Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihonhoitominimalistit! Miten hoidatte ihoanne?

Vierailija
22.10.2023 |

Minulla vain puhdistusgeeli, kasvovesi, kosteusvoide ja kuorinta ( jota käytän kerran kuussa).

Iho hyvä.

Entä teillä?

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pari kertaa viikossa käyn saunassa, ja kun iho siellä pehmenee, niin kaaputtelen hellästi kynsillä kuolleen ihon ja kuonan pois. Sitten pesen nestesaippualla. Kuivaan, ja päälle perusvoidetta. 

Ällöttävää.

Vierailija
62/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan kasvosaippua ja kosteusvoide käytössä. Kesällä suojakerroin 50 aurinkovoide. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän nämä aurinkorasvat 50 suojakertoimella jossain etelässä, mutta Suomessa ei edes rusketu kesällä... En itse ota aurinkoa, varjossa pysyttelen muutenkin, mutta aurinkorasvoissa on niin paljon kemikaaleja, että niistä on Suomen kesässä enemmän haittaa kuin hyötyä.

Auringosta pitää muutenkin ottaa kaikki D-vitamiinit talteen Suomessa. Naureskelen aina Suomen mammojen hysterialle, kun naperot on +22 asteessa puettu kokouimapukuihin, aurinkolaseihin ja lierihattuun... :D Siis oikeasti?! 

Vierailija
64/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen vedellä ja joskus harvoin puhdistusainetta. Siten kesäisin aurinkovoidetta. N31

Vierailija
65/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pesen vedellä. Välillä kuorin. Käytän kevyttä kasvovoidetta ja täyteläisempää silmänympärysvoidetta. 

Ja voiteet oli pakko ottaa käyttöön vasta kun tuli 35 vuotta mittariin. Sitä ennen pärjäsin ilman niitä. 

Vierailija
66/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ymmärrän nämä aurinkorasvat 50 suojakertoimella jossain etelässä, mutta Suomessa ei edes rusketu kesällä... En itse ota aurinkoa, varjossa pysyttelen muutenkin, mutta aurinkorasvoissa on niin paljon kemikaaleja, että niistä on Suomen kesässä enemmän haittaa kuin hyötyä.

Meidän kesät menevät Jäämeren rannoilla. 24/7 auringonpaiste on aika rasitus, naamassa komeat melasmat suojakertoimista huolimatta, mutta parempi sekin kuin palaa. - 9

Vierailija
67/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Auringosta pitää muutenkin ottaa kaikki D-vitamiinit talteen Suomessa. Naureskelen aina Suomen mammojen hysterialle, kun naperot on +22 asteessa puettu kokouimapukuihin, aurinkolaseihin ja lierihattuun... :D Siis oikeasti?! 

Itse olen kyllä palanut Suomessa useamman kerran vaikka en ota edes aurinkoa. Lapsien iho on vielä herkempää kuin aikuisten. Todella fiksua suojata lasten iho ja silmät juuri vaatteilla ja aurinkolaseilla. Luulisi ettei nykyisin enää näitä naureskelijoita olisi, mutta nähtävästi on. 

Vierailija
68/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Pari kertaa viikossa käyn saunassa, ja kun iho siellä pehmenee, niin kaaputtelen hellästi kynsillä kuolleen ihon ja kuonan pois. Sitten pesen nestesaippualla. Kuivaan, ja päälle perusvoidetta. 

Ällöttävää.

Niinhän se ihon puhdistus paskanaamojen mielestä onkin. Siksi he ovat paskanaamoja.

Vierailija
69/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän arjessa: 

- Puhdistusaine (salisyylihappoinen). 

- Kosteusvoide tai kasvoöljy ihon kuivuuden mukaan. 

- Joskus joku seerumi mitä käytän kausittain mutta harvemmin tulee mitään seerumeita käytettyä. 

sitten on spa versio, jota teen kun haluan hemmotella itseäni esim saunassa: 

- kuorintalaput whamisalta 

- naamio: vaihtelen kun on kiva kokeilla uusia juttuja

Oon huomannut että ihotykkää miedoista ja suht minimalistisesta hoidosta, mutta tykkään joskus hemmotella itseäni ja kokeilla erilaisia tuotteita. 

n34 

Vierailija
70/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. En taida olla edes minimalisti.

Kasvot pesen vedellä, jos on ollut ihan hirveä hiki. Suihkussa joskus saattaa hiussampoota valua naamalle, muuten vaan huuhtelen suihkuvedellä.

Iho on mitä on, pysyy kiinni naamassa. Auringolta suojaudun pysyttelemällä sisätiloissa keskipäivän ajan.

Vierailija
71/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on sitten tuotteiden suurkuluttaja, jos minimalistikin käyttää 3-5 tuotetta? 

Vierailija
72/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä ketjussa oikein haetaan? Sitä joka vähiten hoitaa ihoaan? Suihkun jälkeen vähän Tummelia ja kaikki kehuu miten hyvä iho ja ikäistäni nuorempi olen?

Vierailija
73/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen päivittäin puhdistusvaahdolla ja vedellä ja laitan jotain voidetta yöksi.  Kesällä aurinkovoidetta ulos mennessä.

Vierailija
74/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesu aamuisin vedellä ja iltaisin lactolinella tai ceridal tms. Peruspuhdistusaineella. Jos ollut vain kotona niin ei välttämättä pesuainetta lainkaan. 

Tarvittaessa vähän perusvoidetta, lv tai vastaava poskiin tai kuiviin kohtiin. 

Kesällä aurinkorasva. 

Iho hyvä. 

Vierailija
75/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitä tässä ketjussa oikein haetaan? Sitä joka vähiten hoitaa ihoaan? Suihkun jälkeen vähän Tummelia ja kaikki kehuu miten hyvä iho ja ikäistäni nuorempi olen?

Minä en käytä edes sitä Tummelia. Ikää on 35 ja ikäiseltäni näytän. Mutta ihon kunnossa ei ole mitään vikaa, vaikka vaihdoin e-pillerit hormonikierukkaan. Mitä nyt välillä punoittaa, mutta siihen ei kuole. 

Vierailija
76/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Itse olen kyllä palanut Suomessa useamman kerran vaikka en ota edes aurinkoa. Lapsien iho on vielä herkempää kuin aikuisten. Todella fiksua suojata lasten iho ja silmät juuri vaatteilla ja aurinkolaseilla. Luulisi ettei nykyisin enää näitä naureskelijoita olisi, mutta nähtävästi on. 

Kannattaa asua vähän aikaa ulkomailla, niin saa kepin pois persuksista... Espanjassa esim ei kukaan jaksa nipottaa ja elävät pidempään. Suomessa on kesällä viikko hellettä, Espanjassa on +35 monta kuukautta. Miten selviävät hengissä? 

Vierailija
77/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vettä, terveellinen ruokavalio, vähintään 8h unta joka yö, ulkoilua päivittäin, liikuntaa, ei tupakointia, alkoholia harvoin. 

Purkkiarsenaalista löytyy tasan 3 tuotetta: Lactoline kasvojen (ja samalla vartalon) pesuun, Nivea creme pesun jälkeen kasvoille ja silmänympäryksille (luit aivan oikein: myös silmänympäryksille!!) sekä suojakertoimella +50 aurinkorasva aina ennen ulkoilua aikavälillä helmikuu-syyskuu.

Näillä olen pärjännyt oikeastaan koko aikuisikäni. Nyt olen 44v. eikä ole vielä ainakaan edes rypynalkuja silmien ympärillä näkyvissä. Voihan niitä joku päivä alkaa tulla kertarysäyksellä ihan kunnolla, mutta toistaiseksi olen saanut nauttia kimmoisasta ihosta. Geeneillä ja hyvällä tuurilla varmasti myös tähän osuutensa.

Vierailija
78/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoida. Kaupan suihkusaippualla pesu aamulla ja saunan yhteydessä. Ei mitään muuta. Jos jalat kuivuvat höyläyksen jälkeen talvella (höylään saippuan avulla), yhden kerran ihon rasvaus markettirasvalla riittää.

Vierailija
79/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistusvaahto suihkun yhteydessä. Cerave rasvaa pesun jälkeen. Aamuisin huuhtelu kylmällä vedellä.

Vierailija
80/100 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkutus vähintään kerran päivässä. Sen jälkeen kuivaan karkealla pyyhkeellä. Kasvoihin laitan Cerava-voidetta ohuen kerroksen ja silmänympärysvoidetta. Ongelmakohtiin basibact-puuteria. Sitten hieron oksonoitua oliiviöljyä kasvoihin (iltaisin). Vaihdan tyynyliinan joka ilta. 

Näin iho pysyy rauhallisempana. 

Jos laitan meikkiä, pesen sen illalla pois Cliniquen pesuöljyllä. Joskus pyyhin Cliniqin kaavovedellä, mutta kuivattaa paljon. 

Muuta vartalon ihoa rasvaan tarvittaessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän