkin voidaan ehkä harkita, jos tuohon kokoluokkaan menevä kaupunki 25 km säteellä. Asuntoja olisi kiva saada järkevään hintaan, rivi- tai omakotitaloja saisi alle 250 000 € , olisi hyvä.
Työasiat on kunnossa, itse työskenten alalla jolla käytännössä varma työllistyminen pienemmissäkin paikoissa, ja mies tekee etätöitä.
Kommentit (37)
Satakunta on yllättävän kaunista seutua. Tosin siellä ei ole paljon järviä.
Mä muutin yli 15 vuotta sitten Alajärvelle ja olen täällä viihtynyt.
Tulkaa tänne Lohjalle. Lohjanjärven rannoilla on paljon kivoja luontokohteita. Löytyy luonnon rauhaa, mutta kuitenkin sen kokoinen kaupunki, että melkein kaikki palvelut on saatavilla.
Vierailija wrote:
Olethan oikeassa uskossa?
Vierailija wrote:
Tulkaa tänne Lohjalle. Lohjanjärven rannoilla on paljon kivoja luontokohteita. Löytyy luonnon rauhaa, mutta kuitenkin sen kokoinen kaupunki, että melkein kaikki palvelut on saatavilla.
"Kaikki palvelut" on kovin suhteellista. No Alko ja Kela löytyvät.
Lahteen, tai Kotkaan meren äärelle. Hämeenlinnassa on myös ihanaa järvenrantaa.
Mitä helvettiä? Ehdotin Joensuuta ja sain ilmoituksen asiattomasta sisällöstä.
Moni pk-seudun kehyskunta tarjoaa lapsille rauhallisen ja laadukkaan kouluympäristön. Me muutimme hyvissä ajoin 25 päähän Helsingistä, varsinkin itä/Pohjois-Helsingin kouluissa on nykyään aivan sekopäinen meininki.
Vierailija wrote:
Moni pk-seudun kehyskunta tarjoaa lapsille rauhallisen ja laadukkaan kouluympäristön. Me muutimme hyvissä ajoin 25 päähän Helsingistä, varsinkin itä/Pohjois-Helsingin kouluissa on nykyään aivan sekopäinen meininki.
Lapsemme erityiskoulu on Helsingissä. Kehyskunnan peruskoulussa lapsi todennäköisesti listittäisiin, puhumattakaan jostain peräkylästä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lapsemme erityiskoulu on Helsingissä. Kehyskunnan peruskoulussa lapsi todennäköisesti listittäisiin, puhumattakaan jostain peräkylästä.
Et siis varmaankaan ole ap, joka kyseli muuttamista. Joten miten tämä vastauksesi liittyy kysyttyyn asiaan?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Et siis varmaankaan ole ap, joka kyseli muuttamista. Joten miten tämä vastauksesi liittyy kysyttyyn asiaan?
Hyvin konkreettinen syy, miksi emme muuta Helsingistä mihinkään, vaikka haluaisimme (mitä emme).
Vierailija wrote:
Mitä helvettiä? Ehdotin Joensuuta ja sain ilmoituksen asiattomasta sisällöstä.
Itse ehdotin Joensuuta ja Lappeenrantaa, ja kävi sama. Mutta, muutettiin siis aika samoista syistä alkuvuodesta Helsingistä Lappeenrantaan, ollaan enemmän kuin tyytyväisiä oltu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meillä on täällä kehyskunnassa rauhallinen erityisryhmä, jossa oppilaita on kuusi. Listimisiä ei ole tapahtunut. On myös normaaleja painotusluokkia, aivan niinkuin Helsingissäkin on.
Onko modella jotain Joensuuta vastaan?
Vierailija wrote:
Onko modella jotain Joensuuta vastaan?
Kiellettyjen sanojen lista on pitkä ja arvoituksellinen. Kyseinen kaupunki tuli takavuosina tietyllä tavalla tunnetuksi. Voi johtua siitä.
Vierailija wrote:
Lahteen, tai Kotkaan meren äärelle. Hämeenlinnassa on myös ihanaa järvenrantaa.
Hämeenlinna on umpeutunut paikka, hotellin ravintolassa ollaan suvakkeja, kantasuomalaisia syrjitään. En muuttaisi sinne. Muita paikkoja en tunne.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olethan oikeassa uskossa?
En ole missään uskossa.
Porvoon keskusta. Kiva paikka eikä se ole niin skutsissa etteikö sieltä pääsisi stadiin lukioon (Ressuun).
Itse ehdottaisin Kuopiota, Siilinjärveä tai Oulua. Kaikista noista löytyy luontoa läheltä, asunnon saa kohtuuhintaan, välimatkat ei hyvin pitkiä sekä järveä on (Oulussa meri). Siilinjärveltä kylläkin pääsee Kuopioon motaria pitkin alle vartissa.
Utsjoki on hyvä paikka. Luonto lähellä.