Ihonhoitominimalistit! Miten hoidatte ihoanne?
Minulla vain puhdistusgeeli, kasvovesi, kosteusvoide ja kuorinta ( jota käytän kerran kuussa).
Iho hyvä.
Entä teillä?
Kommentit (100)
Mitä ihmeen minimalisteja? Ap:lläkin mieletön arsenaali.
Itse en ole koskaan rasvannut ihoa edes aurinkorasvalla. Normaali saippuapesu suihkussa riittää. Koskaan ei ole ollut ihon kanssa ongelmia.
Vierailija wrote:
Pelkillä pesuaineilla pärjääville: ettekö edes suojaa ihoa auringolta? Se on jo aika hc minimalismia.
En ole ikinä löytänyt sopivaa aurinkorasvaa. Kaikki ärsyttää ihoa. Käytän kesällä isoa hattua ja joskus lisäksi ohutta huivia. En myöskään ikinä ota aurinkoa. Parhaiten käy ne lasten fysikaaliset suojat mutta valkoinen naamakin on aika kurja julkisella paikalla.
Vierailija wrote:
Pesusieni karhealla puolella suihkussa. Saippua vaihtelee. Muuta ei tarvi. Kasvot kädet jalat perusvoide 1-2 krt/ vko.
sama juttu, paitsi perusvoidetta en käytä, enkä pkäy suihkussakaan kuin kerran viikossa saunan yhteydessä, käsiä pesen pelkällä vedellä, samoin naamaan, jos muistan eli pari kertaa viikossa tai harvemmin
Niin, nää on näitä, en käytä mitään ihooni ja olen rypytön ja plaa plaa plaa. Sitten kun olette 50v huomaatte eron, kurja on kaverilla on silloin kaunis iho, mutta hei, sä käytit sentään vaan saippuaa 😅
Ravinto. Kerran kaksi viikossa saunan yhteydessä pesu saippualla. Aurinkovoide pesusta seuraavana päivänä. Vesipesu muutoin kylmällä vedellä. En käytä meikkiä. Ihon ongelmat kadonneet.
Vierailija wrote:
Niin, nää on näitä, en käytä mitään ihooni ja olen rypytön ja plaa plaa plaa. Sitten kun olette 50v huomaatte eron, kurja on kaverilla on silloin kaunis iho, mutta hei, sä käytit sentään vaan saippuaa 😅
Etkö lukenut ketjua? Seitsemänkymppisellä minimalistilla kaunis iho jne.
Kasvojen puhdistukseen vartalon pesuvoide vedellä huuhtelemalla. Luomulaatuinen kylmäpuristettu ihoöljy kasvojen hoitoon, lisäksi höyrytystä ja mekaanista puhdistusta. Iho huono.
Hyvä iho on muutakin kuin finnitön :D Harvalla aikuisella mitään ihmeellisiä epäpuhtauksia edes on, mutta näillä vesipesijöillä on kyllä harmahtava ja samea iho.
Vierailija wrote:
Tältä palstalta olen oppinut, että ryppy ja juonne on eri asioita, joten vaikka naama olisi täynnä syviä uurteita niin voi kertoa olevansa rypytön. Vielä ei ole selvinnyt mitä ne rypyt sitten on..
Jos käytät meikkiä, ihoa on pakko hoitaa jotta se on hyväkuntoinen.
Teille jotka ette käytä mitään, niin se näkyy kyllä, mutta oletan että ei haittaa.
Omasta mielestä iho voi olla hyväkuntoinen, harvoin näin kuitenkaan on nyky ruokavaliolla varsinkaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pelkillä pesuaineilla pärjääville: ettekö edes suojaa ihoa auringolta? Se on jo aika hc minimalismia.
En ole ikinä löytänyt sopivaa aurinkorasvaa. Kaikki ärsyttää ihoa. Käytän kesällä isoa hattua ja joskus lisäksi ohutta huivia. En myöskään ikinä ota aurinkoa. Parhaiten käy ne lasten fysikaaliset suojat mutta valkoinen naamakin on aika kurja julkisella paikalla.
La roche posaylla on hyvä 50 suojakertoimella. Ei jätä kasvoja valkoiseksi. Riittoisa. Maksaa päälle 20€ muistaakseni. Kokeilin todella monia läpi. Tuo on omalle iholle hyvä. Sopinut niillekin, joille suositellut sitä.
Vierailija wrote:
Teille jotka ette käytä mitään, niin se näkyy kyllä, mutta oletan että ei haittaa.
Omasta mielestä iho voi olla hyväkuntoinen, harvoin näin kuitenkaan on nyky ruokavaliolla varsinkaan.
Näkyy varmasti. Mulla vaan meni siitä hoitamisesta iho niin huonoon kuntoon, että oli lopetettava. Ikääntykööt hoitamatta nopeaan tahtiin. Se on ok. Mua kyllä sanotaan ikäistäni nuoremman näköiseksi. Johtunee hoikkuudesta. Naama on nimittäin täynnä ties mitä pilkkua pigmenttihäiriöistä, mutta antaa olla. Eikä nuoressa ihossa sellaisia ole.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
La roche posaylla on hyvä 50 suojakertoimella. Ei jätä kasvoja valkoiseksi. Riittoisa. Maksaa päälle 20€ muistaakseni. Kokeilin todella monia läpi. Tuo on omalle iholle hyvä. Sopinut niillekin, joille suositellut sitä.
Oliko tässä kemiallinen suoja? Tältä merkiltä kokeilin viime kesänä yhtä voidetta, mutta alkoi sekin kirvelemään muutaman tunnin päästä. Koostumus oli miellyttävä. Olen kyllä kuullut kehuja, että monille herkkäihoisille tämä merkki sopii.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Oliko tässä kemiallinen suoja? Tältä merkiltä kokeilin viime kesänä yhtä voidetta, mutta alkoi sekin kirvelemään muutaman tunnin p
En tiedä. Purkissa lukee:
Anthelios UVMUNE 400
50+ very high protection
UVB + UVA anti-oxydant
Non-parfumed
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pesen naaman parin päivän välein jollain saippualla mikä nyt sattuu suihkussa käteen osumaan. Muita tököttejä en ole koskaan käyttänyt. Hyvä iho ollut aina.
Ja mieti, jotkut käyttävät jotain 10-vaiheista ihonhoitojärjestelmää! Mahtaa heillä olla kirjava iho! Ap
Jo sanana 10-vaiheinen ihonhoitojärjestelmä nostaa ihokarvat pystyyn. Saati, että pitäisi aloittaa moinen puljaaminen.
Hyvin on naisiin markkinointimiesten puheet tepsineet. Turha valittaa ettei rahat riitä, kun käytätte ne turhuuksiin. Saippua ja vesi riittää.
Lähes 100% miehistä on totaalisia minimalisteja tämän asian suhteen. Mutta naisten kohdalla kasvojen ihon "hoitoa" pidetään välttämättömänä.
Vierailija wrote:
Ei tietenkään haittaa, että meikittömyys näkyy.
Meikkaan harvoin ja en läträä naamaani mitään muutakaan. Talvella, kun kiristää, jotain hajusteetonta perusvoidetta laitan. Mulla on hyvä iho, ja noin muutenkin olen sillä kannalla, ettei ihmisen tarvitse näyttää nuoremmalta mitä on.