Ihonhoitominimalistit! Miten hoidatte ihoanne?
Minulla vain puhdistusgeeli, kasvovesi, kosteusvoide ja kuorinta ( jota käytän kerran kuussa).
Iho hyvä.
Entä teillä?
Kommentit (100)
Käyn suihkussa kerran päivässä, käytän vain shampoota, sitä saattaa joskus mennä naamaankin. Ei mitään voiteita tai aineita. Ruuasta saan kyllä kollageenit sun muut.
Pesen kasvoni iltaisin Dermosilin puhdistusvaahdolla ja laitan jtkn yövoidetta, merkki vaihtelee sekä silmänympärysvoidetta, merkki vaihtelee. Aamulla pesen vain silmäni kylmällä vedellä ja laitan silmänympärysvoidetta. Siinä se. Ikää on 56v.
Pesen kasvot aamull avexellä, rasvat naamaan. Illalla pesen joskus kasvot saippualla, jos on kovin limainen.
Vesipesu tarvittaessa, yleensä useamman kerran päivässä. Kevyt perusvoide kuiviin kohtiin toisinaan. En meikkaa. Viime vuodet olen käyttänyt kesällä auringolta suojaavaa leveälieristä hattua, kun tuntuu että aurinkokiintiö on täynnä. Iho on ihan ok.
Liikunta, ravinto, uni, vesi ja saippua, voide.
Vierailija wrote:
Niin, nää on näitä, en käytä mitään ihooni ja olen rypytön ja plaa plaa plaa. Sitten kun olette 50v huomaatte eron, kurja on kaverilla on silloin kaunis iho, mutta hei, sä käytit sentään vaan saippuaa 😅
Olen 69, ja rypytön, enkä käytä naamaan ede4s saippuaa kuin harvoin ja pesenkin vain pari kertaa viikossa
Ihmeen vahvoilla aineilla te puhdistatte kasvonne. Noissa geeleissä ja vaahdoissa on pääosin aina mukana saippuaakin, joka kuivattaa. Monella on kuitenkin kuivuuteen taipuvainen iho, erityisesti talvisin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Niin, nää on näitä, en käytä mitään ihooni ja olen rypytön ja plaa plaa plaa. Sitten kun olette 50v huomaatte eron, kurja on kaverilla on silloin kaunis iho, mutta hei, sä käytit sentään vaan saippuaa 😅
Olen 69, ja rypytön, enkä käytä naamaan ede4s saippuaa kuin harvoin ja pesenkin vain pari kertaa viikossa
Sama täällä muuten, mutta olen 77. Olen voittanut geenilotossa, vanhemmillani oli molemmilla upea rypytön iho. Minulla ei ole koskaan ollut yhtään finniäkään.
Mitä väliä sillä on, näyttääkö iho 51 vai 53 vuotiaalta? Rutiinia tai ei, niin kymmeniä vuosia nuoremmalta tai vanhemmalta ei kuitenkaan näytä. En käytä mitään hoitotuotteita, koska en ymmärrä tätä. Aurinkorasvaa laitan kyllä, ja jos on meikkiä, niin puhdistan sen kasvovedellä. Muuten en käytä mitään.
Minulla kasvojen pesu on vain ja ainoastaan se, että huuhtelen shampoot hiuksista ja vesi valuu kasvoja pitkin. En käytä kasvoihin mitään kemikaaleja. En puhdistukseen, enkä rasvaamiseen.
Iho todella hyvässä kunnossa, naiset ovat kehuneet.
Vierailija wrote:
Ihmeen vahvoilla aineilla te puhdistatte kasvonne. Noissa geeleissä ja vaahdoissa on pääosin aina mukana saippuaakin, joka kuivattaa. Monella on kuitenkin kuivuuteen taipuvainen iho, erityisesti talvisin.
Niissä ei ole juuri koskaan saippuaa vaan synteettisiä tensidejä.
Pesen meikit käsisaippualla, naaman aamuisin suihkussa vedellä ja rasvaan jollain nivealla ennen meikkaamista eli pari kertaa viikossa.
Iho puhdas ja hyväkuntoinen.
Vedellä pesen. Kasvovettä käytän vain joskus. Ja perusvoiden riittää jos naamataulu on kovin kuiva. Käytän hyvin harvoin meikkiä ja ihon epäpuhtauksia saa muilla keinoin kuin sillä kasvovedellä pois. Näin on menty sen jälkeen kun teinivuosien finnihelvetti päättyi.
Käytän vain kasvovettä ja kevyttä/paksumpaa kasvovoidetta vuodenajan ja ihon tarpeen mukaan aamuin illoin. Jos meikkaan arkisin, putsaan sen misellivedellä ja kerrostan vielä kosteutta tavallisella kasvovedellä ja sitten se kasvorasva. Uskon että misellivesi pesee kasvoista myös "hyvää", joten en käytä sitä kuin meikin poistoon. Hyväksi toteamaani kasvonaamiota käytän noin kahdesti viikossa. Aurinkosuoja tietysti tarvittaessa, mutta yleensä käytän isoa hattua.
Kun meikkaan raskaasti esim. juhliin tai ihoon on muuten päässyt paljon likaa, käytän myös puhdistusvaahtoa. Toisinaan iho saattaa olla sameampi, kuivempi tms, ja silloin saatan käyttää jotain seerumia kuuriluontoisesti.
Ihossani on yleisesti vain vähän epäpuhtauksia ja on muutenkin tasainen. Kuukautiskierto vaikuttaa kuitenkin itselläni melko paljon, ja joitain finnejä tulee sen mukaan säännöllisesti. Mutta se on sinänsä ihan sama, käyttääkö kahta vai kymmentä ainetta, ne finnit tulee silti.
Voiteita en käytä. Pesen kasvot vedellä tai suolasaippualla. Toisinaan kasvovedellä ja huuhtelen pois ja sit kosteutan kasvovedellä. Pesuaineet aiheuttaa ihoärsytystä. Mulla rauhottu tali ihottuma kun lopetin kasvotuotteiden kanssa säätämisen. Yllättävän moni aine triggeröi fungal acnea. Jännä sinällään että vaikka mitään ei käyttäs ei naama oo yhtään sen pahempi. Pikemminkin parempi. Mulla on tosin ongelmaa et naaman iho uusii jatkuvasti joten pakko kuoria myös mut sauna ajaa sen asian eli ei tartte kuorinta aineita. Jos finni tulee sen saa nopsaa pois. Joten jos jonkun oon oppinut niin meitä huijataan.
Niin ja lisäys vielä että en käytä meikkiä
Vierailija kirjoitti:
Pelkillä pesuaineilla pärjääville: ettekö edes suojaa ihoa auringolta? Se on jo aika hc minimalismia.
Auringolta suojaaminen ei ole tarpeen Suomessa kuin pari kolme kuukautta vuodessa. Suojavoiteet haitallisempia kuin hyödyt
Vettä suihkussa. Aurinkovoidetta etelän auringossa. Joskus oon jotain naamarasvoja ostanut, ehkä kerran kuussa muistan laittaa.
Pesen kahdesti päivässä eukalyptus palasaippualla. Ei mitään muuta enää. Minulla on erittäin herkkä ongelmaiho, joka ei kestä mitään ylimääräisiä aineita, voiteita tai meikkejä. Akne korjaantui spironolaktonilla.
Tee itse työsi ulkona suorassa auringonräkityksessä ja tule sitten naureskelemaan aurinkorasvoista.